„Již druhým rokem po sobě byl operační systém (OS) Roku číslem 1 mezi chytrými televizory prodávanými v USA podle týdenní služby NPD pro sledování maloobchodního prodeje,“ uvedla společnost 3. ledna v tiskové zprávě. Při této příležitosti také oznámila nová výrobní partnerství v USA a Mexiku.
Ačkoli Roku negeneruje žádné příjmy přímo z prodeje chytrých televizorů, investoři by jeho úspěch v této oblasti neměli přehlížet. Zde je důvod.
Chytré televizory představují veškerý růst v oblasti připojených televizorů
Spotřebitelé každoročně streamují stále více videa na svých televizorech v obývacím pokoji. I když mají mnoho možností, jak streamovat – včetně herních konzolí a specializovaných streamovacích zařízení – prakticky veškerý nárůst času streamování na televizorech pochází z nativních operačních systémů chytrých televizorů, jak vyplývá z výzkumu společnosti Conviva.
Ve třetím čtvrtletí loňského roku vzrostl čas sledování na chytrých televizorech meziročně o 64 %. To je dvakrát více než u jakékoli jiné platformy pro streamování videa a třikrát rychleji než na celém trhu streamování.
Ne že by se streamovací přehrávače neprodávaly. Společnost Roku prodala za poslední rok streamovací přehrávače za půl miliardy dolarů a Amazon (NASDAQ:AMZN) nedávno oznámil prodej 150miliontého zařízení Fire TV. Stejně tolik lidí však tyto přehrávače opouští a kupuje nové chytré televizory. Proto jsou prodeje chytrých televizorů pro Roku tak důležité a mohou být jedním z důvodů, proč se Amazon více prosazuje s vlastními chytrými televizory.
Roku dominuje severoamerickému trhu, ale jeho tržní podíl na ostatních kontinentech stále výrazně zaostává za konkurencí. Dobrou zprávou pro Roku je, že ještě není pozdě. Trh s připojenými televizory je v Severní Americe vyspělejší. Výsledkem je, že 39% podíl společnosti Roku na čase televizního vysílání v tomto regionu znamená 31% podíl v celosvětovém měřítku, a to i přes jednociferné tržní podíly ve zbytku světa.
Spotřebitelé na většině mezinárodních trhů však stále tráví většinu času streamováním na gauči před televizorem. (Výjimkou je Asie, kde je většina sledování na stolních počítačích).
S rostoucí oblibou streamování na dalších trzích má Roku stále příležitost převzít podíl na trhu od světových lídrů v oblasti televizorů, jako jsou Samsung a LG. Tito dva výrobci elektroniky mají dominantní postavení v Jižní Americe, kde dohromady tvoří téměř polovinu trhu. V Evropě, Africe a Oceánii ovládají přibližně třetinu trhu.
Získání podílu bude vyžadovat, aby společnost Roku uplatňovala stejné strategie, které byly úspěšné ve Spojených státech – konkrétně kombinaci výrobců a maloobchodních partnerů s cílem podpořit prodej. Tento úspěch úspěšně zopakovala v Kanadě a Mexiku. A přestože každý region má své odlišnosti, celkový trend k chytrým televizorům je nepopiratelný.
Chytré televizory jsou velkou výhodou
Účet chytrého televizoru je výrazně lepší než účet streamovacího přehrávače Roku.
Za prvé, očekávaná životnost je vyšší. Spotřebitelé nevyměňují své televizory příliš často a náklady na jejich výměnu jsou drahé. Oproti tomu nová streamovací tyč stojí méně než 50 dolarů a její výměna je velmi snadná.
Za druhé, společnost Roku může generovat větší příjmy od uživatelů chytrých televizorů než od uživatelů streamovacích přehrávačů. Domovská obrazovka Roku je první věc, kterou uvidíte, když zapnete televizor Roku, což vede k většímu počtu streamovaných časů oproti vysílání televize. Roku může také využívat vestavěnou technologii rozpoznávání zvuku k rozpoznávání obsahu a reklam na televizoru, což vede k lepšímu stanovování cen reklam a doporučování obsahu.
Chytré televizory jsou tedy nejen cestou vpřed pro růst počtu účtů, ale také poskytují potenciál pro dlouhodobé zvýšení příjmů platformy Roku. Investoři by měli věnovat pozornost tomu, co říká o svém podílu na trhu chytrých televizorů. Mezinárodní expanze společnosti Roku je pomalá, ale úspěch v Severní Americe je důkazem, že tento návod funguje.
„Již druhým rokem po sobě byl operační systém Roku číslem 1 mezi chytrými televizory prodávanými v USA podle týdenní služby NPD pro sledování maloobchodního prodeje,“ uvedla společnost 3. ledna v tiskové zprávě. Při této příležitosti také oznámila nová výrobní partnerství v USA a Mexiku.Ačkoli Roku negeneruje žádné příjmy přímo z prodeje chytrých televizorů, investoři by jeho úspěch v této oblasti neměli přehlížet. Zde je důvod.Chytré televizory představují veškerý růst v oblasti připojených televizorůSpotřebitelé každoročně streamují stále více videa na svých televizorech v obývacím pokoji. I když mají mnoho možností, jak streamovat – včetně herních konzolí a specializovaných streamovacích zařízení – prakticky veškerý nárůst času streamování na televizorech pochází z nativních operačních systémů chytrých televizorů, jak vyplývá z výzkumu společnosti Conviva.Ve třetím čtvrtletí loňského roku vzrostl čas sledování na chytrých televizorech meziročně o 64 %. To je dvakrát více než u jakékoli jiné platformy pro streamování videa a třikrát rychleji než na celém trhu streamování.Ne že by se streamovací přehrávače neprodávaly. Společnost Roku prodala za poslední rok streamovací přehrávače za půl miliardy dolarů a Amazon nedávno oznámil prodej 150miliontého zařízení Fire TV. Stejně tolik lidí však tyto přehrávače opouští a kupuje nové chytré televizory. Proto jsou prodeje chytrých televizorů pro Roku tak důležité a mohou být jedním z důvodů, proč se Amazon více prosazuje s vlastními chytrými televizory.Na mezinárodní trhy ještě není pozděChcete využít této příležitosti?Roku dominuje severoamerickému trhu, ale jeho tržní podíl na ostatních kontinentech stále výrazně zaostává za konkurencí. Dobrou zprávou pro Roku je, že ještě není pozdě. Trh s připojenými televizory je v Severní Americe vyspělejší. Výsledkem je, že 39% podíl společnosti Roku na čase televizního vysílání v tomto regionu znamená 31% podíl v celosvětovém měřítku, a to i přes jednociferné tržní podíly ve zbytku světa.Spotřebitelé na většině mezinárodních trhů však stále tráví většinu času streamováním na gauči před televizorem. .S rostoucí oblibou streamování na dalších trzích má Roku stále příležitost převzít podíl na trhu od světových lídrů v oblasti televizorů, jako jsou Samsung a LG. Tito dva výrobci elektroniky mají dominantní postavení v Jižní Americe, kde dohromady tvoří téměř polovinu trhu. V Evropě, Africe a Oceánii ovládají přibližně třetinu trhu.Získání podílu bude vyžadovat, aby společnost Roku uplatňovala stejné strategie, které byly úspěšné ve Spojených státech – konkrétně kombinaci výrobců a maloobchodních partnerů s cílem podpořit prodej. Tento úspěch úspěšně zopakovala v Kanadě a Mexiku. A přestože každý region má své odlišnosti, celkový trend k chytrým televizorům je nepopiratelný.Chytré televizory jsou velkou výhodouÚčet chytrého televizoru je výrazně lepší než účet streamovacího přehrávače Roku.Za prvé, očekávaná životnost je vyšší. Spotřebitelé nevyměňují své televizory příliš často a náklady na jejich výměnu jsou drahé. Oproti tomu nová streamovací tyč stojí méně než 50 dolarů a její výměna je velmi snadná.Za druhé, společnost Roku může generovat větší příjmy od uživatelů chytrých televizorů než od uživatelů streamovacích přehrávačů. Domovská obrazovka Roku je první věc, kterou uvidíte, když zapnete televizor Roku, což vede k většímu počtu streamovaných časů oproti vysílání televize. Roku může také využívat vestavěnou technologii rozpoznávání zvuku k rozpoznávání obsahu a reklam na televizoru, což vede k lepšímu stanovování cen reklam a doporučování obsahu.Chytré televizory jsou tedy nejen cestou vpřed pro růst počtu účtů, ale také poskytují potenciál pro dlouhodobé zvýšení příjmů platformy Roku. Investoři by měli věnovat pozornost tomu, co říká o svém podílu na trhu chytrých televizorů. Mezinárodní expanze společnosti Roku je pomalá, ale úspěch v Severní Americe je důkazem, že tento návod funguje.