Společnost Tesla a její jedinečný vůdce Elon Musk se stali synonymem pro elektromobily. A v uplynulém roce se Ford pod vedením nového generálního ředitele Jima Farleyho prosadil, když modernizovaný Mustang a nákladní vůz F-150 přešly na elektrické baterie, které podporují jejich surový výkon.
Ferrari (NYSE:RACE) je jednou ze společností, která nejenže nese možná nejlepší burzovní symbol ze všech, ale také získává stále větší popularitu a stává se jasnějším bodem na radaru investorů. Podívejme se na to, co je pro tuto společnost výhodné.
V roce 2021 se prodalo nejvíce vozidel za jeden rok
Při pohledu na změnu ceny akcií Ferrari od listopadu by si investoři mohli myslet, že si Ferrari nevede zrovna nejlépe, když klesla o 20 % z nejvyšší hodnoty 278 USD na 224 USD. Stačí si však poslechnout nedávný hovor k výsledkům hospodaření a zjistíte něco jiného. Zatímco společnosti Tesla a Ford se dočkaly svého dílu pozornosti v souvislosti s elektromobily, Ferrari v tichosti dělá to, co umí nejlépe: prodává vysoce kvalitní superauta.
Zdroj: Unsplash.com
Pokud tedy chcete srovnávat Ferrari s Fordem, neobtěžujte se. Ano, obě jsou to automobilky, ale Ferrari se zaměřuje spíše na kvalitu než na kvantitu – to není rýpnutí do Fordu. Ferrari působí v úplně jiném segmentu trhu. Jeho nejlevnější vůz stojí přibližně 226 000 dolarů. A není jich potřeba mnoho, aby generovaly tržby přes 2 miliardy dolarů. Ve skutečnosti činily celoroční tržby Ferrari za rok 2021 celkem 4,8 miliardy dolarů, což je 23% nárůst oproti roku 2020, podpořený rekordním počtem prodaných vozů společnosti – celkem 11 155 za rok – o 22 % více než v předchozím roce. Pro srovnání, Ford v roce 2021 prodal 1,9 mld. vozů.
Tento nárůst prodeje pomohl společnosti dosáhnout zisku, který již druhé čtvrtletí po sobě překonal odhady Wall Street o 12 %, a počet dodaných vozů nyní roste již šest let po sobě spolu s objednávkami až do roku 2023, které generální ředitel Benedetto Vigna označuje za nejsilnější v historii.
Ferrari se chystá splnit tyto objednávky do roku 2023 a zároveň chce rozšířit svůj růst na nové trhy, jako jsou SUV a elektromobily. Společnost uvedla, že chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální, což je něco podobného, co jsme slyšeli od Fordu a dalších amerických automobilek. Aby toho dosáhla, plánuje mít do roku 2025 plně elektrické vozy, které by doplnily její hybridní model uvedený na trh v roce 2019, který se prodává za skvělých půl milionu dolarů.
Zdroj: Unsplash.com
Výroba elektromobilů by mohla být pro zákazníky Ferrari přijatelnější než nabídka vozů SUV. Zaprvé, Ferrari není jméno, které by vás mohlo napadnout jako synonymum pro SUV – ale věřte nebo ne, na trhu SUV pro výrobce supersportovních vozů hraje Ferrari tak trochu zezadu a bude čelit konkurenci od Porsche, které uvedlo své první SUV v roce 2002, a od Lamborghini, které vstoupilo na trh v roce 2017, spolu s Aston Martinem v roce 2020.
Vstupní vůz Ferrari na trh SUV se jmenuje Purosangue. Ačkoli o jeho prodejní ceně a datu dostupnosti se zatím mlčí, Vigna tvrdí, že jízda s tímto vozem je ohromující a předčí očekávání zákazníků, až bude v roce 2023 k dispozici ke koupi (výroba bude zahájena letos). Pokud se Ferrari bude držet svých historických omezení skladových zásob, bude nabídka omezená, a pokud bude poptávka silná, bude to pracovat ve prospěch společnosti při stanovování cen.
Silnější kombinace modelů udává tón pro rok 2022
Na základě dvouciferného růstu ve všech globálních regionech vstupuje Ferrari do roku 2022 se silnější modelovou skladbou, včetně Daytonu SP3 a SUV Purosangue. To by mělo společnosti umožnit uspokojit potřeby zákazníků, kteří hledají od svého Ferrari něco víc, a také rozšířit působení na nové zákazníky Ferrari.
Zdroj: Pixabay.com
Zdá se, že analytici s plány společnosti souhlasí. Společnost Morgan Stanley uvádí Ferrari na prvním místě mezi akciemi elektromobilů pro rok 2022 a průměrná 12měsíční cílová cena všech analytiků, kteří se společností zabývají, je 294 USD. Tato cílová cena odráží 31% nárůst oproti současné ceně 224 USD – to je jen jeden z mnoha důvodů, proč je Ferrari vhodným nákupem.
Společnost Tesla a její jedinečný vůdce Elon Musk se stali synonymem pro elektromobily. A v uplynulém roce se Ford pod vedením nového generálního ředitele Jima Farleyho prosadil, když modernizovaný Mustang a nákladní vůz F-150 přešly na elektrické baterie, které podporují jejich surový výkon.Ferrari je jednou ze společností, která nejenže nese možná nejlepší burzovní symbol ze všech, ale také získává stále větší popularitu a stává se jasnějším bodem na radaru investorů. Podívejme se na to, co je pro tuto společnost výhodné.V roce 2021 se prodalo nejvíce vozidel za jeden rokPři pohledu na změnu ceny akcií Ferrari od listopadu by si investoři mohli myslet, že si Ferrari nevede zrovna nejlépe, když klesla o 20 % z nejvyšší hodnoty 278 USD na 224 USD. Stačí si však poslechnout nedávný hovor k výsledkům hospodaření a zjistíte něco jiného. Zatímco společnosti Tesla a Ford se dočkaly svého dílu pozornosti v souvislosti s elektromobily, Ferrari v tichosti dělá to, co umí nejlépe: prodává vysoce kvalitní superauta.Zdroj: Unsplash.comPokud tedy chcete srovnávat Ferrari s Fordem, neobtěžujte se. Ano, obě jsou to automobilky, ale Ferrari se zaměřuje spíše na kvalitu než na kvantitu – to není rýpnutí do Fordu. Ferrari působí v úplně jiném segmentu trhu. Jeho nejlevnější vůz stojí přibližně 226 000 dolarů. A není jich potřeba mnoho, aby generovaly tržby přes 2 miliardy dolarů. Ve skutečnosti činily celoroční tržby Ferrari za rok 2021 celkem 4,8 miliardy dolarů, což je 23% nárůst oproti roku 2020, podpořený rekordním počtem prodaných vozů společnosti – celkem 11 155 za rok – o 22 % více než v předchozím roce. Pro srovnání, Ford v roce 2021 prodal 1,9 mld. vozů.Tento nárůst prodeje pomohl společnosti dosáhnout zisku, který již druhé čtvrtletí po sobě překonal odhady Wall Street o 12 %, a počet dodaných vozů nyní roste již šest let po sobě spolu s objednávkami až do roku 2023, které generální ředitel Benedetto Vigna označuje za nejsilnější v historii.Vstup na trh SUV za účelem rozšíření růstuChcete využít této příležitosti?Ferrari se chystá splnit tyto objednávky do roku 2023 a zároveň chce rozšířit svůj růst na nové trhy, jako jsou SUV a elektromobily. Společnost uvedla, že chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální, což je něco podobného, co jsme slyšeli od Fordu a dalších amerických automobilek. Aby toho dosáhla, plánuje mít do roku 2025 plně elektrické vozy, které by doplnily její hybridní model uvedený na trh v roce 2019, který se prodává za skvělých půl milionu dolarů.Zdroj: Unsplash.comVýroba elektromobilů by mohla být pro zákazníky Ferrari přijatelnější než nabídka vozů SUV. Zaprvé, Ferrari není jméno, které by vás mohlo napadnout jako synonymum pro SUV – ale věřte nebo ne, na trhu SUV pro výrobce supersportovních vozů hraje Ferrari tak trochu zezadu a bude čelit konkurenci od Porsche, které uvedlo své první SUV v roce 2002, a od Lamborghini, které vstoupilo na trh v roce 2017, spolu s Aston Martinem v roce 2020.Vstupní vůz Ferrari na trh SUV se jmenuje Purosangue. Ačkoli o jeho prodejní ceně a datu dostupnosti se zatím mlčí, Vigna tvrdí, že jízda s tímto vozem je ohromující a předčí očekávání zákazníků, až bude v roce 2023 k dispozici ke koupi . Pokud se Ferrari bude držet svých historických omezení skladových zásob, bude nabídka omezená, a pokud bude poptávka silná, bude to pracovat ve prospěch společnosti při stanovování cen.Silnější kombinace modelů udává tón pro rok 2022Na základě dvouciferného růstu ve všech globálních regionech vstupuje Ferrari do roku 2022 se silnější modelovou skladbou, včetně Daytonu SP3 a SUV Purosangue. To by mělo společnosti umožnit uspokojit potřeby zákazníků, kteří hledají od svého Ferrari něco víc, a také rozšířit působení na nové zákazníky Ferrari.Zdroj: Pixabay.comZdá se, že analytici s plány společnosti souhlasí. Společnost Morgan Stanley uvádí Ferrari na prvním místě mezi akciemi elektromobilů pro rok 2022 a průměrná 12měsíční cílová cena všech analytiků, kteří se společností zabývají, je 294 USD. Tato cílová cena odráží 31% nárůst oproti současné ceně 224 USD – to je jen jeden z mnoha důvodů, proč je Ferrari vhodným nákupem.