Čínský gigant Baidu a automobilka Geely vložily do svého podniku na výrobu elektromobilů dalších téměř 400 milionů dolarů
Čínská technologická společnost Baidu a výrobce automobilů Geely vkládají další peníze do podniku Jidu, který se zaměřuje na elektromobily a na němž spolupracovaly teprve před rokem.
Obě společnosti ve středu oznámily, že do Jidu vkládají téměř 400 milionů dolarů v rámci kola financování série A. Kapitálová injekce přichází necelý rok poté, co byl Jidu v březnu 2021 spuštěn s počátečním kapitálem 300 milionů dolarů od nezveřejněných investorů.
Podle záznamů, k nimž jsme získali přístup prostřednictvím služby Wind Information, vlastní společnost Baidu většinový podíl ve společnosti Jidu, a to 55 %, zatímco společnost Geely má 45% podíl. Obě společnosti odmítly sdělit, jakou částkou každá z nich přispěla do posledního kola financování.
Podle společnosti Jidu budou peníze určeny na financování výzkumu a vývoje a sériové výroby.
V posledních dvou letech se prudce zvýšil celosvětový objem obchodů v oblasti elektromobilů, protože společnosti spěchají s vývojem automobilů, které podle analytiků brzy nahradí automobily se spalovacím motorem. Čínská vláda obzvláště podporuje růst domácího průmyslu a pomáhá tak rozvoji mnoha začínajících podniků.
Podle společnosti Dealogic se hodnota obchodů s elektromobily v Číně v roce 2021 ztrojnásobila na 6,61 miliardy dolarů z 2,17 miliardy dolarů v roce 2020. Podle údajů se transakce s elektromobily v USA loni více než zdvojnásobily na 924 milionů dolarů z hodnoty 353 milionů dolarů v roce 2020.
Společnost Baidu v lednu 2021 oznámila, že plánuje spustit Jidu se společností Geely jako strategickým partnerem, a později jmenovala Xia Yipinga, spoluzakladatele startupu Mobike, který se zabývá sdílením kol, generálním ředitelem společnosti vyrábějící elektromobily.
V roce 2010 získala čínská společnost Geely švédskou automobilovou značku Volvo, která dříve patřila společnosti Ford Motor.
Společnost Geely provozuje řadu značek elektromobilů – samostatně nebo prostřednictvím společných podniků se společností Volvo – od Zeekru až po špičkový Polestar.
V posledních několika týdnech společnost Baidu oznámila, že na autosalonu v Pekingu, který se má konat v dubnu, plánuje Jidu odhalit koncepční vůz se schopností autonomního řízení úrovně 4.
První vůz Jidu se má podle Baidu začít sériově vyrábět a dodávat v roce 2023.
Vstup společnosti Baidu do oblasti elektromobilů je součástí snahy generálního ředitele Robina Li diverzifikovat podnikání společnosti od reklamy do nových růstových oblastí, včetně autonomního řízení a umělé inteligence.
V Číně je patrný větší trend technologických společností, které se vrhají do oblasti elektromobilů. V loňském roce společnost Xiaomi oznámila, že během příštích 10 let plánuje investovat 10 miliard dolarů do vlastního podnikání v oblasti elektromobilů a očekává, že v první polovině roku 2024 začne sériově vyrábět vlastní vozidla. Telekomunikační gigant Huawei mezitím spolupracuje s výrobci automobilů v oblastech, jako je software v automobilech a autonomní řízení.
Obě společnosti ve středu oznámily, že do Jidu vkládají téměř 400 milionů dolarů v rámci kola financování série A. Kapitálová injekce přichází necelý rok poté, co byl Jidu v březnu 2021 spuštěn s počátečním kapitálem 300 milionů dolarů od nezveřejněných investorů.Podle záznamů, k nimž jsme získali přístup prostřednictvím služby Wind Information, vlastní společnost Baidu většinový podíl ve společnosti Jidu, a to 55 %, zatímco společnost Geely má 45% podíl. Obě společnosti odmítly sdělit, jakou částkou každá z nich přispěla do posledního kola financování.Podle společnosti Jidu budou peníze určeny na financování výzkumu a vývoje a sériové výroby.V posledních dvou letech se prudce zvýšil celosvětový objem obchodů v oblasti elektromobilů, protože společnosti spěchají s vývojem automobilů, které podle analytiků brzy nahradí automobily se spalovacím motorem. Čínská vláda obzvláště podporuje růst domácího průmyslu a pomáhá tak rozvoji mnoha začínajících podniků.Podle společnosti Dealogic se hodnota obchodů s elektromobily v Číně v roce 2021 ztrojnásobila na 6,61 miliardy dolarů z 2,17 miliardy dolarů v roce 2020. Podle údajů se transakce s elektromobily v USA loni více než zdvojnásobily na 924 milionů dolarů z hodnoty 353 milionů dolarů v roce 2020.Společnost Baidu v lednu 2021 oznámila, že plánuje spustit Jidu se společností Geely jako strategickým partnerem, a později jmenovala Xia Yipinga, spoluzakladatele startupu Mobike, který se zabývá sdílením kol, generálním ředitelem společnosti vyrábějící elektromobily.Chcete využít této příležitosti?V roce 2010 získala čínská společnost Geely švédskou automobilovou značku Volvo, která dříve patřila společnosti Ford Motor.Společnost Geely provozuje řadu značek elektromobilů – samostatně nebo prostřednictvím společných podniků se společností Volvo – od Zeekru až po špičkový Polestar.V posledních několika týdnech společnost Baidu oznámila, že na autosalonu v Pekingu, který se má konat v dubnu, plánuje Jidu odhalit koncepční vůz se schopností autonomního řízení úrovně 4.První vůz Jidu se má podle Baidu začít sériově vyrábět a dodávat v roce 2023.Vstup společnosti Baidu do oblasti elektromobilů je součástí snahy generálního ředitele Robina Li diverzifikovat podnikání společnosti od reklamy do nových růstových oblastí, včetně autonomního řízení a umělé inteligence.V Číně je patrný větší trend technologických společností, které se vrhají do oblasti elektromobilů. V loňském roce společnost Xiaomi oznámila, že během příštích 10 let plánuje investovat 10 miliard dolarů do vlastního podnikání v oblasti elektromobilů a očekává, že v první polovině roku 2024 začne sériově vyrábět vlastní vozidla. Telekomunikační gigant Huawei mezitím spolupracuje s výrobci automobilů v oblastech, jako je software v automobilech a autonomní řízení.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...