Společnosti Meta Platforms, PayPal a Spotify ztratily obrovskou tržní hodnotu, zatímco Alphabet, Amazon a Snap zaznamenaly ohromující zisky. Tento týden se vedle společností Chipotle, Coca-Cola a Pfizer objeví další společnosti Twitter, Disney a Peloton.
Úterý
Pfizer
Minulé čtvrtletí: Společnost PFE vykázala lepší než očekávaný zisk a tržby a vydala lepší celoroční prognózu.
V tomto čtvrtletí Wall Street očekává, že se zisk i tržby meziročně více než zdvojnásobí.
„Investoři budou pozorně naslouchat aktuálním informacím o vakcíně společnosti zaměřené na omikronovou variantu Covid, která bude podle generálního ředitele Alberta Bourla hotová do března. Pfizer také spolupracuje s FDA na urychlení autorizace vakcíny Covid pro děti do 5 let. Společnost může rovněž poskytnout aktuální informace o výrobě a distribuci tablet Paxlovid, které jsou určeny k léčbě Covidu.“
Co ukazuje historie: Podle Bespoke Investment Group však akcie společnosti Pfizer po zveřejnění výsledků obvykle ztrácejí, ale nyní se nacházejí na tříčtvrtletní vítězné vlně.
Peloton
Minulé čtvrtletí: PTON vykázal větší než očekávanou ztrátu a snížil celoroční výhled, což vedlo k poklesu akcií o 25 %.
V tomto čtvrtletí: Wall Street předpovídá výraznou ztrátu na akcii ve srovnání se ziskem 18 centů na akcii ve stejném čtvrtletí před rokem.
Co sleduje reportérka CNBC Lauren Thomasová: „Poté, co CNBC minulý měsíc v sérii reportáží uvedla, že Peloton zvažuje propouštění a další opatření na snížení nákladů a zároveň plánuje dočasné přerušení výroby, Peloton předběžně oznámil některé finanční údaje za druhé fiskální čtvrtletí. Takže zatímco tato čísla by tento týden nemusela být překvapením, všechny oči se upírají na celoroční výhled společnosti. A výhled společnosti Peloton na rok 2022 byl již jednou snížen. Konferenční hovor po zveřejnění výsledků nabídne generálnímu řediteli Johnu Foleymu také příležitost vyjádřit se k některým nedávným zprávám o propojeném fitness byznysu, který se potýká se zpomalující dynamikou. Investoři se chtějí dozvědět, jak se Peloton hodlá orientovat v postpandemickém prostředí a co to bude znamenat pro skladbu příjmů podniku. Vzhledem k tomu, že prodej nových kol a rotopedů zpomaluje, bude Peloton v budoucnu více spoléhat na stávající základnu předplatitelů, která bude hnací silou jeho tržeb.“
Co ukazuje historie: Z devíti čtvrtletních zpráv Pelotonu jako veřejné společnosti se akcie po sedmi z nich prodávaly, což podle Bespoke znamenalo průměrný pokles o více než 7 % v následujícím dni. V posledním čtvrtletí se akcie propadly o 35 %.
Lyft
Minulé čtvrtletí: LYFT vykázal zisk na akcii a uvedl, že řidiči se na platformu vracejí.
Toto čtvrtletí: Analytici předpokládají další čtvrtletní zisk na akcii, který by byl druhým čtvrtletním ziskem společnosti.
Co sleduje technologická reportérka CNBC Jessica Bursztynsky: „Investoři poprvé uvidí, jak se daří sektoru sdílení jízd, až Lyft tento týden podá zprávu. Oživení v oblasti mobility se posouvá kupředu, ale mohlo by se stát, že se uprostřed omikronového nárůstu vrátí zpět. V poslední zprávě o výsledcích společnosti tehdejší finanční šéf Brian Roberts uvedl, že očekávají, že úroveň služeb se ve čtvrtém čtvrtletí přirozeně zlepší a povede ke snížení cen. Investoři budou také sledovat, zda Lyft omezil investice do nabídky a zároveň přidal aktivní jezdce.“
Co ukazuje historie: Akcie Lyftu zažívají po čtvrtletních zprávách těžké časy, podle společnosti Bespoke rostou jen v 36 % případů.
Chipotle Mexican Grill
Minulé čtvrtletí: Zisky CMG překonaly odhady a tržby vyskočily o 22 %, protože vyšší ceny menu kompenzovaly rostoucí náklady.
Toto čtvrtletí: Wall Street očekává zhruba 50% meziroční růst zisku na akcii.
Co sleduje reportérka CNBC Amelia Lucasová: „Chipotle předpokládal pro čtvrté čtvrtletí růst tržeb ve stejných prodejnách v nízkých až středních dvouciferných číslech, ale to bylo předtím, než se USA přehnala varianta omikron. Personální problémy vedly řetězec burrito ke zkrácení pracovní doby v některých prodejnách, což pravděpodobně zasáhlo tržby. Kromě toho budou investoři zvědaví, jak se zákazníci Chipotle vypořádají s vyššími cenami za jídla a tacos.“
Co ukazuje historie: Podle společnosti Bespoke se akcie Chipotle po oznámení výsledků obchodují na vyšší úrovni zhruba v polovině případů, ale když se posunou vpřed, obvykle si připisují velké zisky.
Středa
CVS Health
Minulé čtvrtletí: CVS dosáhla lepších výsledků díky vakcínám Covid a objemu předepsaných léků.
V tomto čtvrtletí: Analytici předpovídají 40 % nárůst zisku oproti loňskému roku.
Co sleduje maloobchodní reportérka CNBC Melissa Repko: „Investoři budou poslouchat, nakolik omikronová varianta a prázdninová sezóna zvedly počet očkování a testů Covid-19, které CVS provedla – a zda byl řetězec lékáren schopen využít poptávku po domácích testovacích sadách k získání nových zákazníků, zvýšení návštěvnosti a zvýšení celkových tržeb v prodejnách. Řetězec lékáren pravděpodobně také poskytne aktuální informace o svých dlouhodobých plánech nabízet více zdravotnických služeb, rozšířit primární péči a spojit svou pojišťovnu Aetna se svou sítí klinik urgentní péče.“
Co ukazuje historie: Akcie CVS jsou podle Bespoke poměrně stabilní a po zveřejnění zprávy rostou v 60 % případů, což představuje mírný průměrný zisk.
Yum Brands
Minulé čtvrtletí: Společnost YUM dosáhla lepších výsledků díky vysoké poptávce po KFC.
V tomto čtvrtletí: Wall Street předpovídá zisk na akcii mírně pod úrovní loňského roku a mírný růst tržeb.
Co sleduje reportérka CNBC Amelia Lucasová: „Od začátku pandemie KFC vystřídalo Taco Bell na pozici klenotu portfolia Yum, ale většina jeho prodejů pochází z Číny, kde byla v některých regionech znovu zavedena cestovní omezení. Pro Taco Bell bude otázkou, zda se mu již podařilo oživit prodeje v nočních hodinách a při snídaních. Investoři budou pravděpodobně očekávat také zprávu o pokroku v oblasti obratu společnosti Pizza Hut v USA.“
Co ukazuje historie: Podle Bespoke jsou akcie Yum po dlouhém období poklesů po čtvrtletních zprávách na tříčtvrtletní vítězné vlně.
Disney
Minulé čtvrtletí: Společnost DIS nedosáhla výsledků ve všech oblastech a odhalila zpomalující se růst streamingu.
Toto čtvrtletí: Wall Street očekává, že se zisk meziročně téměř zdvojnásobí.
Co sleduje reportérka CNBC pro oblast zábavy Sarah Whittenová: „Očekává se, že zmírnění pandemických omezení, které umožnilo znovu otevřít kina a zábavní parky v roce 2021, se odrazí ve výsledcích společnosti Disney za první fiskální čtvrtletí. Investoři budou očekávat zlepšení příjmů ze zábavních parků společnosti a v pokladnách kin, zejména s ohledem na mírnější dopady koronaviru ve variantě omikron ve srovnání s variantou delta. Investice společnosti Disney do obsahu její streamovací služby by měly přinést zisky v druhé polovině roku 2022, ale v posledním čtvrtletí se nemusí projevit. Streamovací platformy napříč celým odvětvím hlásí klesající růst, protože spotřebitelé začínají pohodlněji opouštět své domovy a navštěvovat jiná místa zábavy.“
Co ukazuje historie: Podle společnosti Bespoke je kalendářní čtvrté čtvrtletí nejsilnějším obdobím pro obchodování s akciemi společnosti Disney v následujícím dni, přičemž průměrný zisk den po prosincové zprávě činí 2 %.
Uber
Minulé čtvrtletí: UBER, vykázal nárůst tržeb o 72 %, ale skončil ve velké ztrátě, částečně kvůli podílu společnosti Didi.
Toto čtvrtletí: Analytici očekávají velmi podobný kvartál jako ve 3. čtvrtletí, tedy ztrátu na akcii navzdory 70% růstu tržeb.
Co sleduje technologická reportérka CNBC Jessica Bursztynská: „Oživení mobility je pro Uber stále příběhem, protože společnost obnovuje svůj přepravní segment po propadu Covid. Na začátku prosince generální ředitel Dara Khosrovshahi uvedl, že Uber, měl ‚nejlepší týden v historii, pokud jde o celkové hrubé rezervace‘. Dodal, že podnikání v oblasti mobility se přibližuje úrovni před pandemií. Investoři však budou sledovat, zda omikronová varianta tento růst nezastaví.“
Co ukazuje historie: Je těžké najít jasný vzorec obchodování s akciemi Uberu v období kolem zisků.
Čtvrtek
PepsiCo
Minulé čtvrtletí: PEP překonala odhady, a to i přes vyšší náklady na dodavatelský řetězec.
Toto čtvrtletí: Wall Street předpokládá jednociferný meziroční růst zisku na akcii i tržeb.
Co sleduje reportérka CNBC pro restaurace Amelia Lucasová: „V minulém čtvrtletí společnost PepsiCo zvýšila celoroční předpověď, protože spotřebitelé pokračovali ve svých pandemických návycích v oblasti svačin a kupovali více nápojů společnosti. Přesto se stejně jako konkurenční Coca-Cola potýká s vyššími náklady a zvyšuje ceny napříč svým portfoliem. Začnou spotřebitelé přecházet na chipsy a pomerančový džus pod vlastní značkou?“
Co ukazuje historie: Podle Bespoke se akciím Pepsi v poslední době po zveřejnění výsledků daří dobře, z posledních devíti dnů pouze jeden další den byl negativní.
Coca-Cola
Minulé čtvrtletí: KO překonala očekávání, protože spotřebitelé pili více nápojů mimo domov.
Toto čtvrtletí: Analytici předpovídají zhruba 12% pokles zisku na akcii ve srovnání s loňským rokem.
Co sleduje reportérka CNBC pro restaurace Amelia Lucasová: „Coca-Cola se připravuje na velký rok 2022 poté, co v lednu oznámila dva nové alkoholické produkty. Nápojový gigant však stále čelí řadě výzev: inflaci, pandemické nejistotě a vyššímu vystavení poklesu návštěvnosti restaurací a kin než jeho konkurent PepsiCo.
Co ukazuje historie: Podle společnosti Bespoke akcie KO v posledních třech čtvrtletích zaznamenaly den po oznámení výsledků mírný růst.
Minulé čtvrtletí: TWTR splnil odhady analytiků ohledně tržeb a růstu počtu uživatelů a uvedl, že změny v ochraně osobních údajů společnosti Apple měly menší dopad, než se očekávalo.
Toto čtvrtletí: Analytici očekávají, že zisk bude zhruba o 8 % nižší než v loňském roce.
Co sleduje technologická reportérka CNBC Lauren Feinerová: „Po smíšených výsledcích společností působících v oblasti sociálních médií z minulého týdne poskytnou výsledky Twitteru investorům další vodítko k tomu, jak změny společnosti Apple v oblasti ochrany soukromí v systému iOS a makroekonomické faktory ovlivňují tento sektor. Zatímco Meta uvedla, že změny Applu způsobí v letošním roce zásah do jejího podnikání ve výši 10 miliard dolarů, Snap uvedl, že jeho reklamní zákazníci se změnám přizpůsobují rychleji, než se očekávalo. Společnost Twitter již dříve uvedla, že očekává pouze mírný dopad aktualizace společnosti Apple na tržby ve čtvrtém čtvrtletí. Ale faktory, jako je narušení dodavatelského řetězce, které Snap a Meta zmínily, že zatěžují rozpočty inzerentů, by mohly mít dopad i na Twitter.“
Co ukazuje historie: Podle společnosti Bespoke ztrácejí akcie Twitteru den po čtvrtletní zprávě v průměru 3 % a po zprávě za třetí čtvrtletí se prodaly o více než 10 %.
Pátek
Under Armour
Minulé čtvrtletí: UAA překonala zisk a zvýšila svůj roční výhled.
Toto čtvrtletí: Wall Street očekává, že zisk na akcii bude zhruba poloviční než ve stejném období loňského roku.
Co sleduje maloobchodní reportérka CNBC Lauren Thomasová: „Under Armour využil pandemii jako příležitost k urychlení své strategie stažení propagačních akcí. Toto úsilí bylo patrné, když prodejce sportovního oblečení naposledy oznámil čtvrtletní zisk a zvýšil svůj roční výhled. V tomto čtvrtletí budou analytici a investoři hledat pokračující tah na branku v segmentech dámského oblečení a obuvi Under Armour. To jsou dva dlouhodobější faktory růstu. V poslední době však Under Armour možná těží z toho, že prodává více oblečení a méně obuvi, protože překážky v dodavatelském řetězci přetrvávají. Tyto problémy poškodily dominantní výrobce obuvi, včetně společností Nike a Adidas.“
Co ukazuje historie: Podle Bespoke akcie Under Armour po čtvrtletní aktualizaci historicky ztrácejí, ale po každé z posledních dvou zpráv zaznamenaly velké zisky.



























