Ať už ji milujete, nenávidíte nebo je vám lhostejná, v posledních letech NFL úspěšně proplouvá skandály, kritikou, pokusy o zrušení kultury, vzestupy a poklesy návštěvnosti zápasů a dalšími problémy.
Ve skutečnosti byla průměrná sledovanost zápasů NFL v roce 2021 vyšší než kdykoli od roku 2015. Navzdory kritikům a odpůrcům liga stále inovuje a jde kupředu. Není překvapením, že se nyní vrhá do oblasti blockchainu a kryptoměn, počínaje NFT.
NFL si razí cestu k blockchainu pomocí NFT
Minulou středu NFL oznámila, že poprvé ve své historii poskytne fanouškům, kteří se zúčastní víkendového Super Bowlu, bezplatný prémiový suvenýr jejich individuální vstupenky jako NFT na památku této události. Na každé vlastní vstupence NFT bude uveden jedinečný úsek, řada a sedadlo fanouška spolu s jedinečným uměleckým dílem a designem vstupenky.

„Poprvé jsme začali fanouškům nabízet virtuální pamětní vstupenky NFT během základní části. Tento jedinečný zážitek pro fanoušky zaznamenal velký úspěch, což nám dalo podnět k pokračování tohoto programu po celou sezónu a nakonec i na Super Bowlu LVI v Los Angeles,“ uvedl Bobby Gallo, SVP, Club Business Development, NFL v oficiálním prohlášení ligy. „Sbírání útržků vstupenek bylo vždy něco, co naši fanoušci rádi dělali, zejména při největším zápase sezóny, a nabídka přizpůsobených NFT pro Super Bowl nám umožňuje vylepšit zážitek ze hry a zároveň nám umožňuje dále vyhodnocovat prostor NFT pro budoucí možnosti prodeje vstupenek a zapojení do událostí.“
Zdá se, že NFL se do blockchainové hry pouští vícestranným přístupem. Minulý měsíc liga zveřejnila na síti LinkedIn nabídku práce na pozici Senior Manager, Content Partnerships. Kromě NFT na vstupenky NFL zjevně špehuje způsoby, jak rozšířit svou herní nabídku a zážitek pro fanoušky se zaměřením na metaverzi, virtuální realitu a rozšířenou realitu. Tato nová pozice by se pravděpodobně zaměřila na herní dohody založené na metaverzu se společnostmi jako The Sandbox a Decentraland, které propojují virtuální události s živými zápasy NFL, interakcemi s hráči a dalšími prvky.

Mezitím NFL také oznámila, že před víkendovým zápasem Super Bowl vydává sérii sedmi historických pamětních NFT, které si může zakoupit každý.
Vzhledem k tomu, že Super Bowl má vysokou prestiž, NFL si během poslední pravidelné sezóny vzala na paškál přípravné testy NFT. Prostřednictvím beta testu NFL mohli fanoušci, kteří navštívili vybrané zápasy během základní části sezóny 2021, získat bezplatné virtuální pamětní vstupenky v podobě NFT. Podle prohlášení NFL bylo fanouškům doručeno více než 250 tisíc bezplatných vstupenek NFT, přičemž omezený počet dalších vstupenek NFT byl dán do prodeje.
Mohla by NFL jednoho dne vydat vlastní kryptoměnu?
Zatímco NFT, cloudové hry a rozšířená realita pro fanoušky budou pro NFL v příštích letech nepochybně velmi lukrativním zdrojem příjmů, nabízí se otázka, zda by NFL někdy spustila vlastní kryptoměnu?

Odpověď je téměř jistě kladná, zvláště když si uvědomíme, že NFL je podle Statisty dvakrát populárnější než další nejbližší americká sportovní liga, Major League Baseball. NFL je nejen populární, ale také nejziskovější sportovní ligou na světě. NFL se nadále těší silné reputaci značky, loajální fanouškovské základně, stovkám milionů ročních příjmů z hráčských dresů – s výjimkou veškerého dalšího zboží NFL, – a desítkám stadionů s prodejními místy, kde lze utrácet hypotetické kryptožetony NFL, pokud někdy vzniknou.
Vzhledem k těmto faktorům je kolektiv NFL příliš chytrý na to, aby tento potenciál zisku ignoroval. Takže kdybych byl sázkař, vsadil bych si na to, že NFL nakonec spustí vlastní kryptoměnu. Kdo ví, třeba jednoho dne budete moci pomocí mincí NFL dokonce uzavírat sportovní sázky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























