Nebo jste v pokušení po akciové rally uzavřít zisky nebo čekat na velký pokles, abyste vstoupili do jmen na svém seznamu? Mnoho z nás často sklouzává k druhému způsobu myšlení, i když víme, že první přístup nakonec přináší více ovoce.
Pokud chcete zkusit první možnost, zde je přehled čtyř skvělých akcií, které by se hodily do téměř každého portfolia. Háček? Každá z nich skutečně vyžaduje několikaleté období držení, aby bylo možné překonat jejich současné relativně bohaté ocenění a vytěžit z nich maximum.
BlackRock
Možná jste jméno BlackRock (NYSE:BLK) ještě neslyšeli, ale pravděpodobně znáte alespoň jednu z jejích největších firem. BlackRock je společnost, která stojí za rodinou burzovně obchodovaných fondů (ETF) iShares; spravuje také tradiční podílové fondy a slouží jako páteř mnoha institucionálních penzijních plánů.
Je to neuvěřitelně konkurenční oblast. Podle údajů newyorské burzy cenných papírů je jen ve Spojených státech kótováno téměř 2 700 ETF, zatímco podílových fondů je přibližně 8 000. Společnost BlackRock je však v této oblasti spíše lídrem než následovníkem, neboť zvýšila svou majetkovou základnu z necelých 4 bilionů dolarů v roce 2012 na současných 9 bilionů dolarů.
A přesto tento růst stále představuje pouze povrch příležitostí společnosti. Společnost BlackRock uvádí, že burzovně obchodované fondy představují pouze asi 3 % všech světových investovaných aktiv a že pět největších společností spravujících aktiva (fondy) dohromady kontroluje pouze asi 11 % trhu. Společnost BlackRock je největší z této pětice a dosahuje přibližně 3 % ročních příjmů v tomto odvětví. Potřebuje prostě čas, aby mohla dále rozvíjet své podnikání.
Microsoft
Softwarového giganta Microsoft (NASDAQ:MSFT) není třeba příliš představovat. Je do značné míry zodpovědný za to, že trh s osobními počítači je takový, jaký je dnes, protože jeho operační systém Windows a softwarový balík Office používá většina majitelů počítačů. Společnost uvádí, že systém Windows 10 nyní používá více než 1,3 miliardy zařízení, a používání starších verzí operačního systému by toto číslo mohlo posunout mnohem, mnohem výše. Podle údajů GlobalStats je některá verze systému Windows nainstalována na 74 % stolních a přenosných počítačů na světě.
Společnost už ale není jen o softwaru. Mezi další oblasti, které jí přinášejí příjmy, patří videohry, osobní produktivita a služby cloud computingu. Žádná z jejích tří hlavních částí nevytváří více než 37 % jejích tržeb nebo provozních příjmů. A vzhledem k tomu, jak velkou rozmanitost najdete i v rámci každé z těchto tří větví, lze s jistotou říci, že žádná jednotlivá operace netvoří více než pětinu celkových horních nebo dolních příjmů společnosti. Všechny také nadále stabilně rostou.
Aby bylo jasno, ne vždy jde o rychlý růst. To je nevýhoda samotné velikosti – je obtížné přidávat nové zákazníky, když už děláte tolik obchodů.
Tohoto giganta však může zastavit jen máloco. Od té doby, co Microsoft v roce 2017 přitvrdil ve svém cloudovém softwaru jako službě (SaaS), se tržby a zisky v žádném čtvrtletí nezlepšily.
MercadoLibre
Společnost MercadoLibre (NASDAQ:MELI) možná není v Severní Americe známou značkou. Zeptejte se hrstky jihoamerických spotřebitelů, zda společnost znají, a naprostá většina z nich odpoví, že ano.
Je to proto, že MercadoLibre je považována za (a často nazývána) Amazon Jižní Ameriky, i když tento popis není zcela přesný. Kromě online tržiště provozuje MercadoLibre také online aukční platformu podobnou eBay a službu pro digitální platby podobnou PayPalu. Jen v minulém čtvrtletí společnost zprostředkovala platby v hodnotě 20,9 miliardy dolarů a sloužila jako prostředník při prodeji fyzického zboží v hodnotě 7,3 miliardy dolarů. Obě čísla meziročně vzrostla o 59 %, respektive 30 %, a prodloužila tak dlouhodobé růstové trendy.
V plánu je i spousta dalších podobných růstů. Spotřebitelský trh v Jižní Americe je stále v počátečních fázích digitalizace. Asociace GSMA odhaduje, že počet uživatelů mobilního internetu v Latinské Americe vzroste do roku 2025 z konečných 358 milionů v roce 2020 na 423 milionů. Tato předpověď růstu je dobrá, i když ne velká.
Jen je třeba mít na paměti, že mnozí z již existujících uživatelů internetu na tomto kontinentu ještě plně nevyužívají nabídky elektronického obchodování na webu. Společnost Americas Market Intelligence tvrdí, že trh elektronického obchodování v Latinské Americe vzroste do roku 2024 o 29 % oproti roku 2020, přičemž tři čtvrtiny tohoto obchodu budou realizovány prostřednictvím mobilních zařízení. Tento trend hraje přímo do karet společnosti MercadoLibre.
Boot Barn Holdings
Nakonec přidejte společnost Boot Barn Holdings (NYSE:BOOT) na seznam dlouhodobých investic, za které budete rádi.
Na rozdíl od běžné rétoriky kamenný maloobchod neumírá. Tento protivítr vane téměř výhradně do obchodních domů a několika málo míst závislých na nákupních centrech. Dostupnějším a specializovanějším obchodům, jako je většina těch, které najdete v sousedním obchodním centru, se daří překvapivě dobře.
Vstupte do Boot Barn. Tento řetězec 288 obchodů úspěšně využívá méně městské (nebo alespoň méně metropolitní) zákazníky a nabízí jim různé boty, džíny a další typické country/westernové oblečení.
Pokud historické výsledky Boot Barnu něco naznačují, tento významný trh také roste. Od roku 2013, kdy společnost dosáhla 233 milionů dolarů, se její nejvyšší zisk v každém fiskálním roce zlepšil na 893 milionů dolarů za fiskální rok 2021, který skončil v březnu. Fiskální rok 2022 se chystá být stejně působivý, a to i po zohlednění loňského útlumu obchodu způsobeného pandemií.
V plánu je další takový růst (omlouvám se!), protože maloobchodní prodejce se hlouběji ponoří do svého úsilí o omnichannel a exkluzivní značky. Tyto iniciativy spolu s růstem počtu nových prodejen o zhruba 10 % ročně vedou společnost k tomu, že v dohledné budoucnosti předpokládá roční růst zisku na akcii o více než 20 %.
Nebo jste v pokušení po akciové rally uzavřít zisky nebo čekat na velký pokles, abyste vstoupili do jmen na svém seznamu? Mnoho z nás často sklouzává k druhému způsobu myšlení, i když víme, že první přístup nakonec přináší více ovoce.Pokud chcete zkusit první možnost, zde je přehled čtyř skvělých akcií, které by se hodily do téměř každého portfolia. Háček? Každá z nich skutečně vyžaduje několikaleté období držení, aby bylo možné překonat jejich současné relativně bohaté ocenění a vytěžit z nich maximum.BlackRockMožná jste jméno BlackRock ještě neslyšeli, ale pravděpodobně znáte alespoň jednu z jejích největších firem. BlackRock je společnost, která stojí za rodinou burzovně obchodovaných fondů iShares; spravuje také tradiční podílové fondy a slouží jako páteř mnoha institucionálních penzijních plánů.Je to neuvěřitelně konkurenční oblast. Podle údajů newyorské burzy cenných papírů je jen ve Spojených státech kótováno téměř 2 700 ETF, zatímco podílových fondů je přibližně 8 000. Společnost BlackRock je však v této oblasti spíše lídrem než následovníkem, neboť zvýšila svou majetkovou základnu z necelých 4 bilionů dolarů v roce 2012 na současných 9 bilionů dolarů.A přesto tento růst stále představuje pouze povrch příležitostí společnosti. Společnost BlackRock uvádí, že burzovně obchodované fondy představují pouze asi 3 % všech světových investovaných aktiv a že pět největších společností spravujících aktiva dohromady kontroluje pouze asi 11 % trhu. Společnost BlackRock je největší z této pětice a dosahuje přibližně 3 % ročních příjmů v tomto odvětví. Potřebuje prostě čas, aby mohla dále rozvíjet své podnikání.MicrosoftSoftwarového giganta Microsoft není třeba příliš představovat. Je do značné míry zodpovědný za to, že trh s osobními počítači je takový, jaký je dnes, protože jeho operační systém Windows a softwarový balík Office používá většina majitelů počítačů. Společnost uvádí, že systém Windows 10 nyní používá více než 1,3 miliardy zařízení, a používání starších verzí operačního systému by toto číslo mohlo posunout mnohem, mnohem výše. Podle údajů GlobalStats je některá verze systému Windows nainstalována na 74 % stolních a přenosných počítačů na světě.Společnost už ale není jen o softwaru. Mezi další oblasti, které jí přinášejí příjmy, patří videohry, osobní produktivita a služby cloud computingu. Žádná z jejích tří hlavních částí nevytváří více než 37 % jejích tržeb nebo provozních příjmů. A vzhledem k tomu, jak velkou rozmanitost najdete i v rámci každé z těchto tří větví, lze s jistotou říci, že žádná jednotlivá operace netvoří více než pětinu celkových horních nebo dolních příjmů společnosti. Všechny také nadále stabilně rostou.Chcete využít této příležitosti?Aby bylo jasno, ne vždy jde o rychlý růst. To je nevýhoda samotné velikosti – je obtížné přidávat nové zákazníky, když už děláte tolik obchodů.Tohoto giganta však může zastavit jen máloco. Od té doby, co Microsoft v roce 2017 přitvrdil ve svém cloudovém softwaru jako službě , se tržby a zisky v žádném čtvrtletí nezlepšily.MercadoLibreSpolečnost MercadoLibre možná není v Severní Americe známou značkou. Zeptejte se hrstky jihoamerických spotřebitelů, zda společnost znají, a naprostá většina z nich odpoví, že ano.Je to proto, že MercadoLibre je považována za Amazon Jižní Ameriky, i když tento popis není zcela přesný. Kromě online tržiště provozuje MercadoLibre také online aukční platformu podobnou eBay a službu pro digitální platby podobnou PayPalu. Jen v minulém čtvrtletí společnost zprostředkovala platby v hodnotě 20,9 miliardy dolarů a sloužila jako prostředník při prodeji fyzického zboží v hodnotě 7,3 miliardy dolarů. Obě čísla meziročně vzrostla o 59 %, respektive 30 %, a prodloužila tak dlouhodobé růstové trendy.V plánu je i spousta dalších podobných růstů. Spotřebitelský trh v Jižní Americe je stále v počátečních fázích digitalizace. Asociace GSMA odhaduje, že počet uživatelů mobilního internetu v Latinské Americe vzroste do roku 2025 z konečných 358 milionů v roce 2020 na 423 milionů. Tato předpověď růstu je dobrá, i když ne velká.Jen je třeba mít na paměti, že mnozí z již existujících uživatelů internetu na tomto kontinentu ještě plně nevyužívají nabídky elektronického obchodování na webu. Společnost Americas Market Intelligence tvrdí, že trh elektronického obchodování v Latinské Americe vzroste do roku 2024 o 29 % oproti roku 2020, přičemž tři čtvrtiny tohoto obchodu budou realizovány prostřednictvím mobilních zařízení. Tento trend hraje přímo do karet společnosti MercadoLibre.Boot Barn HoldingsNakonec přidejte společnost Boot Barn Holdings na seznam dlouhodobých investic, za které budete rádi.Na rozdíl od běžné rétoriky kamenný maloobchod neumírá. Tento protivítr vane téměř výhradně do obchodních domů a několika málo míst závislých na nákupních centrech. Dostupnějším a specializovanějším obchodům, jako je většina těch, které najdete v sousedním obchodním centru, se daří překvapivě dobře.Vstupte do Boot Barn. Tento řetězec 288 obchodů úspěšně využívá méně městské zákazníky a nabízí jim různé boty, džíny a další typické country/westernové oblečení.Pokud historické výsledky Boot Barnu něco naznačují, tento významný trh také roste. Od roku 2013, kdy společnost dosáhla 233 milionů dolarů, se její nejvyšší zisk v každém fiskálním roce zlepšil na 893 milionů dolarů za fiskální rok 2021, který skončil v březnu. Fiskální rok 2022 se chystá být stejně působivý, a to i po zohlednění loňského útlumu obchodu způsobeného pandemií.V plánu je další takový růst , protože maloobchodní prodejce se hlouběji ponoří do svého úsilí o omnichannel a exkluzivní značky. Tyto iniciativy spolu s růstem počtu nových prodejen o zhruba 10 % ročně vedou společnost k tomu, že v dohledné budoucnosti předpokládá roční růst zisku na akcii o více než 20 %.