3 důvody, proč by se Trivago mohlo v roce 2022 odrazit ode dna
Stejně jako většina odvětví cestovního ruchu byla i společnost Trivago (NASDAQ:TRVG) těžce zasažena pandemií, protože její tržby oproti období před pandemií prudce poklesly.
Akcie se oproti stavu před dvěma lety většinou nezměnily, ale společnost podnikla významné kroky ke snížení nákladů a restrukturalizaci svého podnikání, ačkoli tyto změny byly zastíněny problémy způsobenými COVID.
Ve své zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí se společnost odrazila od hluboké pandemie před rokem a dosáhla vysoké marže zisku před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA). Tržby vzrostly o 176 % na 89,1 milionu eur, ačkoli oproti 4. čtvrtletí 2019 se stále jedná o pokles o 43 %. Upravená EBITDA marže dosáhla rovněž rekordní hodnoty pro specialistu na rezervace ubytování, a to 22 %, přičemž EBITDA dosáhla 19,6 milionu eur.
Zatímco trh na Trivago většinou zapomněl – akcie se po středeční zprávě sotva pohnuly – rok 2022 by mohl znamenat návrat pro akcie cestovního ruchu. Zde jsou tři důvody, proč.
Zdroj: Pixabay.com
1. Pandemie může konečně skončit
Existují určité náznaky, že rok 2022 by mohl být rokem, kdy pandemie COVID-19 skončí nebo se alespoň stane endemickou, což znamená, že bude považována za součást běžného každodenního života. Důkazy ukazují, že varianta omicron je méně závažná než dřívější kmeny a stále větší procento světové populace se nechává očkovat nebo získává přirozenou imunitu.
Začínají se také uvolňovat omezení týkající se cestování a zásad, jako je nošení roušek. Řada států v USA začala rušit povinnost maskování a Velká Británie by mohla zrušit všechna omezení týkající se virů již tento měsíc. Několik zemí v EU také uvedlo, že ruší požadavky pro vstup do země, jako je negativní test, pokud jste již očkováni.
Společnost Trivago uvedla, že vidí přímou souvislost mezi zrušením omezení a rezervacemi na své platformě. Cestovatelé se často nechtějí potýkat s nepříjemnostmi, jako je testování nebo dokonce karanténa, které byly pro cestování nezbytné.
Ačkoli společnost neposkytla konkrétní pokyny, uvedla, že se růst v lednu oproti prosinci zlepšil, a očekává, že tento trend přetrvá i v prvním čtvrtletí. Ačkoli je společnost optimistická, pokud jde o nedostatek pracovních sil, který ovlivňuje oživení, je optimistická, pokud jde o posílení dynamiky na jaře a v létě.
Zdroj: Pexels.com
2. Náklady se výrazně snížily
Rekordní marže EBITDA ve čtvrtém čtvrtletí jsou pro společnost slibným znamením, protože trh cestovního ruchu se zotavuje. Trivago v posledních dvou letech výrazně snížilo své náklady, propustilo zaměstnance a omezilo kancelářské prostory. Rovněž zefektivnila svůj marketing a tyto kroky by měly vést k vyšším ziskovým maržím, jakmile se cestovní sektor zotaví.
V běžném prostředí většina příjmů společnosti připadá na prodejní a marketingové náklady, které by se měly v pozdějším období roku zvýšit, ale všeobecné a administrativní náklady a náklady na technologie by měly zůstat relativně na úrovni 4. čtvrtletí 2021, takže společnost získá provozní pákový efekt s rostoucími příjmy.
Společnost předpověděla, že celkové provozní náklady budou nižší než v roce 2020, což je dobrá zpráva pro dlouhodobou ziskovost společnosti.
3. Vznikají nové obory podnikání
Ačkoli Trivago bude vždy především službou pro rezervaci ubytování, společnost začala poskytovat služby B2B, které zpeněžují data získaná z vyhledávání v cestovním ruchu. Společnost je v počáteční fázi rozvoje tohoto podnikání a spolupracuje mimo jiné se společnostmi, jako je Huawei a platforma pro online prodej letenek, v rámci toho, co nazývá metavyhledávání jako služba.
Čínský technologický gigant Huawei využívá Trivago k online rezervacím hotelů a Trivago s ním sdílí příjmy z rezervací. S tím, jak se tato činnost rozšiřuje, by měla přinášet vyšší marži, protože využívá již existující technologickou infrastrukturu společnosti Trivago a umožňuje jí získat novou zákaznickou základnu.
Zdroj: Unsplash.com
Trivago tuto činnost klasifikuje jako „ostatní příjmy“. Ve čtvrtém čtvrtletí dosáhla pouze 5,4 milionu eur v ostatních příjmech, ale tento údaj by měl v letošním roce zrychlit a mohl by se stát důležitým zdrojem zisku v budoucnu.
Společnost Trivago se již několik let obchoduje na úrovni penny stock a promeškala některé z oživení, kterého se dostalo jiným akciím cestovního ruchu. Na základě průběžné EBITDA ze čtvrtého čtvrtletí se však akcie obchodují za pouhý jedenáctinásobek EBITDA, takže vypadají překvapivě cenově dostupné, zejména vzhledem k tomu, že jejich tržby v letošním roce opět vzrostou. Pokud Trivago dokáže dosáhnout růstu i ve spodní linii, měly by se akcie v letošním roce posunout výše.
Akcie se oproti stavu před dvěma lety většinou nezměnily, ale společnost podnikla významné kroky ke snížení nákladů a restrukturalizaci svého podnikání, ačkoli tyto změny byly zastíněny problémy způsobenými COVID.Ve své zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí se společnost odrazila od hluboké pandemie před rokem a dosáhla vysoké marže zisku před úroky, zdaněním a odpisy . Tržby vzrostly o 176 % na 89,1 milionu eur, ačkoli oproti 4. čtvrtletí 2019 se stále jedná o pokles o 43 %. Upravená EBITDA marže dosáhla rovněž rekordní hodnoty pro specialistu na rezervace ubytování, a to 22 %, přičemž EBITDA dosáhla 19,6 milionu eur.Zatímco trh na Trivago většinou zapomněl – akcie se po středeční zprávě sotva pohnuly – rok 2022 by mohl znamenat návrat pro akcie cestovního ruchu. Zde jsou tři důvody, proč.Zdroj: Pixabay.com1. Pandemie může konečně skončitExistují určité náznaky, že rok 2022 by mohl být rokem, kdy pandemie COVID-19 skončí nebo se alespoň stane endemickou, což znamená, že bude považována za součást běžného každodenního života. Důkazy ukazují, že varianta omicron je méně závažná než dřívější kmeny a stále větší procento světové populace se nechává očkovat nebo získává přirozenou imunitu.Začínají se také uvolňovat omezení týkající se cestování a zásad, jako je nošení roušek. Řada států v USA začala rušit povinnost maskování a Velká Británie by mohla zrušit všechna omezení týkající se virů již tento měsíc. Několik zemí v EU také uvedlo, že ruší požadavky pro vstup do země, jako je negativní test, pokud jste již očkováni.Společnost Trivago uvedla, že vidí přímou souvislost mezi zrušením omezení a rezervacemi na své platformě. Cestovatelé se často nechtějí potýkat s nepříjemnostmi, jako je testování nebo dokonce karanténa, které byly pro cestování nezbytné.Chcete využít této příležitosti?Ačkoli společnost neposkytla konkrétní pokyny, uvedla, že se růst v lednu oproti prosinci zlepšil, a očekává, že tento trend přetrvá i v prvním čtvrtletí. Ačkoli je společnost optimistická, pokud jde o nedostatek pracovních sil, který ovlivňuje oživení, je optimistická, pokud jde o posílení dynamiky na jaře a v létě.Zdroj: Pexels.com2. Náklady se výrazně snížilyRekordní marže EBITDA ve čtvrtém čtvrtletí jsou pro společnost slibným znamením, protože trh cestovního ruchu se zotavuje. Trivago v posledních dvou letech výrazně snížilo své náklady, propustilo zaměstnance a omezilo kancelářské prostory. Rovněž zefektivnila svůj marketing a tyto kroky by měly vést k vyšším ziskovým maržím, jakmile se cestovní sektor zotaví.V běžném prostředí většina příjmů společnosti připadá na prodejní a marketingové náklady, které by se měly v pozdějším období roku zvýšit, ale všeobecné a administrativní náklady a náklady na technologie by měly zůstat relativně na úrovni 4. čtvrtletí 2021, takže společnost získá provozní pákový efekt s rostoucími příjmy.Společnost předpověděla, že celkové provozní náklady budou nižší než v roce 2020, což je dobrá zpráva pro dlouhodobou ziskovost společnosti.3. Vznikají nové obory podnikáníAčkoli Trivago bude vždy především službou pro rezervaci ubytování, společnost začala poskytovat služby B2B, které zpeněžují data získaná z vyhledávání v cestovním ruchu. Společnost je v počáteční fázi rozvoje tohoto podnikání a spolupracuje mimo jiné se společnostmi, jako je Huawei a platforma pro online prodej letenek, v rámci toho, co nazývá metavyhledávání jako služba.Čínský technologický gigant Huawei využívá Trivago k online rezervacím hotelů a Trivago s ním sdílí příjmy z rezervací. S tím, jak se tato činnost rozšiřuje, by měla přinášet vyšší marži, protože využívá již existující technologickou infrastrukturu společnosti Trivago a umožňuje jí získat novou zákaznickou základnu.Zdroj: Unsplash.comTrivago tuto činnost klasifikuje jako „ostatní příjmy“. Ve čtvrtém čtvrtletí dosáhla pouze 5,4 milionu eur v ostatních příjmech, ale tento údaj by měl v letošním roce zrychlit a mohl by se stát důležitým zdrojem zisku v budoucnu.Společnost Trivago se již několik let obchoduje na úrovni penny stock a promeškala některé z oživení, kterého se dostalo jiným akciím cestovního ruchu. Na základě průběžné EBITDA ze čtvrtého čtvrtletí se však akcie obchodují za pouhý jedenáctinásobek EBITDA, takže vypadají překvapivě cenově dostupné, zejména vzhledem k tomu, že jejich tržby v letošním roce opět vzrostou. Pokud Trivago dokáže dosáhnout růstu i ve spodní linii, měly by se akcie v letošním roce posunout výše.