Tato dovednost je však životně důležitá pro zajištění toho, aby vaše portfolio odolalo krizím a ekonomickým bouřím. Představte si své investiční portfolio jako pyramidu se širokou základnou. Na této základně byste měli začít se silnou, základní vrstvou odolných akcií. Poté můžete vrstvit akcie s rychlejším růstem spolu se spekulativnějšími akciemi blíže k vrcholu.
Zavedení tohoto pevného základu pro vaše portfolio vám ho pomůže upevnit a umožní vám odolat čas od času přicházejícím tržním pádům a medvědím trhům. Jedním ze zdrojů takových odolných akcií je sektor potravin a nápojů. Protože jídlo je nezbytné, společnosti v této oblasti, které si vybudovaly silnou pozici a solidní historii, mají lepší předpoklady proplout krizí bez úhony.
Zde jsou tři akcie, které mohou pomoci ukotvit vaše portfolio v době volatility.
Texas Roadhouse
Společnost Texas Roadhouse (NASDAQ:TXRH), která má více než 650 restaurací ve 49 státech, prokázala, že je schopna přečkat pandemii a být z ní ještě silnější. Oblíbený řetězec steakhousů oznámil, že celkové tržby za prvních devět měsíců roku 2021 meziročně vzrostly o 46 % na 2,6 miliardy dolarů a byly téměř o 27 % vyšší než ve stejném období roku 2019. Čistý zisk činil 192 milionů dolarů, což je o 46 % více než v období před pandemií před dvěma lety.
Srovnatelné tržby restaurací vykázaly výrazné zlepšení a meziročně vzrostly o 39,5 %, zatímco zisková marže se zvýšila o 6,9 procentního bodu na 17,3 %. Texas Roadhouse také v prvních devíti měsících roku 2021 otevřel 18 firemních restaurací a dvě franšízové provozovny.
Generální ředitel Terry Morgan zůstává ohledně budoucnosti společnosti optimistický a uvádí silnou poptávku po značce spolu se zdravým peněžním tokem, který firmě umožnil provádět zpětný odkup akcií a obnovit výplatu čtvrtletní dividendy ve výši 0,40 USD na akcii.
A konečně, plánovaná akvizice sedmi franšízových restaurací na začátku roku 2022 by měla investory ujistit, že společnost může i nadále stabilně růst, protože využívá sílu své značky k přilákání dalších zákazníků do svých restaurací.
ChipotleMexican Grill
Dalším odolným kandidátem na investici je společnost Chipotle Mexican Grill (NYSE:CMG), která má téměř 2 900 restaurací v USA, Kanadě a Evropě. V roce 2020 se jí podařilo vykázat meziroční nárůst celkových tržeb o 7,1 %, a to i přesto, že většina jejích restaurací musela dočasně zavřít z důvodu omezení pohybu osob v rámci programu COVID-19. Hlavním důvodem byl obrat společnosti k online prodeji; digitální tržby meziročně vzrostly o 174 % a tvořily 46 % celkových tržeb.
Dobré výsledky společnosti Chipotle se přenesly i do prvních devíti měsíců roku 2021. Tržby meziročně vzrostly o 27,6 % na 5,6 miliardy dolarů, zatímco čistý zisk se meziročně více než ztrojnásobil na 519,5 milionu dolarů. Digitální tržby, které jsou nyní hlavním aspektem společnosti, pokračovaly v růstu, ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 8,6 % a tvořily téměř 43 % celkových tržeb.
Investice společnosti do digitálních technologií se vyplatily, protože řetězci poskytly odolnost, kterou potřeboval k překonání pandemie. Dobrou zprávou je, že Chipotle v investicích do těchto technologií pokračuje a minulý měsíc otevřel svou první digitální kuchyni. Kuchyně je určena pro digitální objednávky zadané prostřednictvím aplikace nebo webových stránek Chipotle a zákazníci a rozvozci si mohou své objednávky vyzvednout prostřednictvím drive-thru nebo pěšího okénka.
Domino’s Pizza
Když se práce na dálku stala základem pandemie, řetězce pizzerií, jako je Domino’s Pizza (NYSE:DPZ), z toho měly obrovský prospěch. Tato společnost vykazovala impozantní růst již předtím, než krize udeřila. Od roku 2018 do roku 2020 se celkové tržby vyšplhaly o 20,6 % na 4,1 miliardy USD, zatímco čistý zisk vzrostl o 35,7 % na 491,3 milionu USD. Celkový počet prodejen se v tomto dvouletém období rovněž neustále zvyšoval – z 15 914 na 17 644 na konci roku 2020.
Je působivé, že společnost Domino’s v roce 2021 pokračovala v růstové sérii a její celkové tržby za prvních devět měsíců meziročně vzrostly o 9,2 % na 3 miliardy USD, zatímco čistý zisk se zvýšil o 4,5 % na 354,8 milionu USD.
Generální ředitel Richard Allison však varoval před rostoucími náklady řetězce pizzerií, které by mohly v letošním roce snížit marže. Společnost má možnost přenést zvýšení nákladů na zákazníky prostřednictvím vyšších cen, ale v současné době se rozhodla tak neučinit. Pokud by inflace byla příliš vysoká, mohla by nakonec ceny zvýšit, aby si společnost zachovala své marže.
Společnost Domino’s věří, že má před sebou ještě dlouhou cestu k růstu. V současné době má jen v USA téměř 6 500 prodejen a vedení společnosti vidí potenciál zvýšit tento počet na 8 000. V mezinárodním měřítku má Domino’s téměř 12 000 prodejen a věří, že jen na 15 největších trzích by mohlo otevřít více než 6 500 nových. Investoři se tedy mohou pohodlně usadit a vychutnávat si pizzu, zatímco Domino’s bude pokračovat v expanzi a růstu svého podnikání.
Tato dovednost je však životně důležitá pro zajištění toho, aby vaše portfolio odolalo krizím a ekonomickým bouřím. Představte si své investiční portfolio jako pyramidu se širokou základnou. Na této základně byste měli začít se silnou, základní vrstvou odolných akcií. Poté můžete vrstvit akcie s rychlejším růstem spolu se spekulativnějšími akciemi blíže k vrcholu.Zavedení tohoto pevného základu pro vaše portfolio vám ho pomůže upevnit a umožní vám odolat čas od času přicházejícím tržním pádům a medvědím trhům. Jedním ze zdrojů takových odolných akcií je sektor potravin a nápojů. Protože jídlo je nezbytné, společnosti v této oblasti, které si vybudovaly silnou pozici a solidní historii, mají lepší předpoklady proplout krizí bez úhony.Zde jsou tři akcie, které mohou pomoci ukotvit vaše portfolio v době volatility.Texas RoadhouseSpolečnost Texas Roadhouse , která má více než 650 restaurací ve 49 státech, prokázala, že je schopna přečkat pandemii a být z ní ještě silnější. Oblíbený řetězec steakhousů oznámil, že celkové tržby za prvních devět měsíců roku 2021 meziročně vzrostly o 46 % na 2,6 miliardy dolarů a byly téměř o 27 % vyšší než ve stejném období roku 2019. Čistý zisk činil 192 milionů dolarů, což je o 46 % více než v období před pandemií před dvěma lety.Srovnatelné tržby restaurací vykázaly výrazné zlepšení a meziročně vzrostly o 39,5 %, zatímco zisková marže se zvýšila o 6,9 procentního bodu na 17,3 %. Texas Roadhouse také v prvních devíti měsících roku 2021 otevřel 18 firemních restaurací a dvě franšízové provozovny.Generální ředitel Terry Morgan zůstává ohledně budoucnosti společnosti optimistický a uvádí silnou poptávku po značce spolu se zdravým peněžním tokem, který firmě umožnil provádět zpětný odkup akcií a obnovit výplatu čtvrtletní dividendy ve výši 0,40 USD na akcii.Chcete využít této příležitosti?A konečně, plánovaná akvizice sedmi franšízových restaurací na začátku roku 2022 by měla investory ujistit, že společnost může i nadále stabilně růst, protože využívá sílu své značky k přilákání dalších zákazníků do svých restaurací.Chipotle Mexican GrillDalším odolným kandidátem na investici je společnost Chipotle Mexican Grill , která má téměř 2 900 restaurací v USA, Kanadě a Evropě. V roce 2020 se jí podařilo vykázat meziroční nárůst celkových tržeb o 7,1 %, a to i přesto, že většina jejích restaurací musela dočasně zavřít z důvodu omezení pohybu osob v rámci programu COVID-19. Hlavním důvodem byl obrat společnosti k online prodeji; digitální tržby meziročně vzrostly o 174 % a tvořily 46 % celkových tržeb.Dobré výsledky společnosti Chipotle se přenesly i do prvních devíti měsíců roku 2021. Tržby meziročně vzrostly o 27,6 % na 5,6 miliardy dolarů, zatímco čistý zisk se meziročně více než ztrojnásobil na 519,5 milionu dolarů. Digitální tržby, které jsou nyní hlavním aspektem společnosti, pokračovaly v růstu, ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 8,6 % a tvořily téměř 43 % celkových tržeb.Investice společnosti do digitálních technologií se vyplatily, protože řetězci poskytly odolnost, kterou potřeboval k překonání pandemie. Dobrou zprávou je, že Chipotle v investicích do těchto technologií pokračuje a minulý měsíc otevřel svou první digitální kuchyni. Kuchyně je určena pro digitální objednávky zadané prostřednictvím aplikace nebo webových stránek Chipotle a zákazníci a rozvozci si mohou své objednávky vyzvednout prostřednictvím drive-thru nebo pěšího okénka.Domino’s PizzaKdyž se práce na dálku stala základem pandemie, řetězce pizzerií, jako je Domino’s Pizza , z toho měly obrovský prospěch. Tato společnost vykazovala impozantní růst již předtím, než krize udeřila. Od roku 2018 do roku 2020 se celkové tržby vyšplhaly o 20,6 % na 4,1 miliardy USD, zatímco čistý zisk vzrostl o 35,7 % na 491,3 milionu USD. Celkový počet prodejen se v tomto dvouletém období rovněž neustále zvyšoval – z 15 914 na 17 644 na konci roku 2020.Je působivé, že společnost Domino’s v roce 2021 pokračovala v růstové sérii a její celkové tržby za prvních devět měsíců meziročně vzrostly o 9,2 % na 3 miliardy USD, zatímco čistý zisk se zvýšil o 4,5 % na 354,8 milionu USD.Generální ředitel Richard Allison však varoval před rostoucími náklady řetězce pizzerií, které by mohly v letošním roce snížit marže. Společnost má možnost přenést zvýšení nákladů na zákazníky prostřednictvím vyšších cen, ale v současné době se rozhodla tak neučinit. Pokud by inflace byla příliš vysoká, mohla by nakonec ceny zvýšit, aby si společnost zachovala své marže.Společnost Domino’s věří, že má před sebou ještě dlouhou cestu k růstu. V současné době má jen v USA téměř 6 500 prodejen a vedení společnosti vidí potenciál zvýšit tento počet na 8 000. V mezinárodním měřítku má Domino’s téměř 12 000 prodejen a věří, že jen na 15 největších trzích by mohlo otevřít více než 6 500 nových. Investoři se tedy mohou pohodlně usadit a vychutnávat si pizzu, zatímco Domino’s bude pokračovat v expanzi a růstu svého podnikání.