Společnosti NIO (ticker: NIO), XPeng (XPEV) a Li Auto (LI) v sobotu ráno ohlásily každá své dodávky. Dohromady tyto tři společnosti dodaly více než 40 000 kusů. To je měsíční rekord a je to jeden ze signálů, že Tesla (TSLA) by měla zveřejnit vlastní velké číslo, až v příštích dnech oznámí čtvrté údaje o dodávkách.
Přibližně 25 % všech dodávek vozů Tesla je generováno v Číně. Investoři očekávají, že Tesla za čtvrté čtvrtletí vykáže celosvětově více než 280 000 dodávek.
Z čínské trojky si prosinec odnesl XPeng, který za rok 2021 dodal 16 000 dodávek, což je nový měsíční rekord. Za celý rok 2021 dodal XPeng 98 155 vozů, což je o 263 % více než v roce 2020.
Li dodal v prosinci 14 087 kusů. I to je pro Li měsíční rekord. Za celý rok 2021 dodala společnost Li 90 491 vozů, což je o 177 % více než v roce 2020.
NIO nový měsíční rekord nezaznamenalo, jen mu chybělo několik set kusů. V prosinci společnost dodala 10 489 vozidel. Měsíčního rekordu v dodávkách NIO dosáhlo v listopadu, kdy dodalo 10 878 kusů. Za celý rok 2021 dodala společnost NIO 91 429 vozidel, což je o 109 % více než v roce 2020.
Přestože XPeng dodal v roce 2021 více vozů, NIO jich stále dodalo nejvíce ze všech tří za celou dobu existence společnosti. NIO dodala do dnešního dne více než 167 000 vozidel. Společnosti XPeng a Li dodaly přibližně 125 000, resp. 123 000 vozidel.
Prosincové dodávky vozidel všech výrobců elektromobilů mohly být podpořeny snížením dotací, které se pro čínské kupce automobilů chystá v roce 2022. Kupující spěchali, aby získali o něco výhodnější nabídku. Čínská dotace na nákup elektromobilu činí přibližně 10 000 jüanů, (1 500 USD), ze 14 400 jüanů (2 200 USD). Rozdíl 700 dolarů představuje asi 2% cenový nárůst u typických elektromobilů.
Klesající dotace jsou jedním z faktorů, které budou muset investoři v souvislosti s Teslou a čínskými výrobci elektromobilů v roce 2022 zvážit. Vyšší prosincové dodávky však znamenají, že odhady zisků společností NIO, XPeng, Li a pravděpodobně i Tesla se v nadcházejících týdnech zvýší. Více automobilů, než se očekávalo, znamená větší prodeje a lepší hospodářské výsledky.
Dobré výsledky dodávek by také mohly pomoci akciím na začátku roku 2022. Akcie společností Tesla, XPeng a Li měly dobrý až skvělý rok 2021 a posílily o 50 %, 18 % a 11 %. Akcie NIO se potýkaly s problémy a v roce 2021 klesly o 35 %. Indexy S&P 500 a Dow Jones Industrial Average posílily o 27 %, resp. 19 %.
Počáteční ocenění je jedním z důvodů potíží akcií NIO. Tržní kapitalizace společnosti NIO je i po neúspěchu přibližně 54 miliard USD, což je více než tržní kapitalizace společnosti XPeng ve výši 43 miliard USD a tržní kapitalizace společnosti Li ve výši 33 miliard USD.
Společnost Tesla samozřejmě ukončila rok 2021 s tržní kapitalizací severně od 1 bilionu dolarů. Očekává se, že za rok 2021 dodá přibližně 900 000 vozidel.
Společnosti NIO , XPeng a Li Auto v sobotu ráno ohlásily každá své dodávky. Dohromady tyto tři společnosti dodaly více než 40 000 kusů. To je měsíční rekord a je to jeden ze signálů, že Tesla by měla zveřejnit vlastní velké číslo, až v příštích dnech oznámí čtvrté údaje o dodávkách.Přibližně 25 % všech dodávek vozů Tesla je generováno v Číně. Investoři očekávají, že Tesla za čtvrté čtvrtletí vykáže celosvětově více než 280 000 dodávek.Z čínské trojky si prosinec odnesl XPeng, který za rok 2021 dodal 16 000 dodávek, což je nový měsíční rekord. Za celý rok 2021 dodal XPeng 98 155 vozů, což je o 263 % více než v roce 2020.Li dodal v prosinci 14 087 kusů. I to je pro Li měsíční rekord. Za celý rok 2021 dodala společnost Li 90 491 vozů, což je o 177 % více než v roce 2020.NIO nový měsíční rekord nezaznamenalo, jen mu chybělo několik set kusů. V prosinci společnost dodala 10 489 vozidel. Měsíčního rekordu v dodávkách NIO dosáhlo v listopadu, kdy dodalo 10 878 kusů. Za celý rok 2021 dodala společnost NIO 91 429 vozidel, což je o 109 % více než v roce 2020.Přestože XPeng dodal v roce 2021 více vozů, NIO jich stále dodalo nejvíce ze všech tří za celou dobu existence společnosti. NIO dodala do dnešního dne více než 167 000 vozidel. Společnosti XPeng a Li dodaly přibližně 125 000, resp. 123 000 vozidel.Chcete využít této příležitosti?Prosincové dodávky vozidel všech výrobců elektromobilů mohly být podpořeny snížením dotací, které se pro čínské kupce automobilů chystá v roce 2022. Kupující spěchali, aby získali o něco výhodnější nabídku. Čínská dotace na nákup elektromobilu činí přibližně 10 000 jüanů, , ze 14 400 jüanů . Rozdíl 700 dolarů představuje asi 2% cenový nárůst u typických elektromobilů.Klesající dotace jsou jedním z faktorů, které budou muset investoři v souvislosti s Teslou a čínskými výrobci elektromobilů v roce 2022 zvážit. Vyšší prosincové dodávky však znamenají, že odhady zisků společností NIO, XPeng, Li a pravděpodobně i Tesla se v nadcházejících týdnech zvýší. Více automobilů, než se očekávalo, znamená větší prodeje a lepší hospodářské výsledky.Dobré výsledky dodávek by také mohly pomoci akciím na začátku roku 2022. Akcie společností Tesla, XPeng a Li měly dobrý až skvělý rok 2021 a posílily o 50 %, 18 % a 11 %. Akcie NIO se potýkaly s problémy a v roce 2021 klesly o 35 %. Indexy S&P 500 a Dow Jones Industrial Average posílily o 27 %, resp. 19 %.Počáteční ocenění je jedním z důvodů potíží akcií NIO. Tržní kapitalizace společnosti NIO je i po neúspěchu přibližně 54 miliard USD, což je více než tržní kapitalizace společnosti XPeng ve výši 43 miliard USD a tržní kapitalizace společnosti Li ve výši 33 miliard USD.Společnost Tesla samozřejmě ukončila rok 2021 s tržní kapitalizací severně od 1 bilionu dolarů. Očekává se, že za rok 2021 dodá přibližně 900 000 vozidel.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...