Společnosti se dařilo na počátku pandemie v roce 2020, kdy se miliony lidí chtěly vyhnout nákupům v kamenných obchodech a pro potřeby svých domácích mazlíčků se obracely na Chewy.com.
Nicméně s tím, jak ekonomické obnovení a očkovací kampaň proti COVID-19 nabíraly na obrátkách, růst získávání zákazníků se u společnosti Chewy zpomalil. V důsledku toho se cena jejích akcií v roce 2021 propadla o 34 %. Ale jak se říká, minulé výsledky nejsou vždy ukazatelem výsledků budoucích. Podívejme se tedy na podnikání společnosti Chewy, abychom zjistili, zda by rok 2022 mohl být pro její investory lepší.
Společnosti Chewy rostou zákazníci, tržby i ziskové marže
I když se růst tržeb společnosti Chewy zpomalil, stále se jí daří poměrně slušně růst – za devět měsíců končících 31. října meziročně vzrostl o 27,4 %. Zákazníci u společnosti Chewy zvyšují své výdaje, protože společnost rozšiřuje svůj sortiment výrobků. Navíc na webových stránkách přibývají každé čtvrtletí noví zákazníci.

Spotřební zboží je největší kategorií společnosti Chewy, jejíž tržby za posledních devět měsíců dosáhly 4,5 miliardy dolarů. To je o 25,3 % více než ve stejném období předchozího roku a tvoří více než dvě třetiny všech tržeb společnosti Chewy. Spotřební zboží zahrnuje položky jako mokré a suché krmivo pro psy, kočky a další domácí zvířata a obvykle se jedná o věci, které lidé pravidelně potřebují. Protože je krmivo nezbytné, je podnikání společnosti Chewy o něco odolnější vůči recesi. Domácí mazlíčci potřebují jíst, ať už je ekonomika v konjunktuře, nebo v krizi.
Co však domácí zvíře jí, je jiná věc. Vy, rodiče domácích mazlíčků, kteří čtete tento článek, možná máte zkušenost se psem nebo kočkou, kteří jedí pouze určitý typ nebo značku krmiva. Čím více položek tedy Chewy nabízí, tím je pravděpodobnější, že bude mít to, co majitelé domácích zvířat hledají, a udrží tyto zákazníky, aby nešli jinam. Za tímto účelem očekávejte, že Chewy bude přidávat sortiment výrobků, což pomůže zvýšit prodej.
Vedení společnosti Chewy se také ukazuje jako schopné získávat a udržet si zákazníky. K 31. říjnu měla společnost 20,4 milionu aktivních zákazníků, což je o 14,7 % více než ve stejném období loňského roku. Každý zákazník navíc s postupem času utrácí více. Čisté tržby na jednoho aktivního zákazníka vzrostly o 15,4 % a na konci října činily v průměru 419 USD.

Nárůst počtu zákazníků a výdajů na zákazníka umožňuje společnosti Chewy pracovat s vyšší efektivitou. V roce 2016 společnost Chewy vykázala hrubou ziskovou marži ve výši 16,6 %. Za devět měsíců končících 31. října zatím hrubá zisková marže společnosti Chewy činí 27,2 %. To je obzvláště působivé vzhledem k inflačnímu prostředí, kterému čelí všechny podniky.
Odměna stojí za riziko v případě akcií Chewy
Díky rostoucím nákladům bude rok 2022 pro ziskové marže společnosti Chewy náročný. Kontrakty společnosti na odchozí přepravu se v lednu vynulovaly a od nynějška budou představovat protivítr. Společnost Chewy navíc zjišťuje, že musí vyplácet vyšší mzdy, aby přilákala dostatek zaměstnanců pro provoz fulfillment center. V neposlední řadě se zvyšují náklady na výrobky a teprve se ukáže, zda společnost Chewy dokáže toto zvýšení cen přenést na zákazníky, aniž by došlo k poklesu poptávky.

Přesto je možné, že špatné zprávy jsou již započítány do ceny akcií, které se v roce 2021 propadly o 34 %. Dnes se Chewy obchoduje za poměr ceny k prodejům 2,6, což je méně než polovina hodnoty, za kterou se prodávala na svém vrcholu. Při této nižší ceně potenciální odměna za investici do akcií společnosti Chewy převažuje nad krátkodobými riziky. Dlouhodobí investoři mohou mít dobrý pocit z toho, že v roce 2022 přidají do svého portfolia akcie společnosti Chewy.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























