V roce 2022 však půjde o vytvoření efektivní značky, přesvědčivého příběhu a měření jeho úspěšnosti. Už nebude stačit vytvořit značku a očekávat, že se bude prodávat.
Efektivní marketingové taktiky se v minulosti točily kolem využívání správných platforem pro propagaci, vytváření reklam, které cílily na konkrétní publikum nebo demografické skupiny prostřednictvím klíčových slov a hashtagů na stránkách sociálních médií s retargetingovými kampaněmi, kde to bylo možné.
Marketing v roce 2022 bude vyžadovat majitele podniků, kteří budou ochotni riskovat, investovat do budování své značky, naslouchat při komunikaci se zákazníky online pozorněji než kdykoli předtím, jinak budou čelit neúspěchu, protože konkurence bude i nadále růst nebývalým tempem.
Efektivní marketing vyžaduje jak dlouhodobé uvažování, tak krátkodobé rychlé výhry, a proto bude efektivní vyprávění příběhů pro úspěch firmy ještě zásadnější než kdykoli předtím.
Následuje sedm trendů, kterými je třeba se řídit, abyste dosáhli úspěchu:
Video marketing se stane klíčovým pro úspěch vašeho marketingového plánu
Videomarketing je budoucností marketingu.
Může to znít jako hyperbola, ale existují data, která to potvrzují. Vyhledávací gigant Google oznámil, že YouTube oslovuje více lidí ve věku 18-34 let a 18-49 let než jakákoli kabelová síť ve Spojených státech. Facebook uvádí, že videopříspěvky mají v průměru šestkrát vyšší návštěvnost než příspěvky s fotografiemi nebo odkazy, zatímco Twitter zaznamenal nárůst počtu zhlédnutí videí o více než 160 %.
Co to tedy znamená pro marketéry?
Znamená to, že pokud do své strategie nezařazujete video, přicházíte o obrovskou příležitost navázat kontakt se svým publikem a vybudovat si u něj důvěru. Video je klíčové pro vytváření vztahů se zákazníky, protože za značkou stojí lidský hlas, který u zákazníků buduje důvěryhodnost a loajalitu.
Obsahový marketing bude stále králem

V roku 2022 by marketéři měli očekávat ještě větší roztříštěnost a šum, takže bude těžší než kdy dříve prorazit v nepřehledné změti pouze reklamními sděleními.
Obsahový marketing je jedním z nejdůležitějších aspektů každé digitální strategie. Obsah se stal mocným způsobem, jak navázat kontakt se zákazníky, zaujmout je a vybudovat si jejich důvěru. Na druhou stranu špatný obsah může mít pro vaši společnost katastrofální následky. Z hlediska image značky a nálady zákazníků vůči dané značce nebo produktu způsobí více škody než užitku.
Dobrý obsah si časem vybuduje důvěryhodnost, což znamená, že jakmile získáte nové potenciální zákazníky, pravděpodobně u vás nakoupí. Na druhou stranu, pokud lidé narazí na nekvalitní informace, mohou zcela ztratit důvěru ve vaši společnost, což je při hledání podobného zboží na internetu prostřednictvím konkurenčních webů povede k alternativní cestě.
Jinými slovy, jedná se o aspekt marketingu, který byste nikdy neměli brát na lehkou váhu. Obsahový marketing je důležitým aspektem každé digitální strategie a může mít trvalý dopad na vaše podnikání, ať už v dobrém či zlém. Efektivní vyprávění příběhů může pomoci vybudovat z firmy něco, s čím se spotřebitelé budou chtít spojit na všech úrovních, což je důvod, proč bude obsahový marketing v průběhu roku 2022 stále nesmírně důležitý.
Marketingové týmy se budou více zaměřovat na analýzu dat a metriky
Pro marketingové týmy bude důležité větší zaměření na analýzu dat. Společnosti utrácejí méně peněz, takže prokazování návratnosti investic
Pokud chcete získat podrobnější informace o tom, jak se vaši zákazníci chovají, abyste mohli přijímat správná rozhodnutí pro vaši společnost, pak bude datová analytika klíčovou součástí tohoto procesu. Ať tak či onak, marketéři potřebují přístup k nejrůznějším číslům, aby mohli skutečně proniknout do toho, kdo je jejich publikum a co ho zajímá. S takovým zvýšeným důrazem na služby zákazníkům je důležité, aby marketingové týmy přesně pochopily, co si lidé myslí a co dělají, než učiní nějaké zásadní kroky, pokud jde o snahy o budování značky a vývoj produktů.
Obsah sociálních médií bude pro marketéry ještě důležitější

Kanály sociálních médií, jako jsou Facebook a Instagram, se od doby, kdy se poprvé objevily na scéně, výrazně změnily. Lidé procházejí kanály tak rychle, že je pro značky obtížné upoutat jejich pozornost na delší dobu. Doby tvrdého prodeje na sociálních sítích jsou dávno pryč, a proto je nutné, aby marketéři místo tradičního tvrdého prodeje vedli kampaň příběhem.
Sociální média se také stala více vizuálně orientovaná, což znamená, že je pro značky nezbytné vytvářet vysoce kvalitní obrázky a videa, aby zaujaly potenciální zákazníky.
Marketéři musí zaměřit svou pozornost na vytváření zajímavého obsahu, který budou sdílet i uživatelé mimo samotnou značku.
Marketing se bude méně zabývat produktem a více potřebami zákazníka
Budoucnost marketingu spočívá v zaměření se na potřeby zákazníků, nikoli na prodej. Velká data a internet umožňují vytvářet hyperpersonalizované zážitky na základě toho, co zákazníci dělají online. Tato schopnost firem porozumět svým klientům jim umožňuje budovat s nimi lepší dlouhodobé vztahy. To pak vede k větší loajalitě ke značce a v konečném důsledku k větším možnostem příjmů v budoucnu díky pochopení toho, čím je každý člověk jedinečný, a také toho, jak nejlépe těmto jednotlivcům sloužit.
Aby společnosti začaly zaznamenávat úspěch se svými marketingovými strategiemi, musí se přestat snažit vnucovat lidem své produkty a místo toho se zaměřit na potřeby a přání své cílové skupiny. Například místo toho, abyste se soustředili na sdělení, kupte si můj výrobek, zaměřte se více na funkce, které váš ideální zákazník hledá.
Lidé chtějí, aby se k nim přistupovalo jako k osobnostem, kterými jsou, ne pouze jako k zákazníkům. S ohledem na tuto skutečnost by se marketéři měli zaměřit na budování vztahů a poskytování hodnoty dříve, než začnou nabízet své produkty nebo služby; jinak se dočkají nižší míry konverze.
Marketingové týmy budou úzce spolupracovat s týmy zabývajícími se vývojem produktů s cílem zlepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit míru konverze

Spolupráce s týmem pro vývoj produktů může přinést řadu výhod pro design i reklamu. Produktové týmy jsou obvykle nadšené z návrhu vynikajícího uživatelského rozhraní nebo nové vzrušující webové aplikace, ale příliš často se na tyto aspekty své práce soustředí na úkor vývoje dobrých marketingových kopií.
Zdravé partnerství mezi oběma polovinami organizace – jednou zaměřenou na výzkum a návrh UX a druhou na strategii komunikace – znamená, že budete schopni svůj produkt efektivně a účinně propagovat.
Spotřebitelská zkušenost je nyní na vrcholu seznamu priorit každé společnosti, což znamená, že všechna oddělení se musí zaměřit na její efektivní poskytování. Tato změna orientace je náročná, ale jakmile jsou k dispozici vhodné zdroje, může vytvořit zapamatovatelnější spotřebitelský zážitek – což povede ke zvýšení povědomí o značce a vyšším prodejům.
Role marketingu se vyvíjejí – stávají se z nich spíše vychovatelé a lídři než jen reklamní pracovníci
Dříve byl marketér jen někým, kdo prodával produkty, ale nyní má jinou roli. Musí vzdělávat spotřebitele a pracovat s nimi, spíše než se je jen snažit dotlačit k tomu, aby si něco koupili. Pro některé to může být obtížný přechod, ale je to nezbytné.
S tím, jak se vyvíjí role marketérů, se mění i jejich pohled na věc. Už nejde jen o propagaci produktů, ta se postupem času stala mnohem komplexnější.
Marketéři musí začít přemýšlet jako pedagogové. Už to nemůže být stále jen o prodávání věcí lidem. Musí si udělat čas a vzdělávat lidi v tom, proč by měli daný produkt chtít. Není to v žádném případě snadné, ale stalo se to nutností, pokud si společnosti chtějí udržet relevanci a zůstat konkurenceschopné vůči větším korporacím s hlubšími kapsami.
Marketéři, kteří to s úspěchem v příštích letech myslí vážně, musí klást důraz na vzdělávání svých zákazníků. Spotřebitelé dnes chtějí více informací, ne jen tvrdý prodej. Tuto příležitost můžete využít k tomu, abyste se odlišili tím, že svému publiku poskytnete podrobný obsah, který ho poučí a odpoví na všechny jeho otázky. Tímto způsobem budete méně pravděpodobně ztrácet potenciální zákazníky, protože budou mít pocit, že nevědí dost o tom, co nabízíte nebo jak to pro ně funguje.



























