Růst počtu uživatelů služby PayPal se zpomalí: Měli by se investoři obávat?
Akcie společnosti PayPal Holdings (NASDAQ:PYPL) od dosažení historického maxima 308,53 USD v červenci loňského roku dramaticky klesly a na středečních cenách ztratily více než 60 % své hodnoty.
Růst tržeb společnosti se zpomalil, protože se zdá, že pandemický impuls se vytrácí. Investoři nyní zpochybňují budoucnost platebního gigantu.
Navíc je nepravděpodobné, že by se masivní uživatelská základna společnosti, která nyní čítá 426 milionů uživatelů, rozšiřovala tak rychle jako v posledních několika letech. Je to proto, že vedení společnosti PayPal se již nebude snažit přidat na svou platformu co nejvíce zákazníků, ale raději se zaměří na zvýšení angažovanosti.
Zde je vysvětlení, proč to nemusí být nutně špatně.
Zdroj: Pexels.com
Kvalita nad kvantitou
V letech 2020 a 2021 společnost PayPal přidala celkem 121 milionů nových aktivních účtů. Podnik nepochybně těžil z nárůstu elektronických plateb, protože tradiční kamenné obchody byly v počáteční fázi pandemie dočasně uzavřeny.
Rok 2022 se ani zdaleka nebude podobat nedávné minulosti společnosti PayPal, protože vedení očekává, že během tohoto roku přibude pouze 15 až 20 milionů nových aktivních účtů. A generální ředitel Dan Schulman dokonce stáhl svůj dřívější cíl mít do roku 2025 celkem 750 milionů aktivních účtů.
Namísto kvantity bude nyní vedení klást důraz na získávání hodnotných zákazníků, kteří se více zapojují do služeb PayPal nebo Venmo a zvýší příjmy na jeden aktivní účet. Za tímto účelem společnost PayPal omezuje využívání pobídkových kampaní, které v posledním čtvrtletí skutečně vedly ke vzniku 4,5 milionu neoprávněných účtů (které bylo nutné smazat). Kapitál se nyní bude investovat hlavně do toho, aby se stávající zákazníci více zapojili, což je strategie, která podle vedení snižuje odliv zákazníků a vede ke stabilnější a lukrativnější uživatelské základně.
„Z celkového marketingového hlediska budou naše investice do marketingu relativně stejné jako v loňském roce, ale budeme je docela dost převádět směrem k marketingu nových produktů a služeb pro naši základnu, případně k dalším investicím do pobídek k zapojení a podobně,“ řekla Erica Gessertová, senior viceprezidentka společnosti PayPal pro finance a analytiku, v hovoru k výsledkům za čtvrté čtvrtletí.
Nové funkce, jako je nákup nyní, platba později a obchodování s kryptoměnami, zaznamenaly mimořádný úspěch, protože přiměly zákazníky k většímu počtu transakcí na platformě PayPal. Tyto typy uživatelů generují pro firmu mnohem lepší návratnost investic než méně angažované účty, tedy skupina, kterou PayPal začne nechávat odpadnout, místo aby se ji snažil udržet.
Měli by se investoři obávat?
I když se letos počet nových uživatelů zpomalí, vedení se domnívá, že v roce 2023 se počet zákazníků vrátí na normální úroveň. Předpovídají, že od příštího roku, kdy snad začnou ustupovat některé výkyvy související s pandemií, bude tato masivní fintechová společnost přidávat zhruba 35 milionů nových účtů ročně.
Zdroj: Pixabay.com
Přidání 35 milionů nových aktivních účtů s vysokou mírou angažovanosti – které nevyžadují nákladné pobídky a propagační akce ze strany společnosti PayPal – se zdá být pro společnost pozitivní. Proto si myslím, že investoři se zde nemají čeho obávat. Všechny problémy, se kterými se společnost PayPal v současné době potýká, se zdají být dočasné, přesto trh přistupuje k této společnosti, jako by její pozoruhodný úspěch určitě skončil, a v posledních několika měsících akcie trestá.
Akcionáři by měli v budoucnu věnovat velkou pozornost příjmům na aktivní účet, aby se ujistili, že vedoucí tým realizuje svůj strategický obrat. Vzhledem k tomu, že akcie byly tak silně oslabeny, může být pro investory, kteří se dosud drželi stranou, nyní vhodná doba k nákupu akcií společnosti PayPal.
Růst tržeb společnosti se zpomalil, protože se zdá, že pandemický impuls se vytrácí. Investoři nyní zpochybňují budoucnost platebního gigantu.Navíc je nepravděpodobné, že by se masivní uživatelská základna společnosti, která nyní čítá 426 milionů uživatelů, rozšiřovala tak rychle jako v posledních několika letech. Je to proto, že vedení společnosti PayPal se již nebude snažit přidat na svou platformu co nejvíce zákazníků, ale raději se zaměří na zvýšení angažovanosti.Zde je vysvětlení, proč to nemusí být nutně špatně.Zdroj: Pexels.comKvalita nad kvantitouV letech 2020 a 2021 společnost PayPal přidala celkem 121 milionů nových aktivních účtů. Podnik nepochybně těžil z nárůstu elektronických plateb, protože tradiční kamenné obchody byly v počáteční fázi pandemie dočasně uzavřeny.Rok 2022 se ani zdaleka nebude podobat nedávné minulosti společnosti PayPal, protože vedení očekává, že během tohoto roku přibude pouze 15 až 20 milionů nových aktivních účtů. A generální ředitel Dan Schulman dokonce stáhl svůj dřívější cíl mít do roku 2025 celkem 750 milionů aktivních účtů.Namísto kvantity bude nyní vedení klást důraz na získávání hodnotných zákazníků, kteří se více zapojují do služeb PayPal nebo Venmo a zvýší příjmy na jeden aktivní účet. Za tímto účelem společnost PayPal omezuje využívání pobídkových kampaní, které v posledním čtvrtletí skutečně vedly ke vzniku 4,5 milionu neoprávněných účtů . Kapitál se nyní bude investovat hlavně do toho, aby se stávající zákazníci více zapojili, což je strategie, která podle vedení snižuje odliv zákazníků a vede ke stabilnější a lukrativnější uživatelské základně.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Pixabay.com„Z celkového marketingového hlediska budou naše investice do marketingu relativně stejné jako v loňském roce, ale budeme je docela dost převádět směrem k marketingu nových produktů a služeb pro naši základnu, případně k dalším investicím do pobídek k zapojení a podobně,“ řekla Erica Gessertová, senior viceprezidentka společnosti PayPal pro finance a analytiku, v hovoru k výsledkům za čtvrté čtvrtletí.Nové funkce, jako je nákup nyní, platba později a obchodování s kryptoměnami, zaznamenaly mimořádný úspěch, protože přiměly zákazníky k většímu počtu transakcí na platformě PayPal. Tyto typy uživatelů generují pro firmu mnohem lepší návratnost investic než méně angažované účty, tedy skupina, kterou PayPal začne nechávat odpadnout, místo aby se ji snažil udržet.Měli by se investoři obávat?I když se letos počet nových uživatelů zpomalí, vedení se domnívá, že v roce 2023 se počet zákazníků vrátí na normální úroveň. Předpovídají, že od příštího roku, kdy snad začnou ustupovat některé výkyvy související s pandemií, bude tato masivní fintechová společnost přidávat zhruba 35 milionů nových účtů ročně.Zdroj: Pixabay.comPřidání 35 milionů nových aktivních účtů s vysokou mírou angažovanosti – které nevyžadují nákladné pobídky a propagační akce ze strany společnosti PayPal – se zdá být pro společnost pozitivní. Proto si myslím, že investoři se zde nemají čeho obávat. Všechny problémy, se kterými se společnost PayPal v současné době potýká, se zdají být dočasné, přesto trh přistupuje k této společnosti, jako by její pozoruhodný úspěch určitě skončil, a v posledních několika měsících akcie trestá.Akcionáři by měli v budoucnu věnovat velkou pozornost příjmům na aktivní účet, aby se ujistili, že vedoucí tým realizuje svůj strategický obrat. Vzhledem k tomu, že akcie byly tak silně oslabeny, může být pro investory, kteří se dosud drželi stranou, nyní vhodná doba k nákupu akcií společnosti PayPal.