Akcie byly zjevně zasaženy měnící se úrovní obav z pandemie. Přesto akcie za poslední rok stále vzrostly o zhruba 12 % a společnost disponuje značnou tržní kapitalizací ve výši 105 miliard dolarů.
Investoři by si nyní mohli dát pauzu k nákupu akcií, protože se stále prodávají za 63násobek volného peněžního toku. Přesto má společnost vedoucí postavení v odvětví cestovního ruchu, historii silného růstu a její výsledky se silně zlepšují, když ve třetím čtvrtletí vzrostly tržby meziročně o 67 %.
Navíc má velký a rozšiřující se oslovitelný trh a již nyní vykazuje známky budování nesmírně silné značky. I při těchto vysokých hodnotách by tedy Airbnb mohla proměnit malou investici ve velkou. Pojďme se ponořit hlouběji.

Rozdělení čísel
Pokud byste do akcií Airbnb investovali 10 000 dolarů, musela by jejich hodnota stoupnout 100krát, aby dosáhla 1 milionu dolarů. To je příliš mnoho na to, abyste to mohli chtít v příštích 10 letech, ale není nesmyslné očekávat, že Airbnb tuto částku přinese, pokud byste její akcie mohli držet po dobu příštích 30 let. To by představovalo roční výnos přibližně 16,5 %. Málokterá společnost dokáže růst takovým tempem po tak dlouhou dobu, ale pokud se Airbnb podaří upevnit pozici špičkové značky v oblasti cestování, mohla by se stát jednou z mála skvělých firem, které z prvních investorů udělají milionáře.
Rozhodně oslovuje velký trh – celosvětově se odhaduje na 3,4 bilionu dolarů ročně. Krátkodobé pobyty, jako jsou služební cesty a víkendové pobyty, tvoří asi 1,8 bilionu dolarů trhu a zbytek tvoří dlouhodobé pobyty a další zážitky. Dlouhodobé pobyty jsou vzhledem k rostoucímu zájmu o práci na dálku velkou příležitostí k růstu. Proto vedení společnosti očekává, že poptávka po dlouhodobých pobytech se bude z pandemie zrychlovat.

Airbnb má stále jen zlomek tohoto oslovitelného trhu, což jí dává velký prostor pro růst. Za uplynulý rok dosáhla hrubá hodnota rezervací společnosti 41 miliard dolarů, což je jen něco málo přes 1 % celkového trhu. Trh se navíc bude rozšiřovat. Za posledních deset let, nepočítáme-li výkyv způsobený pandemií, rostly výdaje na cestování přibližně o 3 až 5 % ročně. Pokud by v příštích 30 letech pokračoval růst kolem 4 % ročně, znamenalo by to, že adresovatelný trh Airbnb by dosáhl přibližně 10 bilionů dolarů.
Airbnb by musela získat více než třetinu této příležitosti, aby stonásobně zvýšila hodnotu svých hrubých rezervací, a tedy také zaznamenala úměrný nárůst příjmů a zisků, což je to, co v konečném důsledku vede k růstu akcií.
Klíče k budoucímu růstu
I když je téměř nemožné přesně předpovědět, jak bude podnik vypadat daleko v budoucnosti, zde je několik věcí, které by měly posílit důvěru v růstovou trajektorii Airbnb.

Za prvé, má silnou značku. I když jste službu Airbnb nikdy nevyužili, pravděpodobně znáte někoho z rodiny nebo přátel, kdo ji využil. Koneckonců ve třetím čtvrtletí bylo přes Airbnb rezervováno téměř 80 milionů nocí a zážitků. Silná značka bude klíčem k získání značné části oslovitelného trhu.
Další dobré znamení: vedení mění svou marketingovou strategii tak, aby byla více zaměřena na značku a méně závislá na vyhledávačích. V prvním čtvrtletí roku 2021 pocházelo více než 90 % návštěvnosti Airbnb od zákazníků, kteří Airbnb vyhledávali přímo, na rozdíl od vyhledávání prostřednictvím marketingového kanálu. To je známkou rostoucího povědomí o značce.
Konkurence je vždy rizikem, protože se mohou objevit noví účastníci trhu, kteří budou nuceni Airbnb snižovat poplatky za služby, aby si udržela poptávku a růst příjmů. Airbnb je však již široce známá, což je konkurenční výhoda. Její název se téměř stal synonymem pro místo k ubytování – podobně jako „Google“ nahradil „vyhledávání“.

Domnívám se, že rekordní růst Airbnb od jejích skromných začátků v bytě spoluzakladatelů v San Franciscu v roce 2007, velikost příležitostí v oblasti cestování a rostoucí síla její značky ukazují na dlouhodobého vítěze. Nedávno jsem nakoupil akcie a plánuji je dále přidávat, jak bude firma růst, takže se mnou počítejte jako s věřícím v milionářský potenciál této akcie.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























