Je Lululemon stále výhodná koupě, když se v roce 2022 propadla o 21 %?
Lululemon Athletica (NASDAQ:LULU) je rozvíjejícím se výrobcem sportovního oblečení, který v tomto odvětví konkuruje zavedeným firmám, jež jsou mnohem větší a mají delší historii.
Pandemie jistě zvýšila poptávku po prémiových výrobcích společnosti, protože objednávky na pobyt v domácnosti vedly ke zvýšenému důrazu na pohodlné oblečení. Rok 2022 však pro akcionáře začíná zklamáním a cena akcií od začátku roku klesla o 21 %.
Jsou akcie společnosti Lululemon po výrazném poklesu na začátku roku 2022 vhodné k nákupu? Některé důležité indicie nám napovídají, že ano.
Nedělejte si starosti s dodavatelským řetězcem
Akcie společnosti Lululemon začaly klesat v polovině listopadu, kdy dosáhly historického maxima 485,82 USD. Na začátku prosince společnost překonala odhady Wall Street, když oznámila finanční výsledky za třetí fiskální čtvrtletí roku 2021 (končící 31. října), ale překvapivě to akciím nepomohlo k odrazu zpět. A naposledy 10. ledna vedení vydalo tiskovou zprávu, v níž uvedlo, že tržby za čtvrté fiskální čtvrtletí a upravený zisk na akcii se budou pohybovat na spodní hranici odhadů, tedy poblíž 2,125 miliardy USD a 3,25 USD.
„Prázdninovou sezónu jsme zahájili v dobré pozici, ale od té doby jsme pocítili několik důsledků varianty Omicron,“ vysvětlil v tiskové zprávě generální ředitel Calvin McDonald, „včetně zvýšených kapacitních omezení, omezenější dostupnosti zaměstnanců a zkrácené provozní doby v některých lokalitách.“
To odpovídá tomu, co vedení společnosti Nike (NYSE:NKE) již dříve uvedlo v souvislosti s náročným dodavatelským řetězcem. Není překvapivé, že se společnost Lululemon potýká se stejnými problémy. Dobrou zprávou je, že problémy s dodavatelským řetězcem pociťují společnosti po celém světě, takže se nejedná o nic specifického pro podnikání společnosti Lululemon. Věřím, že vedení společnosti se podaří současnou bouři překonat.
V porovnání s větším konkurentem Nike, který ve svém posledním fiskálním čtvrtletí (skončilo 1. listopadu) dosáhl 25 % tržeb prostřednictvím digitálního kanálu, představovaly tržby z přímého prodeje zákazníkům (DTC) 40 % tržeb společnosti Lululemon ve třetím fiskálním čtvrtletí roku 2021. A během vrcholu pandemie ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2020 pocházelo neuvěřitelných 61 % tržeb společnosti Lululemon z online objednávek.
Ačkoli se ukazuje, že pořizování a přeprava zásob je v současné době náročná, silná přítomnost společnosti na trhu DTC jí dává dobrou pozici pro případ, že by nové varianty koronaviru omezily fyzické nakupování.
Značka je silná
Největší konkurenční výhoda společnosti Lululemon spočívá v rozpoznatelnosti její značky. Podle podzimního průzkumu společnosti Piper Sandler „Taking Stock With Teens“ je Lululemon pátou nejoblíbenější značkou oblečení mezi mladými lidmi. Hrubá marže společnosti Lululemon ve výši 57,2 % je příkladem přirozené cenové síly, což je klíčový atribut silných spotřebitelských značek.
I kdyby společnost Lululemon dosáhla spodní hranice výhledu vedení pro fiskální rok 2021, tržby by se meziročně zvýšily o 42 %, zatímco upravený zisk na akcii by vzrostl o 71 %. Už jen při pohledu na tato čísla byste neviděli důvod, proč by se akciím mělo dařit tak špatně jako v poslední době.
Společnost Lululemon se proslavila díky tomu, jak oblíbené byly její kalhoty na jógu u žen. Největší růst však firma zaznamenává u mužských zákazníků. V posledním fiskálním čtvrtletí vzrostl prodej pánských kalhot o 44 %, což je mnohem rychleji než 25% růst v segmentu dámských kalhot.
Větší přítomnost na mezinárodních trzích navíc pomůže podpořit význam značky v celosvětovém měřítku. Na celý fiskální rok 2021 plánuje společnost Lululemon otevřít 40 až 45 nových čistých prodejen (z celkového počtu 50-55) mimo USA a Kanadu. Tím se zvýší povědomí o značce a zároveň se diverzifikuje geografický dosah společnosti.
Atraktivní ocenění
Vzhledem ke zjevnému pesimismu, který dnes akcie obklopuje, se akcie Lululemon nyní obchodují s poměrem ceny k zisku 47. To je nejnižší násobek, za který se akcie prodávaly od začátku pandemie na jaře 2020 před téměř dvěma lety. Zdá se, že jde o mimořádně atraktivní ocenění pro potenciální investory, kteří chtějí akcie získat, vzhledem k pozoruhodnému růstu tržeb a zisku, který podnik v průběhu let zaznamenal.
Ačkoli se její oblečení možná nikdy nedostane do prodeje, akcie společnosti Lululemon jsou nyní nabízeny se slevou, o které by akcionáři mohli vážně uvažovat.
Pandemie jistě zvýšila poptávku po prémiových výrobcích společnosti, protože objednávky na pobyt v domácnosti vedly ke zvýšenému důrazu na pohodlné oblečení. Rok 2022 však pro akcionáře začíná zklamáním a cena akcií od začátku roku klesla o 21 %.Jsou akcie společnosti Lululemon po výrazném poklesu na začátku roku 2022 vhodné k nákupu? Některé důležité indicie nám napovídají, že ano.Nedělejte si starosti s dodavatelským řetězcemAkcie společnosti Lululemon začaly klesat v polovině listopadu, kdy dosáhly historického maxima 485,82 USD. Na začátku prosince společnost překonala odhady Wall Street, když oznámila finanční výsledky za třetí fiskální čtvrtletí roku 2021 , ale překvapivě to akciím nepomohlo k odrazu zpět. A naposledy 10. ledna vedení vydalo tiskovou zprávu, v níž uvedlo, že tržby za čtvrté fiskální čtvrtletí a upravený zisk na akcii se budou pohybovat na spodní hranici odhadů, tedy poblíž 2,125 miliardy USD a 3,25 USD.„Prázdninovou sezónu jsme zahájili v dobré pozici, ale od té doby jsme pocítili několik důsledků varianty Omicron,“ vysvětlil v tiskové zprávě generální ředitel Calvin McDonald, „včetně zvýšených kapacitních omezení, omezenější dostupnosti zaměstnanců a zkrácené provozní doby v některých lokalitách.“To odpovídá tomu, co vedení společnosti Nike již dříve uvedlo v souvislosti s náročným dodavatelským řetězcem. Není překvapivé, že se společnost Lululemon potýká se stejnými problémy. Dobrou zprávou je, že problémy s dodavatelským řetězcem pociťují společnosti po celém světě, takže se nejedná o nic specifického pro podnikání společnosti Lululemon. Věřím, že vedení společnosti se podaří současnou bouři překonat.V porovnání s větším konkurentem Nike, který ve svém posledním fiskálním čtvrtletí dosáhl 25 % tržeb prostřednictvím digitálního kanálu, představovaly tržby z přímého prodeje zákazníkům 40 % tržeb společnosti Lululemon ve třetím fiskálním čtvrtletí roku 2021. A během vrcholu pandemie ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2020 pocházelo neuvěřitelných 61 % tržeb společnosti Lululemon z online objednávek.Chcete využít této příležitosti?Ačkoli se ukazuje, že pořizování a přeprava zásob je v současné době náročná, silná přítomnost společnosti na trhu DTC jí dává dobrou pozici pro případ, že by nové varianty koronaviru omezily fyzické nakupování.Značka je silnáNejvětší konkurenční výhoda společnosti Lululemon spočívá v rozpoznatelnosti její značky. Podle podzimního průzkumu společnosti Piper Sandler „Taking Stock With Teens“ je Lululemon pátou nejoblíbenější značkou oblečení mezi mladými lidmi. Hrubá marže společnosti Lululemon ve výši 57,2 % je příkladem přirozené cenové síly, což je klíčový atribut silných spotřebitelských značek.I kdyby společnost Lululemon dosáhla spodní hranice výhledu vedení pro fiskální rok 2021, tržby by se meziročně zvýšily o 42 %, zatímco upravený zisk na akcii by vzrostl o 71 %. Už jen při pohledu na tato čísla byste neviděli důvod, proč by se akciím mělo dařit tak špatně jako v poslední době.Společnost Lululemon se proslavila díky tomu, jak oblíbené byly její kalhoty na jógu u žen. Největší růst však firma zaznamenává u mužských zákazníků. V posledním fiskálním čtvrtletí vzrostl prodej pánských kalhot o 44 %, což je mnohem rychleji než 25% růst v segmentu dámských kalhot.Větší přítomnost na mezinárodních trzích navíc pomůže podpořit význam značky v celosvětovém měřítku. Na celý fiskální rok 2021 plánuje společnost Lululemon otevřít 40 až 45 nových čistých prodejen mimo USA a Kanadu. Tím se zvýší povědomí o značce a zároveň se diverzifikuje geografický dosah společnosti.Atraktivní oceněníVzhledem ke zjevnému pesimismu, který dnes akcie obklopuje, se akcie Lululemon nyní obchodují s poměrem ceny k zisku 47. To je nejnižší násobek, za který se akcie prodávaly od začátku pandemie na jaře 2020 před téměř dvěma lety. Zdá se, že jde o mimořádně atraktivní ocenění pro potenciální investory, kteří chtějí akcie získat, vzhledem k pozoruhodnému růstu tržeb a zisku, který podnik v průběhu let zaznamenal.Ačkoli se její oblečení možná nikdy nedostane do prodeje, akcie společnosti Lululemon jsou nyní nabízeny se slevou, o které by akcionáři mohli vážně uvažovat.