února po uzavření trhu výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok 2021. Konferenční hovor s analytiky je naplánován na následující den v 8:30 hodin středoevropského času.
Investoři budou ke zprávě pravděpodobně přistupovat s opatrným optimismem. Důvody k optimismu? Společnost Roblox vykazuje silný růst tržeb od března 2021, kdy se stala veřejně obchodovatelnou společností prostřednictvím přímého vstupu na burzu (namísto tradiční primární nabídky akcií) v New Yorku. Společnost má navíc potenciál stát se významným účastníkem rozvíjejícího se metaverza.
Důvody k opatrnosti? V minulém čtvrtletí společnost Roblox mírně překonala očekávání Wall Street, ale v předchozích čtvrtletích od vstupu na burzu výrazně zaostala za odhady analytiků. V této rané fázi její cesty jako veřejného subjektu se investoři více zajímají o růst tržeb než o zisky. V roce 2022 však budou investoři pravděpodobně přikládat větší význam výsledku hospodaření všech společností než v roce 2021. Akcie obecně, a zejména ty z technologické sféry, byly letos pod tlakem, protože na blízkém horizontu je zvýšení úrokových sazeb Federálního rezervního systému.
Co se týče akcií společnosti Roblox, v pátek 21. ledna uzavřely na 68,93 USD. To je mírný nárůst oproti otevírací ceně 64,50 USD v první den obchodování, avšak pokles o 49 % oproti zavíracímu maximu 134,72 USD, kterého dosáhly 19. listopadu 2021.
Tržby ve třetím čtvrtletí vzrostly meziročně o 102 % na 509,3 milionu dolarů. Tento růst je obzvláště působivý, když vezmeme v úvahu, že společnost se potýkala s obtížnými meziročními srovnatelnými výsledky kvůli pandemii. Ve třetím čtvrtletí roku 2020 – což bylo předtím, než se začaly zavádět vakcíny – lidé stále zůstávali doma mnohem více než obvykle. Tato dynamika vedla mimo jiné k prudkému nárůstu hraní videoher.
Ve třetím čtvrtletí vykázala společnost Roblox čistou ztrátu 74 milionů dolarů, tedy 0,13 dolaru na akcii, zatímco v předchozím čtvrtletí činila čistá ztráta 48,6 milionu dolarů, tedy 0,26 dolaru na akcii. Přesto je společnost z hlediska hotovosti zisková. Provozní cash flow se meziročně posunulo o 2 % na 181,2 milionu USD a volné cash flow vzrostlo o 7 % na 170,6 milionu USD.
Investoři by se měli zaměřit také na ukazatele zapojení uživatelů. V minulém čtvrtletí vzrostly tržby z rezervací o 28 % na 637,8 milionu dolarů, průměrný počet denně aktivních uživatelů (DAU) se zvýšil o 31 % na 47,3 milionu a počet hodin strávených na službě vzrostl o 28 % na 11,2 miliardy.
Průměrný počet rezervací na DAU se však snížil o 2 % na 13,49 USD. Společnost tento mírný pokles přičítá změně geografického složení své uživatelské základny. V minulém čtvrtletí byl nárůst uživatelů nejvyšší v asijsko-pacifickém regionu, přičemž uživatelé v tomto regionu dosáhli 20 % celkového počtu DAU společnosti Roblox.
února po uzavření trhu výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok 2021. Konferenční hovor s analytiky je naplánován na následující den v 8:30 hodin středoevropského času.Investoři budou ke zprávě pravděpodobně přistupovat s opatrným optimismem. Důvody k optimismu? Společnost Roblox vykazuje silný růst tržeb od března 2021, kdy se stala veřejně obchodovatelnou společností prostřednictvím přímého vstupu na burzu v New Yorku. Společnost má navíc potenciál stát se významným účastníkem rozvíjejícího se metaverza.Důvody k opatrnosti? V minulém čtvrtletí společnost Roblox mírně překonala očekávání Wall Street, ale v předchozích čtvrtletích od vstupu na burzu výrazně zaostala za odhady analytiků. V této rané fázi její cesty jako veřejného subjektu se investoři více zajímají o růst tržeb než o zisky. V roce 2022 však budou investoři pravděpodobně přikládat větší význam výsledku hospodaření všech společností než v roce 2021. Akcie obecně, a zejména ty z technologické sféry, byly letos pod tlakem, protože na blízkém horizontu je zvýšení úrokových sazeb Federálního rezervního systému.Co se týče akcií společnosti Roblox, v pátek 21. ledna uzavřely na 68,93 USD. To je mírný nárůst oproti otevírací ceně 64,50 USD v první den obchodování, avšak pokles o 49 % oproti zavíracímu maximu 134,72 USD, kterého dosáhly 19. listopadu 2021.Tržby ve třetím čtvrtletí vzrostly meziročně o 102 % na 509,3 milionu dolarů. Tento růst je obzvláště působivý, když vezmeme v úvahu, že společnost se potýkala s obtížnými meziročními srovnatelnými výsledky kvůli pandemii. Ve třetím čtvrtletí roku 2020 – což bylo předtím, než se začaly zavádět vakcíny – lidé stále zůstávali doma mnohem více než obvykle. Tato dynamika vedla mimo jiné k prudkému nárůstu hraní videoher.Ve třetím čtvrtletí vykázala společnost Roblox čistou ztrátu 74 milionů dolarů, tedy 0,13 dolaru na akcii, zatímco v předchozím čtvrtletí činila čistá ztráta 48,6 milionu dolarů, tedy 0,26 dolaru na akcii. Přesto je společnost z hlediska hotovosti zisková. Provozní cash flow se meziročně posunulo o 2 % na 181,2 milionu USD a volné cash flow vzrostlo o 7 % na 170,6 milionu USD.Klíčové metrikyChcete využít této příležitosti?Investoři by se měli zaměřit také na ukazatele zapojení uživatelů. V minulém čtvrtletí vzrostly tržby z rezervací o 28 % na 637,8 milionu dolarů, průměrný počet denně aktivních uživatelů se zvýšil o 31 % na 47,3 milionu a počet hodin strávených na službě vzrostl o 28 % na 11,2 miliardy.Průměrný počet rezervací na DAU se však snížil o 2 % na 13,49 USD. Společnost tento mírný pokles přičítá změně geografického složení své uživatelské základny. V minulém čtvrtletí byl nárůst uživatelů nejvyšší v asijsko-pacifickém regionu, přičemž uživatelé v tomto regionu dosáhli 20 % celkového počtu DAU společnosti Roblox.