Obě společnosti ve středu oznámily, že do Jidu vkládají téměř 400 milionů dolarů v rámci kola financování série A. Kapitálová injekce přichází necelý rok poté, co byl Jidu v březnu 2021 spuštěn s počátečním kapitálem 300 milionů dolarů od nezveřejněných investorů.
Podle záznamů, k nimž jsme získali přístup prostřednictvím služby Wind Information, vlastní společnost Baidu většinový podíl ve společnosti Jidu, a to 55 %, zatímco společnost Geely má 45% podíl. Obě společnosti odmítly sdělit, jakou částkou každá z nich přispěla do posledního kola financování.
Podle společnosti Jidu budou peníze určeny na financování výzkumu a vývoje a sériové výroby.

V posledních dvou letech se prudce zvýšil celosvětový objem obchodů v oblasti elektromobilů, protože společnosti spěchají s vývojem automobilů, které podle analytiků brzy nahradí automobily se spalovacím motorem. Čínská vláda obzvláště podporuje růst domácího průmyslu a pomáhá tak rozvoji mnoha začínajících podniků.
Podle společnosti Dealogic se hodnota obchodů s elektromobily v Číně v roce 2021 ztrojnásobila na 6,61 miliardy dolarů z 2,17 miliardy dolarů v roce 2020. Podle údajů se transakce s elektromobily v USA loni více než zdvojnásobily na 924 milionů dolarů z hodnoty 353 milionů dolarů v roce 2020.
Společnost Baidu v lednu 2021 oznámila, že plánuje spustit Jidu se společností Geely jako strategickým partnerem, a později jmenovala Xia Yipinga, spoluzakladatele startupu Mobike, který se zabývá sdílením kol, generálním ředitelem společnosti vyrábějící elektromobily.
V roce 2010 získala čínská společnost Geely švédskou automobilovou značku Volvo, která dříve patřila společnosti Ford Motor.
Společnost Geely provozuje řadu značek elektromobilů – samostatně nebo prostřednictvím společných podniků se společností Volvo – od Zeekru až po špičkový Polestar.

V posledních několika týdnech společnost Baidu oznámila, že na autosalonu v Pekingu, který se má konat v dubnu, plánuje Jidu odhalit koncepční vůz se schopností autonomního řízení úrovně 4.
První vůz Jidu se má podle Baidu začít sériově vyrábět a dodávat v roce 2023.
Vstup společnosti Baidu do oblasti elektromobilů je součástí snahy generálního ředitele Robina Li diverzifikovat podnikání společnosti od reklamy do nových růstových oblastí, včetně autonomního řízení a umělé inteligence.
V Číně je patrný větší trend technologických společností, které se vrhají do oblasti elektromobilů. V loňském roce společnost Xiaomi oznámila, že během příštích 10 let plánuje investovat 10 miliard dolarů do vlastního podnikání v oblasti elektromobilů a očekává, že v první polovině roku 2024 začne sériově vyrábět vlastní vozidla. Telekomunikační gigant Huawei mezitím spolupracuje s výrobci automobilů v oblastech, jako je software v automobilech a autonomní řízení.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























