Podle analytiků trhu Counterpoint Research měl tento gigant v prosincovém čtvrtletí 23% podíl na trhu a jeho prodeje meziročně vzrostly o 32 %.
Apple zaznamenal solidní růst i přes 9% pokles celkového prodeje chytrých telefonů v Číně, a to díky řadě iPhone 13, která byla uvedena na trh v září.
„Nový iPhone 13 vedl k úspěchu díky relativně nižší počáteční ceně při svém uvedení na čínský trh a také díky novému fotoaparátu a funkcím 5G,“ uvedl v tiskové zprávě analytik společnosti Counterpoint Research Mengmeng Zhang.

5G označuje superrychlý internet nové generace, který se rozšiřuje po celém světě a obzvláště rychle v Číně.
„Společnost Huawei, hlavní konkurent Applu na trhu prémiových zařízení, se navíc potýká s poklesem prodejů v důsledku pokračujících sankcí ze strany USA.“
Čínský gigant Huawei – kdysi jednička na trhu chytrých telefonů v Číně i na světě – byl ochromen americkými sankcemi, které společnost odřízly od klíčových komponent a softwaru pro její zařízení.
Společnost Huawei měla ve čtvrtém čtvrtletí v Číně pouze 7% podíl na trhu a její prodeje se meziročně snížily o 73 %, uvedla společnost Counterpoint Research.
Na druhém místě se umístila čínská značka Vivo s 19% podílem na trhu, následovaná značkou Oppo se 17 %.
Honor, značka chytrých telefonů, která dříve patřila společnosti Huawei, ale vyčlenila se do samostatné firmy, byla čtvrtým největším hráčem s 15% podílem na trhu, následovaná společností Xiaomi s 13 %.
Všechny tyto značky jsou domácí čínští výrobci chytrých telefonů, kteří rostou i na světových trzích.

Poklesy na čínském trhu
Společnost Counterpoint Research uvedla, že prodeje na čínském trhu chytrých telefonů meziročně poklesly o 2 %, a to z několika důvodů.
Podle vedoucího analytika společnosti Counterpoint Research Ivana Lama ovlivnil globální nedostatek polovodičů a součástek schopnost prodejců dodávat telefony.
Mezitím se „v Číně prodlužuje průměrný cyklus výměny chytrých telefonů,“ uvedl Lam.
Analytik dodal, že Čína „zažívá složité ekonomické prostředí, v němž je hnací silou růstu vývoz a domácí výdaje zůstávají nevýrazné“. Pomalé spotřebitelské výdaje jsou brzdou čínské ekonomiky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























