Bohatí Rusové utrácejí za luxus, aby zastavili úbytek úspor
Vzhledem k tomu, že sankce uvalené na Rusko způsobily propad rublu a zavřely akciové trhy, bohatí Rusové se ve snaze zachovat hodnotu svých úspor obracejí k luxusním šperkům a hodinkám.
Jak uvedl generální ředitel italského klenotnictví Bulgari SpA, tržby v ruských obchodech v posledních dnech vzrostly poté, co mezinárodní reakce na invazi na Ukrajinu výrazně omezila pohyb hotovosti.
„V krátkodobém horizontu to pravděpodobně podpořilo obchod,“ řekl Jean-Christophe Babin v rozhovoru pro agenturu Bloomberg a označil šperky Bulgari za „bezpečnou investici“.
„Jak dlouho to bude trvat, je těžké říci, protože skutečně s plně zavedenými opatřeními SWIFT by to mohlo ztížit, ne-li znemožnit vývoz do Ruska,“ řekl s odkazem na omezení ruského přístupu do systému finančních zpráv SWIFT.
I když se spotřebitelské značky od Apple Inc. po Nike Inc. a energetické giganty BP Plc, Shell Plc a Exxon Mobil Corp. stahují z Ruska, největší evropské luxusní značky se zatím snaží v zemi působit i nadále.
Bulgari, vlastněná společností LVMH SE, není zdaleka sama. Cartier ze skupiny Richemont stále prodává šperky a hodinky a hodinky Omega ze skupiny Swatch Group jsou stále k dispozici, stejně jako hodinky Rolex.
Zdroj: unsplash.com
„Jsme tu pro ruský lid, a ne pro politický svět,“ řekl Babin. „Působíme v mnoha různých zemích, které zažívají období nejistoty a napětí.“
Stejně jako zlato, které může sloužit jako uchovatel hodnoty a pojistka proti inflaci, mohou luxusní hodinky a šperky udržet nebo dokonce zvýšit svou cenu v době ekonomických otřesů způsobených válkou a konflikty. Oblíbené hodinky mohou na sekundárním trhu změnit majitele za troj- až čtyřnásobek své maloobchodní ceny. Přesto dopad invaze na hodnotu luxusních předmětů vytváří potenciální problém pro vztahy s veřejností.
„Je pravda, že luxusní značky by se mohly rozhodnout ruský trh neobsluhovat. Z racionálního hlediska by to pro ně byly náklady, které by možná převážily pozitivní komunikační image, kterou získají na jiných trzích,“ uvedl analytik společnosti Bernstein Luca Solca.
Podle zprávy Edouarda Aubina a dalších analytiků společnosti Morgan Stanley z tohoto týdne tvoří prodeje v Rusku a Rusům v zahraničí méně než 2 % celkových příjmů společností LVMH a Swatch Group a méně než 3 % společnosti Richemont, což je „relativně nevýznamná“ úroveň.
To je částečně způsobeno rozdíly v příjmech a bohatství v Rusku, kde si malý počet miliardářských oligarchů žije daleko nad poměry běžných lidí. Průměrná měsíční mzda v Moskvě činí asi 113 000 rublů (1 350 dolarů podle kurzu před invazí), ve venkovských regionech je mnohem nižší.
Mluvčí společnosti Swatch Group uvedl, že společnost situaci v Rusku a na Ukrajině velmi pozorně sleduje, a odmítl se k ní blíže vyjádřit. Mluvčí společností Richemont, Rolex, Hermes, LVMH a Kering SA odmítli své aktivity v Rusku komentovat.
Zdroj: unsplash.com
Tlak na velké značky roste. Obchodní publikace Business of Fashion, kterou podporuje LVMH, vyzvala maloobchodníky, aby zavřeli ruské obchody a nezasílali výrobky online. V široce sdíleném úvodníku šéfredaktor Imran Amed uvedl, že tento krok bude „do značné míry symbolický“, ale že ukáže „závazek k silnému morálnímu postoji“.
Reakce byla zatím nevýrazná. Společnost Balenciaga, jejíž kreativní ředitel Demna Gvasalia je Gruzínec, několik dní před svou přehlídkou podzim/zima v Paříži vyřadila veškerý módní obsah ze své stránky na Instagramu. Místo ní se objevila ukrajinská vlajka a výzva k přispění na Světový potravinový program. LVMH uvedla, že věnuje Mezinárodnímu výboru Červeného kříže 5 milionů eur na pomoc obětem války. LVMH rovněž poskytuje finanční a provozní pomoc svým 150 zaměstnancům na Ukrajině, dodala.
Společnost Bulgari, kterou v roce 1884 založil Sotirio Bulgari a kterou v roce 2011 koupila společnost LVMH, podle generálního ředitele pravděpodobně v určitém okamžiku zvýší ceny v Rusku.
„Pokud rubl ztratí polovinu své hodnoty, naše náklady zůstanou náklady v eurech, nemůžeme prodělávat na tom, co prodáváme, takže budeme muset přizpůsobit ceny,“ řekl.
Bez ohledu na to, jaký nárůst prodeje zaznamenají, mohou mít výrobci luxusních hodinek a šperků brzy potíže s doplňováním zásob v obchodech. Moskva uzavřela svůj vzdušný prostor pro země Evropské unie a největší logistické firmy na kontinentu zastavily dodávky do Ruska. Společnost Burberry Group Plc uvedla, že kvůli provozním problémům zastavila až do odvolání všechny dodávky do Ruska.
Společnost Bulgari plánuje navzdory válce ponechat své obchody otevřené a pokračovat ve výstavbě nového hotelu v Moskvě. Nicméně pokud by krize trvala několik měsíců, „bylo by obtížné zemi dodávat“, uvedl Babin.
Jak uvedl generální ředitel italského klenotnictví Bulgari SpA, tržby v ruských obchodech v posledních dnech vzrostly poté, co mezinárodní reakce na invazi na Ukrajinu výrazně omezila pohyb hotovosti.„V krátkodobém horizontu to pravděpodobně podpořilo obchod,“ řekl Jean-Christophe Babin v rozhovoru pro agenturu Bloomberg a označil šperky Bulgari za „bezpečnou investici“.„Jak dlouho to bude trvat, je těžké říci, protože skutečně s plně zavedenými opatřeními SWIFT by to mohlo ztížit, ne-li znemožnit vývoz do Ruska,“ řekl s odkazem na omezení ruského přístupu do systému finančních zpráv SWIFT.I když se spotřebitelské značky od Apple Inc. po Nike Inc. a energetické giganty BP Plc, Shell Plc a Exxon Mobil Corp. stahují z Ruska, největší evropské luxusní značky se zatím snaží v zemi působit i nadále.Bulgari, vlastněná společností LVMH SE, není zdaleka sama. Cartier ze skupiny Richemont stále prodává šperky a hodinky a hodinky Omega ze skupiny Swatch Group jsou stále k dispozici, stejně jako hodinky Rolex.Zdroj: unsplash.com„Jsme tu pro ruský lid, a ne pro politický svět,“ řekl Babin. „Působíme v mnoha různých zemích, které zažívají období nejistoty a napětí.“Stejně jako zlato, které může sloužit jako uchovatel hodnoty a pojistka proti inflaci, mohou luxusní hodinky a šperky udržet nebo dokonce zvýšit svou cenu v době ekonomických otřesů způsobených válkou a konflikty. Oblíbené hodinky mohou na sekundárním trhu změnit majitele za troj- až čtyřnásobek své maloobchodní ceny. Přesto dopad invaze na hodnotu luxusních předmětů vytváří potenciální problém pro vztahy s veřejností.Chcete využít této příležitosti?„Je pravda, že luxusní značky by se mohly rozhodnout ruský trh neobsluhovat. Z racionálního hlediska by to pro ně byly náklady, které by možná převážily pozitivní komunikační image, kterou získají na jiných trzích,“ uvedl analytik společnosti Bernstein Luca Solca.Podle zprávy Edouarda Aubina a dalších analytiků společnosti Morgan Stanley z tohoto týdne tvoří prodeje v Rusku a Rusům v zahraničí méně než 2 % celkových příjmů společností LVMH a Swatch Group a méně než 3 % společnosti Richemont, což je „relativně nevýznamná“ úroveň.To je částečně způsobeno rozdíly v příjmech a bohatství v Rusku, kde si malý počet miliardářských oligarchů žije daleko nad poměry běžných lidí. Průměrná měsíční mzda v Moskvě činí asi 113 000 rublů , ve venkovských regionech je mnohem nižší.Mluvčí společnosti Swatch Group uvedl, že společnost situaci v Rusku a na Ukrajině velmi pozorně sleduje, a odmítl se k ní blíže vyjádřit. Mluvčí společností Richemont, Rolex, Hermes, LVMH a Kering SA odmítli své aktivity v Rusku komentovat.Zdroj: unsplash.comTlak na velké značky roste. Obchodní publikace Business of Fashion, kterou podporuje LVMH, vyzvala maloobchodníky, aby zavřeli ruské obchody a nezasílali výrobky online. V široce sdíleném úvodníku šéfredaktor Imran Amed uvedl, že tento krok bude „do značné míry symbolický“, ale že ukáže „závazek k silnému morálnímu postoji“.Reakce byla zatím nevýrazná. Společnost Balenciaga, jejíž kreativní ředitel Demna Gvasalia je Gruzínec, několik dní před svou přehlídkou podzim/zima v Paříži vyřadila veškerý módní obsah ze své stránky na Instagramu. Místo ní se objevila ukrajinská vlajka a výzva k přispění na Světový potravinový program. LVMH uvedla, že věnuje Mezinárodnímu výboru Červeného kříže 5 milionů eur na pomoc obětem války. LVMH rovněž poskytuje finanční a provozní pomoc svým 150 zaměstnancům na Ukrajině, dodala.Společnost Bulgari, kterou v roce 1884 založil Sotirio Bulgari a kterou v roce 2011 koupila společnost LVMH, podle generálního ředitele pravděpodobně v určitém okamžiku zvýší ceny v Rusku.„Pokud rubl ztratí polovinu své hodnoty, naše náklady zůstanou náklady v eurech, nemůžeme prodělávat na tom, co prodáváme, takže budeme muset přizpůsobit ceny,“ řekl.Bez ohledu na to, jaký nárůst prodeje zaznamenají, mohou mít výrobci luxusních hodinek a šperků brzy potíže s doplňováním zásob v obchodech. Moskva uzavřela svůj vzdušný prostor pro země Evropské unie a největší logistické firmy na kontinentu zastavily dodávky do Ruska. Společnost Burberry Group Plc uvedla, že kvůli provozním problémům zastavila až do odvolání všechny dodávky do Ruska.Společnost Bulgari plánuje navzdory válce ponechat své obchody otevřené a pokračovat ve výstavbě nového hotelu v Moskvě. Nicméně pokud by krize trvala několik měsíců, „bylo by obtížné zemi dodávat“, uvedl Babin.
Společnost Shopify (SHOP), která kdysi začínala jako jednoduché řešení pro malé podnikatele prodávající online, se postupně proměňuje ve strategickou infrastrukturu...