Indický startup Boat zaměřený na elektroniku a životní styl podává žádost o IPO
Imagine Marketing, holdingová společnost značky elektroniky a životního stylu Boat, jednoho z mála indických hardwarových startupů, podala žádost o IPO v hodnotě až 266 milionů dolarů.
Ve své čtvrteční žádosti o registraci DRHP podané místnímu regulačnímu orgánu společnost Boat podporovaná společností Warburg Pincus uvedla, že plánuje vydat nové akcie v hodnotě přibližně 120 milionů USD a nabídnout k prodeji akcie v hodnotě 146 milionů USD. South Lake Investment, jeden z podporovatelů společnosti Boat, plánuje v rámci IPO prodat akcie v hodnotě 106,4 milionu USD, uvádí se v podání.
Startup, jehož hodnota byla před rokem v rámci kola Série B oceněna na 300 milionů dolarů, uvedl, že plánuje použít prostředky z IPO na splacení svých minulých dluhů nebo na „předplacení“ současných dluhů. Podle jednoho z investorů, který si přál zůstat v anonymitě a sdílet soukromé záležitosti, usiluje v rámci primární veřejné nabídky o ocenění ve výši 1,5 miliardy dolarů nebo více.
Společnost Boat „vyrábí“ a prodává řadu elektronických produktů, jako jsou sluchátka, fitness zařízení, chytré hodinky, herní ovladače. nabíjecí kabely, přenosné baterie, sluchátka a další mobilní příslušenství. Nabídka těchto zařízení s nízkou cenou a prémiovým estetickým vzhledem jí pomohla získat přízeň mladých lidí, kteří tvoří většinu její zákaznické základny.
Společnost Boat v posledních letech expandovala do několika kategorií a řídila se stejnou strategií, díky níž vynikla na prvním místě. Její fitness náramky začínají na ceně nižší než 25 dolarů, chytré hodinky a sluchátka podobná AirPodu na méně než 30 dolarech, nabíjecí kabely na 3 dolarech, zvukové panely pro domácí kino na ceně kolem 50 dolarů, bezdrátové reproduktory na ceně něco málo přes 10 dolarů, sluchátka na ceně 5,50 dolaru.
Společnost Boat v žádosti uvedla, že se při výrobě svých produktů, včetně produktů v kategoriích audio, nositelné elektroniky, osobní péče a dalších, spoléhá na řadu smluvních výrobců.
„Při výrobě našich výrobků se spoléháme na tyto smluvní výrobce a naši smluvní výrobci zase spoléhají na dodavatele třetích stran, pokud jde o mnoho komponentů používaných v našich výrobcích. Za finanční roky 2019, 2020 a 2021 a za šestiměsíční období končící 30. září 2021 jsme obdrželi ₹1 160,92 milionu (15,4 milionu USD), ₹3 408,33 milionu (45,3 milionu USD), ₹7 176,18 milionu (95 milionů USD) a ₹9 910,81 milionu (131,8 milionu USD), tj. 57,5 %. 79 %, 69,34 %, 57,19 % a 60,73 % našich nákupů obchodního materiálu bylo uskutečněno od pěti našich nejvyužívanějších dodavatelů,“ uvedla a dodala, že případné geopolitické napětí mezi Indií a Čínou by mohlo ovlivnit podnikání startupu.
Potenciálně znepokojivá je také velká závislost společnosti Boat na tržnicích třetích stran Amazon a Flipkart při prodeji jejího zboží. „Naším primárním prodejním kanálem jsou online tržiště a ve finančních letech 2019, 2020 a 2021 a v šestiměsíčním období končícím 30. září 2021 pocházelo 85,11 %, 86,26 %, 85,84 % a 83,24 % našich výnosů z činnosti z online tržišť a 78,59 %, 81,35 %, 83,72 % a 75,02 % našich výnosů z činnosti pocházelo z našich dvou hlavních online tržišť,“ uvedla společnost v podání.
„Naše dohody s našimi dvěma největšími online tržišti jsou nevýhradní. U několika zákazníků jsme na základě smluv s nimi povinni odkoupit nebo poskytnout dodatečnou cenovou podporu na produkty, které se po určité době neprodají.“
Podle společnosti IDC, která se zabývá marketingovým výzkumem, ovládala společnost Boat více než 30 % trhu s nositelnými zařízeními v Indii a na začátku loňského roku byla pátou největší značkou v této kategorii na světě.
Primární veřejná nabídka startupu by se mohla ukázat jako zkouška pro místní veřejný trh, který se v posledních dnech propadl, protože investoři po celém světě se obávají růstu úrokových sazeb v USA a jeho dopadů na akcie technologických firem. Akcie čtyř indických technologických startupů – Zomato, Paytm, Nykaa a PolicyBazaar – které vstoupily na burzu v loňském roce, v posledních dvou týdnech klesly.
Ve své čtvrteční žádosti o registraci DRHP podané místnímu regulačnímu orgánu společnost Boat podporovaná společností Warburg Pincus uvedla, že plánuje vydat nové akcie v hodnotě přibližně 120 milionů USD a nabídnout k prodeji akcie v hodnotě 146 milionů USD. South Lake Investment, jeden z podporovatelů společnosti Boat, plánuje v rámci IPO prodat akcie v hodnotě 106,4 milionu USD, uvádí se v podání.Startup, jehož hodnota byla před rokem v rámci kola Série B oceněna na 300 milionů dolarů, uvedl, že plánuje použít prostředky z IPO na splacení svých minulých dluhů nebo na „předplacení“ současných dluhů. Podle jednoho z investorů, který si přál zůstat v anonymitě a sdílet soukromé záležitosti, usiluje v rámci primární veřejné nabídky o ocenění ve výši 1,5 miliardy dolarů nebo více. Společnost Boat „vyrábí“ a prodává řadu elektronických produktů, jako jsou sluchátka, fitness zařízení, chytré hodinky, herní ovladače. nabíjecí kabely, přenosné baterie, sluchátka a další mobilní příslušenství. Nabídka těchto zařízení s nízkou cenou a prémiovým estetickým vzhledem jí pomohla získat přízeň mladých lidí, kteří tvoří většinu její zákaznické základny.Společnost Boat v posledních letech expandovala do několika kategorií a řídila se stejnou strategií, díky níž vynikla na prvním místě. Její fitness náramky začínají na ceně nižší než 25 dolarů, chytré hodinky a sluchátka podobná AirPodu na méně než 30 dolarech, nabíjecí kabely na 3 dolarech, zvukové panely pro domácí kino na ceně kolem 50 dolarů, bezdrátové reproduktory na ceně něco málo přes 10 dolarů, sluchátka na ceně 5,50 dolaru.Společnost Boat v žádosti uvedla, že se při výrobě svých produktů, včetně produktů v kategoriích audio, nositelné elektroniky, osobní péče a dalších, spoléhá na řadu smluvních výrobců.„Při výrobě našich výrobků se spoléháme na tyto smluvní výrobce a naši smluvní výrobci zase spoléhají na dodavatele třetích stran, pokud jde o mnoho komponentů používaných v našich výrobcích. Za finanční roky 2019, 2020 a 2021 a za šestiměsíční období končící 30. září 2021 jsme obdrželi ₹1 160,92 milionu , ₹3 408,33 milionu , ₹7 176,18 milionu a ₹9 910,81 milionu , tj. 57,5 %. 79 %, 69,34 %, 57,19 % a 60,73 % našich nákupů obchodního materiálu bylo uskutečněno od pěti našich nejvyužívanějších dodavatelů,“ uvedla a dodala, že případné geopolitické napětí mezi Indií a Čínou by mohlo ovlivnit podnikání startupu.Chcete využít této příležitosti?Potenciálně znepokojivá je také velká závislost společnosti Boat na tržnicích třetích stran Amazon a Flipkart při prodeji jejího zboží. „Naším primárním prodejním kanálem jsou online tržiště a ve finančních letech 2019, 2020 a 2021 a v šestiměsíčním období končícím 30. září 2021 pocházelo 85,11 %, 86,26 %, 85,84 % a 83,24 % našich výnosů z činnosti z online tržišť a 78,59 %, 81,35 %, 83,72 % a 75,02 % našich výnosů z činnosti pocházelo z našich dvou hlavních online tržišť,“ uvedla společnost v podání.„Naše dohody s našimi dvěma největšími online tržišti jsou nevýhradní. U několika zákazníků jsme na základě smluv s nimi povinni odkoupit nebo poskytnout dodatečnou cenovou podporu na produkty, které se po určité době neprodají.“Podle společnosti IDC, která se zabývá marketingovým výzkumem, ovládala společnost Boat více než 30 % trhu s nositelnými zařízeními v Indii a na začátku loňského roku byla pátou největší značkou v této kategorii na světě.Primární veřejná nabídka startupu by se mohla ukázat jako zkouška pro místní veřejný trh, který se v posledních dnech propadl, protože investoři po celém světě se obávají růstu úrokových sazeb v USA a jeho dopadů na akcie technologických firem. Akcie čtyř indických technologických startupů – Zomato, Paytm, Nykaa a PolicyBazaar – které vstoupily na burzu v loňském roce, v posledních dvou týdnech klesly.