Aktuální informace jsou pro investory důležité, protože následují po nedávném výprasku ceny akcií. Za posledních šest měsíců se akcie propadly o 23 % a jen v roce 2022 o 17 %. Investoři pravděpodobně doufají, že král rychlého občerstvení dokáže oživit nadšení investorů z akcií.
Akcie této růstové společnosti sice v poslední době klesají, ale její základní činnost jede na plné obrátky. Investoři tedy pravděpodobně doufají, že společnost bude pokračovat v tomtéž, až dnes zveřejní čísla za čtvrté čtvrtletí.
Před zprávou o výsledcích hospodaření přinášíme přehled některých aktuálních témat, která by investoři měli sledovat.

1. Srovnatelné tržby restaurací
Pravděpodobně nejsledovanějším ukazatelem společnosti Chipotle je každé čtvrtletí míra růstu srovnatelných tržeb v restauracích. Tato metrika, která měří meziroční změnu celkových tržeb z restaurací, které jsou v provozu alespoň 13 kalendářních měsíců, je pro investory nejlepším ukazatelem schopnosti společnosti zvyšovat tržby díky zlepšování provozu, inovacím jídelníčku a dalším aktivitám ve stávajících restauracích. Je odrazem návštěvnosti, transakcí a průměrné ceny transakce.
Ve třetím čtvrtletí vzrostly srovnatelné tržby v restauracích Chipotle o 15,1 %, což výrazně přispělo k meziročnímu růstu tržeb společnosti o 21,9 %. Vedení společnosti uvedlo jako klíčové faktory dynamiky tržeb společnosti Chipotle pokračující oživení prodeje v restauracích, inovace jídelníčků a silný digitální prodej.
Společnost očekává, že silný růst tržeb bude pokračovat, protože Chipotle ve své aktualizaci za třetí čtvrtletí uvedl, že očekává, že srovnatelné tržby restaurací za čtvrté čtvrtletí „budou v nízkém až středním dvouciferném pásmu“.

2. Digitální prodej
Je působivé, že digitální tržby společnosti Chipotle stále rostou, i když se stále více zákazníků vrací k objednávkám v restauraci. Digitální tržby se ve 3. čtvrtletí meziročně zvýšily o 8,6 %, přestože šly proti mimořádnému meziročnímu srovnání, kdy digitální tržby meziročně vzrostly o 202,5 %.
Vzhledem k tomu, že digitální prodej nyní představuje více než 40 % celkových příjmů, stal se tento kanál pro společnost hlavním motorem. Investoři by měli doufat, že ve 4. čtvrtletí bude tempo růstu digitálních prodejů podobné, ne-li lepší.
3. Provozní marže na úrovni restaurace
Provozní marže na úrovni restaurací se v poslední době významně zvyšují, což je důkazem toho, že společnost dobře škáluje své podnikání. Ve třetím čtvrtletí dosáhla 23,5 % – o 400 bazických bodů více než v předchozím roce.
„Zlepšení bylo způsobeno především pákovým efektem z prodeje srovnatelných restaurací včetně zvýšení cen menu, což bylo částečně kompenzováno mzdovou inflací a vyššími náklady spojenými s hovězím masem a přepravou,“ uvedlo vedení společnosti ve zprávě o výsledcích za třetí čtvrtletí.

Vzhledem k tomu, že finanční ředitel Chipotle John Hartung v hovoru o výsledcích společnosti za třetí čtvrtletí uvedl, že náklady na hovězí maso a přepravu se po třetím čtvrtletí nadále zhoršují, nebylo by překvapením, kdyby se tento ukazatel ve čtvrtém čtvrtletí postupně snížil.
Výsledky společnosti Chipotle za čtvrté čtvrtletí najdou investoři na jejích webových stránkách pro vztahy s investory, a to krátce po dnešním uzavření trhu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky