Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

7 faktorů, které firmy při psaní popisů pracovních míst dělají špatně

Příliš mnoho společností se při hledání kvalifikovaných kandidátů dopouští těchto častých (a nákladných) chyb.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
31 března, 2022
6 min. čtení
Zdroj: pixabay

Zdroj: pixabay

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

V dnešní době hledá práci každý, dokonce i lidé, kteří jsou výdělečně činní. A zdá se, že najímající společnosti nemohou najít dostatek talentů, kteří by nahradili odcházející pracovníky.

Vzhledem k této nové realitě je překvapivé, že náborové společnosti nevytvářejí lákavější popisy pracovních míst. Pracovní inzeráty by měly být přepracovány tak, aby potenciální zaměstnance zaujaly, a ne odradily.

Zde je sedm nejčastějších chyb, kterých se firmy při psaní popisů pracovních míst dopouštějí:

1. POSKYTUJÍ PŘÍLIŠ MNOHO INFORMACÍ

people sitting on chair in front of table while holding pens during daytime
Zdroj: unsplash

Prvním odrazujícím faktorem je obrovské množství informací nacpaných do typického popisu práce. Odstavec za odstavcem uvádí historii společnosti, trhy, kterým slouží, profil pracovní pozice, požadované kompetence a zkušenosti a nekonečný proud povinností, které bude muset vítězný kandidát splnit.

Advertisement

2. NEVYTVÁŘEJÍ ATRAKTIVNÍ ZVUK SPOLEČNOSTI

Chcete využít této příležitosti?

Zdá se, že by to mělo být samozřejmé, ale popisy pracovních míst by měly působit sympaticky. Příliš často se stává, že inzeráty neobsahují žádný „sell“. Čtou se jako zpráva pro akcionáře. „Přepište svůj popis práce tak, aby vaše společnost oslovila srdce a mysl uchazečů,“ říká Zanzibar Vermiglio, zakladatel a řídící partner společnosti Zanzibar Enterprises, která pomáhá klientům vypracovat efektivní způsoby popisu jejich společností.

Je to velmi dobře řešitelný problém. Vezměte si 110 let starou společnost IBM, která v tomto úryvku z popisu práce zní téměř moderně: „V IBM děláme víc než jen práci. Vytváříme. Tvoříme jako technologové, vývojáři a inženýři. Tvoříme s našimi partnery. Tvoříme s našimi konkurenty. Pokud hledáte způsoby, jak zlepšit fungování světa prostřednictvím technologií a infrastruktury, softwaru a poradenství, pak s vámi chceme spolupracovat.“ Jak mocné to je? Tento pocit cílevědomosti osloví tolik uchazečů o zaměstnání.

3. NEDOKÁŽOU ZPROSTŘEDKOVAT FIREMNÍ KULTURU

architectural photography of buildings
Zdroj: unsplash

Společnosti se mohou zlepšit i v popisu své kultury. Vezměte si třeba tuto šablonovitou větu z popisu práce: „Máme kulturu, ve které je každý zaměstnanec respektován a ceněn. Každý zaměstnanec přináší jedinečné dovednosti, zázemí a zkušenosti.“

Vermiglio doporučuje, aby společnosti, které najímají zaměstnance, místo toho mluvily o kultuře tak, aby vyvolávala nadšení. Jeden z jeho klientů říká uchazečům o zaměstnání: „Máme kulturu, kde si všichni navzájem kryjí záda. V práci rádi děláme něco navíc, ale hodně se smějeme. A vždy se staráme o kariéru lidí, i kdyby to mělo znamenat jejich přechod do jiné společnosti.“ Který uchazeč o práci by nechtěl takovou kulturu?

4. NADSAZUJÍ POŽADAVKY NA PRACOVNÍ MÍSTO

Špatně napsané pracovní inzeráty často připomínají spíše seznam přání než skutečné požadavky.  „Inzeráty jsou nadsazené,“ říká Vermiglio. „[V jednom] může být napsáno, že potřebujete pět let praxe, ale ve skutečnosti tomu tak není. Pravděpodobně potřebujete jen 6-8 měsíců.“ Uvedením seznamu dovedností, které kandidát údajně potřebuje, společnosti nakonec přicházejí o úžasné kandidáty.

5. POUŽÍVAJÍ PŘÍLIŠ MNOHO PŘÍDAVNÝCH JMEN

man writing on paper
Zdroj: unsplash

Už jste někdy viděli takovýto inzerát na pracovní pozici? „Potřebujeme zkušeného, strategického vypravěče, který pomůže efektivně předávat zprávy, plánovat a realizovat mediální strategie, které využijí našeho předního rozmachu v oboru.“

To je ale sousto. Obsahuje tato trojčlenka: „zkušený, strategický vypravěč“ a „sdělení, plánování a realizace“. Proč místo toho autor prostě neřekne: „potřebujeme kandidáta, který dokáže médiím efektivně předávat příběhy o naší společnosti“. Čím více slov je použito, tím méně je pasáž jasná. Hledá snad tato společnost kandidáta, který přijde na pohovor a řekne: „Dobrý den, jsem zkušený strategický vypravěč příběhů.“ Cožpak to není pravda? Není to pravděpodobné.

6. SPOLÉHAJÍ NA ŽARGON

Souvisejícím problémem pracovních inzerátů je jejich neschopnost používat reálný jazyk. To může uchazeče o zaměstnání velmi odradit. Náborářka Amanda Luthra říká, že výrazy jako „silné zaměření na výsledky“ a „realizovat projekty“ v pracovních inzerátech působí příliš formálně a nejsou jasné. Co například znamená „silné zaměření na výsledky“?

Nebo co znamená následující pasáž? „Budete definovat klíčové vícekanálové komunikační strategie na podporu priorit naší společnosti.“ Je to nesmysl.

people sitting down near table with assorted laptop computers
Zdroj: unsplash

Dobrým cvičením pro lidi, kteří tyto inzeráty píší, je přečíst si tyto řádky nahlas. Pokud neznějí reálně, zbavte se jich. Jak říká Luthra: „Pište pro lidi a vykašlete se na módní slova a žargon.“

7. NEPOSKYTUJÍ ROZSAH KOMPENZACE

Najímající společnosti by měly v popisu uvádět plat nebo platové rozpětí. V některých zemích je to povinnost. Ale i když to není povinné, stále je to něco, co by společnosti měly sdílet.

Zamlčování těchto informací staví potenciální zaměstnance do velké nevýhody, protože to znamená, že nemají představu, zda jim daná práce vyhovuje. Také se tím plýtvá časem a zdroji společnosti, protože se může stát, že uchazeči projdou procesem podávání žádosti, aby se ke konci vzdali, poté co se konečně dozvěděli platové rozpětí. Zveřejněním platového rozpětí se můžete odlišit od konkurence a kvalifikovaní uchazeči pravděpodobně ocení váš závazek k transparentnosti a nápravě platové nerovnosti.

V dnešní době hledá práci každý, dokonce i lidé, kteří jsou výdělečně činní. A zdá se, že najímající společnosti nemohou najít dostatek talentů, kteří by nahradili odcházející pracovníky.Vzhledem k této nové realitě je překvapivé, že náborové společnosti nevytvářejí lákavější popisy pracovních míst. Pracovní inzeráty by měly být přepracovány tak, aby potenciální zaměstnance zaujaly, a ne odradily.Zdroj: unsplashPrvním odrazujícím faktorem je obrovské množství informací nacpaných do typického popisu práce. Odstavec za odstavcem uvádí historii společnosti, trhy, kterým slouží, profil pracovní pozice, požadované kompetence a zkušenosti a nekonečný proud povinností, které bude muset vítězný kandidát splnit.Chcete využít této příležitosti?Zdá se, že by to mělo být samozřejmé, ale popisy pracovních míst by měly působit sympaticky. Příliš často se stává, že inzeráty neobsahují žádný „sell“. Čtou se jako zpráva pro akcionáře. „Přepište svůj popis práce tak, aby vaše společnost oslovila srdce a mysl uchazečů,“ říká Zanzibar Vermiglio, zakladatel a řídící partner společnosti Zanzibar Enterprises, která pomáhá klientům vypracovat efektivní způsoby popisu jejich společností.Je to velmi dobře řešitelný problém. Vezměte si 110 let starou společnost IBM, která v tomto úryvku z popisu práce zní téměř moderně: „V IBM děláme víc než jen práci. Vytváříme. Tvoříme jako technologové, vývojáři a inženýři. Tvoříme s našimi partnery. Tvoříme s našimi konkurenty. Pokud hledáte způsoby, jak zlepšit fungování světa prostřednictvím technologií a infrastruktury, softwaru a poradenství, pak s vámi chceme spolupracovat.“ Jak mocné to je? Tento pocit cílevědomosti osloví tolik uchazečů o zaměstnání.Zdroj: unsplashSpolečnosti se mohou zlepšit i v popisu své kultury. Vezměte si třeba tuto šablonovitou větu z popisu práce: „Máme kulturu, ve které je každý zaměstnanec respektován a ceněn. Každý zaměstnanec přináší jedinečné dovednosti, zázemí a zkušenosti.“Vermiglio doporučuje, aby společnosti, které najímají zaměstnance, místo toho mluvily o kultuře tak, aby vyvolávala nadšení. Jeden z jeho klientů říká uchazečům o zaměstnání: „Máme kulturu, kde si všichni navzájem kryjí záda. V práci rádi děláme něco navíc, ale hodně se smějeme. A vždy se staráme o kariéru lidí, i kdyby to mělo znamenat jejich přechod do jiné společnosti.“ Který uchazeč o práci by nechtěl takovou kulturu?Špatně napsané pracovní inzeráty často připomínají spíše seznam přání než skutečné požadavky.  „Inzeráty jsou nadsazené,“ říká Vermiglio. „[V jednom] může být napsáno, že potřebujete pět let praxe, ale ve skutečnosti tomu tak není. Pravděpodobně potřebujete jen 6-8 měsíců.“ Uvedením seznamu dovedností, které kandidát údajně potřebuje, společnosti nakonec přicházejí o úžasné kandidáty.Zdroj: unsplashUž jste někdy viděli takovýto inzerát na pracovní pozici? „Potřebujeme zkušeného, strategického vypravěče, který pomůže efektivně předávat zprávy, plánovat a realizovat mediální strategie, které využijí našeho předního rozmachu v oboru.“To je ale sousto. Obsahuje tato trojčlenka: „zkušený, strategický vypravěč“ a „sdělení, plánování a realizace“. Proč místo toho autor prostě neřekne: „potřebujeme kandidáta, který dokáže médiím efektivně předávat příběhy o naší společnosti“. Čím více slov je použito, tím méně je pasáž jasná. Hledá snad tato společnost kandidáta, který přijde na pohovor a řekne: „Dobrý den, jsem zkušený strategický vypravěč příběhů.“ Cožpak to není pravda? Není to pravděpodobné.Souvisejícím problémem pracovních inzerátů je jejich neschopnost používat reálný jazyk. To může uchazeče o zaměstnání velmi odradit. Náborářka Amanda Luthra říká, že výrazy jako „silné zaměření na výsledky“ a „realizovat projekty“ v pracovních inzerátech působí příliš formálně a nejsou jasné. Co například znamená „silné zaměření na výsledky“?Nebo co znamená následující pasáž? „Budete definovat klíčové vícekanálové komunikační strategie na podporu priorit naší společnosti.“ Je to nesmysl.Zdroj: unsplashDobrým cvičením pro lidi, kteří tyto inzeráty píší, je přečíst si tyto řádky nahlas. Pokud neznějí reálně, zbavte se jich. Jak říká Luthra: „Pište pro lidi a vykašlete se na módní slova a žargon.“Najímající společnosti by měly v popisu uvádět plat nebo platové rozpětí. V některých zemích je to povinnost. Ale i když to není povinné, stále je to něco, co by společnosti měly sdílet.Zamlčování těchto informací staví potenciální zaměstnance do velké nevýhody, protože to znamená, že nemají představu, zda jim daná práce vyhovuje. Také se tím plýtvá časem a zdroji společnosti, protože se může stát, že uchazeči projdou procesem podávání žádosti, aby se ke konci vzdali, poté co se konečně dozvěděli platové rozpětí. Zveřejněním platového rozpětí se můžete odlišit od konkurence a kvalifikovaní uchazeči pravděpodobně ocení váš závazek k transparentnosti a nápravě platové nerovnosti.
Tagy: businessprácestrategie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Proměna stresu v palivo, které vás posune k profesnímu úspěchu
      2. Proč dokážou dobré týmy zvítězit i nad těmi nejlepšími nápady a proměnit je v úspěch
      3. Umělá inteligence mění pracovní trh: pro někoho hrozba, pro jiné příležitost
      4. Síla networkingu: jak budovat vztahy, které otevírají příležitosti
      5. Jak noví lídři úspěšně zvládají přechod do rolí a posilují důvěru týmů
      6. Budoucnost práce spočívá ve spojení lidí a umělé inteligence
      7. Konec de minimis v USA: vyšší ceny, delší dodací lhůty a tlak na spotřebitele
      8. Návrh jednodolarové mince s Donaldem Trumpem je prý skutečný
      9. Vedení Eli Lilly utrácí miliony za vlastní akcie po nejhorším propadu za 26 let
      10. Produktivita budoucnosti začíná v živých a adaptivních týmech
      Advertisement

      Breaking.

      03:22

      Harrison Global vsází na bitcoin: Nová éra v investicích!

      03:19

      Fairchild Gold zajišťuje milionové financování pro expanzi v Nevadě

      03:16

      LenderMAC a Ares: Spojenectví pro rychlý růst hypoték

      02:55

      Skokový růst zisků A&W přitahuje pozornost investorů

      02:52

      Methode Electronics: Stabilní dividendy a podhodnocené akcie lákají investory

      02:46

      Listopadové dividendy: Flaherty & Crumrine zvýhodňují investory

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie společnosti Praxis Precision po průlomu v léčbě třesu vystřelily vzhůru

      17 října, 2025

      Biofarmaceutická společnost Praxis Precision Medicines Inc se ve čtvrtek dostala do centra pozornosti investorů poté, co oznámila přelomové výsledky ze...

      Zdroj: Bloomberg

      Wells Fargo vidí v T-Mobile velký potenciál díky expanzi na venkov a firemní trhy

      16 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA sází na Sea Limited a očekává silný růst díky e-commerce a AI

      16 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Akcie Vertiv vzrostly o 1 600 % a Deutsche Bank věří, že zisky ještě přijdou

      16 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Analytici doporučují koupit Uber – technologický lídr míří k dalším ziskům

      16 října, 2025

      IPO Radar.

      JST Group Corporation Limited

      Datum IPO: 21 října, 2025
      Potenciální ocenění: HK$8 miliard (přibližně 1 miliarda USD)

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Fibocom Wireless: čínský lídr IoT vstupuje na hongkongskou burzu

      16 října, 2025

      S&P 500 zakončuje dnešní seanci výše díky čtvrtletním výsledkům

      15 října, 2025

      Index S&P 500 posiluje díky zmírnění obav z nové obchodní války

      13 října, 2025

      Krátkodobá prognóza kurzu EUR/USD po francouzském výkyvu

      15 října, 2025

      Akcie posilují díky naději na uklidnění napětí mezi USA a Čínou

      13 října, 2025

      S&P 500 dále klesá s eskalací obchodního napětí mezi USA a Čínou

      16 října, 2025

      S&P 500 stoupá, zatímco obavy ohledně USA a Číny a regionálních bank mizí

      17 října, 2025

      S&P 500 klesá poté, co Trump varoval Čínu o zákazu dovozu kuchyňského oleje

      14 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.