Od začátku roku se akcie propadly o 30 %. Tato špatná výkonnost znamená, že sázky jsou vysoké, když tento týden společnost podávající streamovací televizi zveřejní zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí. Mohla by společnost Roku předložit čísla, která by zapůsobila na ulici, a oživit tak zájem o její akcie? Nebo budou čísla společnosti za čtvrté čtvrtletí neuspokojivá (nebo možná dokonce zklamáním)?
Před čtvrteční zprávou o výsledcích hospodaření za čtvrté čtvrtletí vám přinášíme přehled některých klíčových ukazatelů, které stojí za to sledovat.
Růst příjmů
Investory bude v první řadě zajímat růst tržeb společnosti. Příjmy společnosti specializující se na streamovanou televizi v poslední době prudce rostou. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly meziročně o 51 % na 680 milionů dolarů, k čemuž přispěl především platformový byznys Roku (tvořený především podílem na tržbách z předplatného a reklamy na jeho platformě).
Zdroj: Unsplash.com
Vedení společnosti Roku v aktualizované zprávě za třetí čtvrtletí uvedlo, že očekává tržby za čtvrté čtvrtletí ve výši 885 až 900 milionů USD. Toto rozpětí představuje přibližně 36% až 38% meziroční růst.
Aktivní účty
Další klíčovou oblastí, kterou budou investoři pravděpodobně sledovat, je růst aktivních účtů Roku. Růst aktivních účtů se v poslední době zpomalil, protože společnost negativně ovlivnila omezená nabídka chytrých televizorů Roku. „Někteří z našich OEM partnerů Roku TV byli obzvláště silně zasaženi problémy se zásobami, což mělo negativní dopad na jejich jednotkové prodeje a tržní podíl ve třetím čtvrtletí,“ uvedl generální ředitel Anthony Wood v dopise akcionářům společnosti za třetí čtvrtletí.
Ve 3. čtvrtletí přibylo 1,3 milionu aktivních účtů Roku. To je méně než 1,5 milionu aktivních účtů ve druhém čtvrtletí a 2,4 milionu v prvním čtvrtletí. Vzhledem k přetrvávajícím problémům s nabídkou by nebylo překvapením, kdyby ve čtvrtém čtvrtletí došlo k ještě nižšímu nárůstu aktivních účtů. Investoři však pravděpodobně doufají ve zlepšení tohoto ukazatele.
Hodiny streamování
Dalším ukazatelem Roku, který byl v poslední době zpochybňován, je počet hodin streamování. Celkový počet streamovacích hodin na její platformě ve třetím čtvrtletí činil 18 miliard. To je sice mírný nárůst oproti 17,4 miliardám ve 2. čtvrtletí, ale oproti úrovni 18,3 miliard v prvním čtvrtletí je to pokles. Sezónnost a oživení ekonomiky sice do jisté míry vysvětlují pomalý postupný růst této metriky, ale pokud by počet streamovaných hodin ve 4. čtvrtletí významněji nepoklesl, mohlo by to být varovným signálem.
Zdroj: Roku
Sezónnost by samozřejmě měla ve 4. čtvrtletí působit ve prospěch Roku, takže počet hodin streamování by měl oproti 3. čtvrtletí 2021 pěkně stoupnout. Bylo by však obzvláště příjemné vidět opětovné zrychlení meziročního tempa růstu streamovacích hodin společnosti. Ve 3. čtvrtletí se počet hodin streamování meziročně zvýšil o 21 %; mohl by tento růst ve 4. čtvrtletí nabrat na obrátkách?
Výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok má společnost Roku oznámit po uzavření trhu ve čtvrtek 17. února.
Od začátku roku se akcie propadly o 30 %. Tato špatná výkonnost znamená, že sázky jsou vysoké, když tento týden společnost podávající streamovací televizi zveřejní zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí. Mohla by společnost Roku předložit čísla, která by zapůsobila na ulici, a oživit tak zájem o její akcie? Nebo budou čísla společnosti za čtvrté čtvrtletí neuspokojivá ?Před čtvrteční zprávou o výsledcích hospodaření za čtvrté čtvrtletí vám přinášíme přehled některých klíčových ukazatelů, které stojí za to sledovat.Růst příjmůInvestory bude v první řadě zajímat růst tržeb společnosti. Příjmy společnosti specializující se na streamovanou televizi v poslední době prudce rostou. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly meziročně o 51 % na 680 milionů dolarů, k čemuž přispěl především platformový byznys Roku .Zdroj: Unsplash.comVedení společnosti Roku v aktualizované zprávě za třetí čtvrtletí uvedlo, že očekává tržby za čtvrté čtvrtletí ve výši 885 až 900 milionů USD. Toto rozpětí představuje přibližně 36% až 38% meziroční růst.Aktivní účtyDalší klíčovou oblastí, kterou budou investoři pravděpodobně sledovat, je růst aktivních účtů Roku. Růst aktivních účtů se v poslední době zpomalil, protože společnost negativně ovlivnila omezená nabídka chytrých televizorů Roku. „Někteří z našich OEM partnerů Roku TV byli obzvláště silně zasaženi problémy se zásobami, což mělo negativní dopad na jejich jednotkové prodeje a tržní podíl ve třetím čtvrtletí,“ uvedl generální ředitel Anthony Wood v dopise akcionářům společnosti za třetí čtvrtletí.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Unsplash.comVe 3. čtvrtletí přibylo 1,3 milionu aktivních účtů Roku. To je méně než 1,5 milionu aktivních účtů ve druhém čtvrtletí a 2,4 milionu v prvním čtvrtletí. Vzhledem k přetrvávajícím problémům s nabídkou by nebylo překvapením, kdyby ve čtvrtém čtvrtletí došlo k ještě nižšímu nárůstu aktivních účtů. Investoři však pravděpodobně doufají ve zlepšení tohoto ukazatele.Hodiny streamováníDalším ukazatelem Roku, který byl v poslední době zpochybňován, je počet hodin streamování. Celkový počet streamovacích hodin na její platformě ve třetím čtvrtletí činil 18 miliard. To je sice mírný nárůst oproti 17,4 miliardám ve 2. čtvrtletí, ale oproti úrovni 18,3 miliard v prvním čtvrtletí je to pokles. Sezónnost a oživení ekonomiky sice do jisté míry vysvětlují pomalý postupný růst této metriky, ale pokud by počet streamovaných hodin ve 4. čtvrtletí významněji nepoklesl, mohlo by to být varovným signálem.Zdroj: RokuSezónnost by samozřejmě měla ve 4. čtvrtletí působit ve prospěch Roku, takže počet hodin streamování by měl oproti 3. čtvrtletí 2021 pěkně stoupnout. Bylo by však obzvláště příjemné vidět opětovné zrychlení meziročního tempa růstu streamovacích hodin společnosti. Ve 3. čtvrtletí se počet hodin streamování meziročně zvýšil o 21 %; mohl by tento růst ve 4. čtvrtletí nabrat na obrátkách?Výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok má společnost Roku oznámit po uzavření trhu ve čtvrtek 17. února.