Akcie společnosti Spotify (NYSE:SPOT) prošly náročným obdobím na trhu a za poslední rok ztratily více než 50 % své hodnoty. Ve zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí uvedla nejasnou předpověď počtu uživatelů pro nadcházející čtvrtletí, což způsobilo, že akcie SPOT začaly padat dolů. Investoři však udělali z krátkodobého oslabení společnosti velkou vědu, která pravděpodobně nebude mít dlouhodobý dopad na její letošní výsledky. Navíc s příchodem nových podcastů bude Spotify i nadále rozšiřovat svůj podíl na trhu v této oblasti.
Slabost ceny akcií společnosti Spotify v posledním roce lze z velké části přičíst upřednostňování dlouhodobého růstu před maržemi. Během nedávného hovoru k výsledkům její vedení přiznalo, jak investice změnily jejich konsolidované cíle v oblasti hrubé marže. Věří však, že tyto investice budou v budoucnu hnacím motorem růstu její horní i dolní linie. Proto podnik obětuje krátkodobý růst marží, aby v příštích letech podpořil expanzi.
Zdroj: Getty Images
Růstový stroj je neporušený
Aktualizace počtu předplatitelů společnosti Spotify za první čtvrtletí se investorům příliš nezamlouvala. Došlo k pouhému třímilionovému nárůstu placené základny předplatitelů ze 180 milionů předplatitelů během čtvrtého čtvrtletí. Finanční ředitel Paul Vogel se však domnívá, že nevýrazná aktualizace bude mít jen malý vliv na růst měsíčních aktivních uživatelů (MAU) společnosti v roce 2022.
Navíc dalším problematickým bodem je ziskovost, která zřejmě vyděsila její investory. Společnost má co dělat, aby se přiblížila svému cíli hrubé ziskové marže ve výši 30 až 40 %. Podle finančního ředitele Vogela však bude podnik rychle růst prostřednictvím organické a anorganické expanze, což pozitivně ovlivní marže. Tvrdí, že:
…právě tento pokrok nám dodal přesvědčení zvýšit investice do některých oblastí a dává nám jistotu, že jsme dlouhodobě na správné cestě.
Reklama se navíc stala rozhodujícím prvkem úspěchu společnosti Spotify. Platforma může shromažďovat data a využívat své schopnosti v oblasti umělé inteligence k rozšíření svých konkurenčních výhod. Ve čtvrtém čtvrtletí se příjmy z reklamy oproti předchozímu roku zvýšily o 40 % a dosáhly 15 % celkových příjmů. Dlouhodobým cílem společnosti je nabízet výrazně levnější reklamy oproti současným úrovním a využívat své technologie k tomu, aby nabízela lepší výsledky ve srovnání s kolegy a jinými médii.
Zdroj: Unsplash
Nedávné akvizice ukazují na neuvěřitelnou dráhu růstu
Společnost Spotify nedávno oznámila několik zajímavých akvizic, které obě jejímu podnikání dodají velkou přidanou hodnotu. Patří mezi ně platforma pro analýzu podcastů Chartable a služba pro měření podcastové reklamy Podsights. Chartable nabízí jedinečnou kombinaci nástrojů, které poskytují přehled a měření atribuce pro propagaci podcastů. Tento podnik má za sebou neuvěřitelné výsledky ve spolupráci s některými špičkovými mediálními a reklamními společnostmi. Mezi ně patří například iHeart Radio, Vox Media, Betches a další.
Stejně tak je Podsights dalším jistým vítězem pro společnost Spotify při podpoře budoucího růstu jejího podnikání v oblasti podcastingu. Podsights tvrdí, že spolupracuje se zhruba 900 značkami, které utratily neuvěřitelných 300 milionů dolarů. Podcasting pro společnost Spotify rychle roste v poměru k jejímu celkovému podnikání a tyto investice budou jejímu jádru nahrávat.
Zdroj: Unsplash
Co dělat s akciemi SPOT?
ednoduše řečeno: akcie SPOT je vhodné koupit.
Reakce trhu na nedávnou aktualizaci počtu předplatitelů je pozoruhodně přehnaná a neměla by odrazovat dlouhodobé investory. Rozšíření podcastingu společnosti pomůže dosáhnout většiny jejích cílů a podpoří cenu jejích akcií. Akcie společnosti SPOT se i přes svůj hvězdný výhled obchodují za pouhý 2,2násobek forwardových tržeb. Na současných úrovních je to krádež a vzhledem k tomu, že v mezidobí možná dojde k dalšímu oslabení, je nejlepší přidat ji do svého portfolia hned.
Akcie společnosti Spotify prošly náročným obdobím na trhu a za poslední rok ztratily více než 50 % své hodnoty. Ve zprávě o výsledcích za čtvrté čtvrtletí uvedla nejasnou předpověď počtu uživatelů pro nadcházející čtvrtletí, což způsobilo, že akcie SPOT začaly padat dolů. Investoři však udělali z krátkodobého oslabení společnosti velkou vědu, která pravděpodobně nebude mít dlouhodobý dopad na její letošní výsledky. Navíc s příchodem nových podcastů bude Spotify i nadále rozšiřovat svůj podíl na trhu v této oblasti.Slabost ceny akcií společnosti Spotify v posledním roce lze z velké části přičíst upřednostňování dlouhodobého růstu před maržemi. Během nedávného hovoru k výsledkům její vedení přiznalo, jak investice změnily jejich konsolidované cíle v oblasti hrubé marže. Věří však, že tyto investice budou v budoucnu hnacím motorem růstu její horní i dolní linie. Proto podnik obětuje krátkodobý růst marží, aby v příštích letech podpořil expanzi.Zdroj: Getty ImagesRůstový stroj je neporušenýAktualizace počtu předplatitelů společnosti Spotify za první čtvrtletí se investorům příliš nezamlouvala. Došlo k pouhému třímilionovému nárůstu placené základny předplatitelů ze 180 milionů předplatitelů během čtvrtého čtvrtletí. Finanční ředitel Paul Vogel se však domnívá, že nevýrazná aktualizace bude mít jen malý vliv na růst měsíčních aktivních uživatelů společnosti v roce 2022.Navíc dalším problematickým bodem je ziskovost, která zřejmě vyděsila její investory. Společnost má co dělat, aby se přiblížila svému cíli hrubé ziskové marže ve výši 30 až 40 %. Podle finančního ředitele Vogela však bude podnik rychle růst prostřednictvím organické a anorganické expanze, což pozitivně ovlivní marže. Tvrdí, že:…právě tento pokrok nám dodal přesvědčení zvýšit investice do některých oblastí a dává nám jistotu, že jsme dlouhodobě na správné cestě.Chcete využít této příležitosti?Reklama se navíc stala rozhodujícím prvkem úspěchu společnosti Spotify. Platforma může shromažďovat data a využívat své schopnosti v oblasti umělé inteligence k rozšíření svých konkurenčních výhod. Ve čtvrtém čtvrtletí se příjmy z reklamy oproti předchozímu roku zvýšily o 40 % a dosáhly 15 % celkových příjmů. Dlouhodobým cílem společnosti je nabízet výrazně levnější reklamy oproti současným úrovním a využívat své technologie k tomu, aby nabízela lepší výsledky ve srovnání s kolegy a jinými médii.Zdroj: UnsplashNedávné akvizice ukazují na neuvěřitelnou dráhu růstuSpolečnost Spotify nedávno oznámila několik zajímavých akvizic, které obě jejímu podnikání dodají velkou přidanou hodnotu. Patří mezi ně platforma pro analýzu podcastů Chartable a služba pro měření podcastové reklamy Podsights. Chartable nabízí jedinečnou kombinaci nástrojů, které poskytují přehled a měření atribuce pro propagaci podcastů. Tento podnik má za sebou neuvěřitelné výsledky ve spolupráci s některými špičkovými mediálními a reklamními společnostmi. Mezi ně patří například iHeart Radio, Vox Media, Betches a další.Stejně tak je Podsights dalším jistým vítězem pro společnost Spotify při podpoře budoucího růstu jejího podnikání v oblasti podcastingu. Podsights tvrdí, že spolupracuje se zhruba 900 značkami, které utratily neuvěřitelných 300 milionů dolarů. Podcasting pro společnost Spotify rychle roste v poměru k jejímu celkovému podnikání a tyto investice budou jejímu jádru nahrávat.Zdroj: UnsplashCo dělat s akciemi SPOT?ednoduše řečeno: akcie SPOT je vhodné koupit.Reakce trhu na nedávnou aktualizaci počtu předplatitelů je pozoruhodně přehnaná a neměla by odrazovat dlouhodobé investory. Rozšíření podcastingu společnosti pomůže dosáhnout většiny jejích cílů a podpoří cenu jejích akcií. Akcie společnosti SPOT se i přes svůj hvězdný výhled obchodují za pouhý 2,2násobek forwardových tržeb. Na současných úrovních je to krádež a vzhledem k tomu, že v mezidobí možná dojde k dalšímu oslabení, je nejlepší přidat ji do svého portfolia hned.
Investoři, kteří v aktuálním prostředí hledají kombinaci stabilních příjmů, dlouhodobého růstu a relativně nižší volatility, stále častěji obracejí pozornost k...