Všimli jste si všichni, jejichž podnikání přežilo několik let, jak se změnilo vaše myšlení? Místo toho, abyste zjišťovali nové příležitosti a aktivně se ucházel o každého nového zákazníka, začnete se starat o snižování nákladů, opakovatelné procesy a předbíhání známých konkurentů.
1. Vždy dávejte přednost novým trendům a potřebám před konkurencí
Výzvou je, že budoucnost je mnohem těžší kvantifikovat než stávající konkurenční trhy. Nezapomínejte na to nadšení, které jste kdysi měli pro to, co by mohlo být, oproti tomu, co se stalo včera. Nedovolte, aby vám všechna data, která máte nyní k dispozici o minulosti, bránila naslouchat změnám na trhu.
Steve Jobs se proslavil tvrzením, že jeho úkolem je zjistit, co budou zákazníci chtít, dříve než oni. Své vedoucí postavení v oblasti osobních počítačů dokázal díky chytrým telefonům posunout zcela novým směrem, což mu umožnilo nebývalou příležitost k růstu.

2. Přestaňte se honit za svými kolegy a podívejte se „za roh“
Vaše současná cesta se bohužel stává předpojatostí, kterou vy ani vaši kolegové nevidíte, a proto je třeba vynaložit úsilí, abyste odvrátili zrak a viděli změny, které se dějí kolem vás. Někdy musíte být ochotni ohrozit současné zdroje příjmů, abyste pronikli na nové trhy nebo technologie.
Dalším přístupem je hledání paralel k průlomovým objevům v jiných odvětvích. Například se domníváme, že umělá inteligence, která přinesla průlom v oblasti her, se ve zdravotnictví příliš neprosadila. Jak je tomu ve vašem odvětví?
3. Odstraňte sankce za riskování a učení se zkušenostem
Jak firmy rostou, mají tendenci se více strukturovat, až odrazovat členy týmu od riskování a používat metriky k identifikaci chyb a přidělování bonusů. Experimenty se změnami by měly být podporovány a zkušenosti s učením by měly být spíše oslavovány než penalizovány.
Jeff Bezos přičítá velkou zásluhu na dlouhodobé schopnosti Amazonu růst a prosperovat právě financování experimentů s novými produkty, i když s nimi nesouhlasil. Bezos věřil, že pokud zdvojnásobí počet experimentů se změnami, zdvojnásobí svou schopnost přežít změny na trhu.
4. Využívání externích zdrojů pro růst a změny oproti interním

Interní metriky jsou skvělé pro odstraňování problémů, ale odborníci z oboru, vlivní lidé a zákazníci jsou lepšími ukazateli budoucích změn a trendů. Nejlepší alternativy růstu mohou stále vycházet z „podnikatelského myšlení“ o alternativních řešeních a odlišných cestách. Nezapomínejte na ně.
5. Omezte zdroje, které mají být použity na optimalizaci procesů
Snaha o vytvoření efektivních a opakovatelných procesů může pohltit všechny vaše zdroje a ve skutečnosti ztížit přizpůsobení se změnám. Pravidelně kontrolujte svůj strategický plán a ujistěte se, že se jeho hlavní část zaměřuje na budoucí růst a změny, a nikoli na nápravu současných neefektivit.
6. Odměňujte vytrvalost a odvahu při řešení problémů členů týmu

V zavedených podnicích se loajalita a výkonnost zaměstnanců často měří především konzistentně odpracovanými hodinami a minimem emocí. Vzpomeňte si, že ve startupu bylo prioritou řešení problémů, které často vyžadovalo emoční vytrvalost a neshody kolegů.
7. Umožněte pozitivní a vysoce angažovanou kulturu vedení
Stalo se rozhodování ve vaší firmě silně shora dolů, se sníženou angažovaností a odpovědností zaměstnanců? Ujistěte se, že aktivně podporujete a umožňujete členům týmu rozhodovat v jejich vlastní sféře, a to s vaší pozitivní podporou, odměnami a koučováním.
Všechny tyto priority jsou charakteristickým znakem toho, čemu říkám „podnikatelské myšlení“, protože jsou klíčem k nadšení, pružnosti, flexibilitě a inovacím startupu. Vzhledem k tomu, že nebývalé změny jsou na dnešním trhu normou, je podnikatelské myšlení jediným způsobem, jak si zajistit dlouhou životnost.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky