Švýcarský výrobce hodinek zvyšuje ceny všech svých hodinek, uvedl v rozhovoru generální ředitel společnosti Hublot Ricardo Guadalupe. Rostoucí náklady na suroviny pro zlato a diamanty povedou v dubnu nebo květnu ke zvýšení cen o 3 až 4 %, uvedl. Výrobky Hublot se v průměru prodávají za přibližně 20 000 franků
„Téměř všichni naši dodavatelé zvyšují ceny,“ řekl Guadalupe s tím, že rostou také náklady na ocel a titan. Dodavatelé diamantů podle něj zvýšili ceny o 10 až 15 %.
Krok společnosti Hublot ukazuje, jak se i luxusní průmysl potýká s inflací v souvislosti s rostoucími cenami komodit a problémy dodavatelského řetězce způsobenými pandemií. Současně spotřebitelé, kteří mají hluboko do kapsy a během výluk omezili své výdaje, nyní shánějí luxusní zboží včetně švýcarských hodinek, což způsobuje prudký nárůst poptávky.
„Hlavním problémem je výroba a dodavatelský řetězec,“ řekl Guadalupe a dodal, že téměř všichni konkurenti společnosti Hublot, kteří vyrábějí švýcarské hodinky vyšší třídy, očekávají zvýšení cen. „Musíme to udělat tak jako tak, a protože to dělají všichni, je to přijatelné.“
V rozhovoru pro televizi Bloomberg minulý měsíc generální ředitel značky Dior Pietro Beccari uvedl, že tato couture značka bude muset zvýšit ceny, aby odpovídaly rostoucím vstupním nákladům, a následovat tak kroky svých konkurentů.
„Je pravda, že žádané výrobky mají určitou cenu,“ řekl Bernard Arnault, který stojí v čele LVMH, majitele společnosti Hublot, během čtvrteční prezentace výročních výsledků společnosti.

Respektování spotřebitelů
Francouzský miliardář uvedl, že skupina bude „rozumná“ a bude „respektovat“ své zákazníky, pokud jde o zvyšování cen. Připustil však, že některé výrobky skupiny mají zvláštní kouzlo, a uvedl model hodinek Nautilus, který uvedla na trh společnost Tiffany s Patek Philippe v počtu 170 kusů. Jeho maloobchodní cena 52 635 dolarů byla široce překonána, když se jeden kus minulý měsíc prodal na charitativní aukci za více než 6,5 milionu dolarů.
Společnost Chanel se v poslední době dostává na titulní stránky novin kvůli zvýšení cen některých svých nejprodávanějších kabelek, které v posledních dvou letech značně převýšilo míru inflace.
Generální ředitel společnosti Hublot uvedl, že díky oživení poptávky byl rok 2021 rokem rekordních prodejů. Očekává, že v roce 2022 se výroba zvýší o vysoké jednociferné číslo.
„Dnes máme spíše problém s výrobou než s prodejem,“ řekl.
Podle generálního ředitele se zásoby hodinek Hublot v roce 2021 v jeho buticích a prodejnách snížily o 30 až 40 %.
„Poslední tři měsíce byly z hlediska vyprodanosti neuvěřitelné,“ řekl.

Vývoz švýcarských hodinek se v roce 2021 opět zvýšil na rekordní úroveň v hodnotovém vyjádření, a to díky silnému prodeji do USA a nárůstu poptávky po hodinkách v ceně nad 5 000 franků. Hodinky Hublot základní úrovně stojí přibližně 6 000 franků.
Společnost Hublot, která má marketingový vztah s tenisovou hvězdou Novakem Djokovičem, uvedla, že v tomto ohledu nedošlo k žádné změně poté, co byl nucen opustit Austrálii a nemohl se zúčastnit Australian Open, protože nebyl očkován.
„Prozatím našeho velvyslance podporujeme,“ řekl.
Společnost byla se srbským sportovcem po jeho odjezdu z Austrálie v kontaktu a čeká na jeho vyjádření ohledně jeho herní budoucnosti.
„Pokud už nebude moci hrát, mohl by to být problém, ale uvidíme,“ řekl Guadalupe.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky