Credit Suisse vybírá akcie, na kterých vydělá mladá, sociálně uvědomělejší generace
Credit Suisse jmenovala řadu akcií, které podle ní budou "přímo profitovat" z toho, že mladá a sociálně uvědomělá generace spotřebitelů stále častěji volí udržitelnější přístup ke svému životnímu stylu.
„Mladší spotřebitelé mají největší význam, pokud jde o budoucí výdajové chování. Proto pokud má být snížení emisí dosaženo prostřednictvím změny životního stylu nebo výdajového chování spotřebitelů, je třeba vědět, co dnešní mladší spotřebitelé v budoucnu pravděpodobně udělají,“ uvedli analytici Credit Suisse pod vedením Eugena Klerka 1. února ve výzkumné zprávě.
Banka zkoumala, jaký vliv mají spotřebitelé na udržitelnost a jaké změny životního stylu jsou nutné pro udržitelný život. Za klíčové koncové trhy, které by mohly v důsledku toho zaznamenat největší dopad, banka označila potraviny, módu, dopravu a cestování a bydlení.
Zdroj: Getty Images
V rámci potravinářského sektoru jsou podle banky spotřebitelé ochotni platit vyšší cenu za udržitelné potraviny, přičemž silnou perspektivu růstu mají alternativní (rostlinné) bílkoviny, uvedl Klerk. Podobně banka zjistila, že spotřebitelé jsou také ochotni akceptovat příplatek za udržitelnou módu, což představuje výzvu pro tradiční módní průmysl.
V odvětví dopravy Credit Suisse uvedla, že spotřebitelé přijímají nízkoemisní řešení, zatímco technologie energetické účinnosti budou silně růst, protože spotřebitelé se snaží zlepšit energetickou účinnost budov.
Přímí příjemci V této souvislosti analytici banky identifikovali několik akcií, které jsou podle nich „přímými příjemci“ udržitelné spotřeby. Tyto společnosti prodávají produkty nebo nabízejí služby, které budou spotřebitelé kupovat nebo využívat přímo, protože se stanou udržitelnějšími, dodal Klerk.
„Uznáváme, že naše analýza pravděpodobně nepovede ke změnám bezprostředního výhledu exponovaných sektorů a společností. Spíše jsme vybrali společnosti, o kterých se domníváme, že by mohly dlouhodobě profitovat z přechodu spotřebitelů k udržitelnějšímu životnímu stylu,“ uvedl Klerk.
Mezi tyto společnosti patří v rámci tématu oběhového hospodářství banky eBay a norská inzerentská společnost Adevinta. Irská společnost Kingspan Group vyrábějící stavební materiály, čínský výrobce solárních panelů Xinyi Solar a výrobce svítidel Acuity Brands jsou hlavními tipy banky v rámci tématu udržitelných budov.
Německá společnost HelloFresh, která se zabývá dodávkami jídelních balíčků, a australská firma Blackmores, která vyrábí doplňky stravy, jsou nejlepšími tipy banky v oblasti udržitelných potravin, zatímco provozovatel lyžařských středisek Vail Resorts a newyorský časopis Travel + Leisure jsou nejlepšími tipy banky v oblasti udržitelného cestování.
„Mladší spotřebitelé mají největší význam, pokud jde o budoucí výdajové chování. Proto pokud má být snížení emisí dosaženo prostřednictvím změny životního stylu nebo výdajového chování spotřebitelů, je třeba vědět, co dnešní mladší spotřebitelé v budoucnu pravděpodobně udělají,“ uvedli analytici Credit Suisse pod vedením Eugena Klerka 1. února ve výzkumné zprávě.Banka zkoumala, jaký vliv mají spotřebitelé na udržitelnost a jaké změny životního stylu jsou nutné pro udržitelný život. Za klíčové koncové trhy, které by mohly v důsledku toho zaznamenat největší dopad, banka označila potraviny, módu, dopravu a cestování a bydlení.Zdroj: Getty ImagesV rámci potravinářského sektoru jsou podle banky spotřebitelé ochotni platit vyšší cenu za udržitelné potraviny, přičemž silnou perspektivu růstu mají alternativní bílkoviny, uvedl Klerk. Podobně banka zjistila, že spotřebitelé jsou také ochotni akceptovat příplatek za udržitelnou módu, což představuje výzvu pro tradiční módní průmysl.V odvětví dopravy Credit Suisse uvedla, že spotřebitelé přijímají nízkoemisní řešení, zatímco technologie energetické účinnosti budou silně růst, protože spotřebitelé se snaží zlepšit energetickou účinnost budov.Přímí příjemciV této souvislosti analytici banky identifikovali několik akcií, které jsou podle nich „přímými příjemci“ udržitelné spotřeby. Tyto společnosti prodávají produkty nebo nabízejí služby, které budou spotřebitelé kupovat nebo využívat přímo, protože se stanou udržitelnějšími, dodal Klerk.„Uznáváme, že naše analýza pravděpodobně nepovede ke změnám bezprostředního výhledu exponovaných sektorů a společností. Spíše jsme vybrali společnosti, o kterých se domníváme, že by mohly dlouhodobě profitovat z přechodu spotřebitelů k udržitelnějšímu životnímu stylu,“ uvedl Klerk.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Getty ImagesMezi tyto společnosti patří v rámci tématu oběhového hospodářství banky eBay a norská inzerentská společnost Adevinta. Irská společnost Kingspan Group vyrábějící stavební materiály, čínský výrobce solárních panelů Xinyi Solar a výrobce svítidel Acuity Brands jsou hlavními tipy banky v rámci tématu udržitelných budov.Německá společnost HelloFresh, která se zabývá dodávkami jídelních balíčků, a australská firma Blackmores, která vyrábí doplňky stravy, jsou nejlepšími tipy banky v oblasti udržitelných potravin, zatímco provozovatel lyžařských středisek Vail Resorts a newyorský časopis Travel + Leisure jsou nejlepšími tipy banky v oblasti udržitelného cestování.