V roce 2021 se Roblox (NYSE:RBLX) obchodoval v úzkém rozpětí a našel podporu na úrovni kolem 75 USD. V listopadu 2021 akcie RBLX prorazily, povzbuzeny extatickým nákupem akcií na burze Nasdaq. V roce 2022 se ukázalo, že tato párty neměla dlouhého trvání. Akcie společnosti Roblox jsou velmi daleko od svého 52týdenního maxima. Býčí sentiment pro metaverzi ustoupil pesimismu. Při hlubším pohledu na společnost Roblox může uživatelská základna její herní platformy ztratit dynamiku.
Investoři doufají, že tato herní firma není módní záležitostí. Společnost v únoru vykázala silné údaje o zapojení uživatelů. A to i přes obtížné meziroční pandemické srovnání.
Investoři dříve odměňovali společnost Roblox za její silné klíčové ukazatele. Navzdory čtvrtletním ztrátám a bez vidiny brzkého zisku její silné únorové metriky naznačují budoucí silný růst tržeb. Minulý měsíc Roblox vykázal denní počet aktivních uživatelů 55,1 milionu, což je meziroční nárůst o 28 %. Uživatelé strávili na platformě 3,8 miliardy hodin, což je o 21 % více než loni.
Zdroj: roblox.com
Investoři musí zvážit některé obavy. Odhadovaný objem rezervací klesl o 2 až 4 % na 203 až 206 milionů dolarů. Průměrný počet rezervací na denního aktivního uživatele se navíc meziročně propadl o 24 % až 25 % na 3,68 až 3,74 USD. Roblox není sám, kdo hlásí slabší aktivitu. Společnost NPD Group oznámila, že tržby z prodeje videoher meziročně klesly o 6 % na 4,4 miliardy USD. Hráči utráceli za videoherní obsah méně. To zahrnuje předplatné a digitální i fyzické kopie.
Postpandemické prostředí představuje pro Roblox a herní průmysl rostoucí riziko. Vlády přijímají politiku, která akceptuje osoby žijící s Covid-19. V případě endemického scénáře budou lidé trávit méně času vysedáváním na gauči a streamováním videí. Budou také hrát méně her na počítači, konzolích a mobilních zařízeních.
V reakci na protivětry trhy snížily násobek poměru ceny k prodejům pro akcie RBLX. Investoři, kteří uvažují o akciích za dnešní ceny, mají menší rizika poklesu.
Investoři do společnosti Roblox musí věřit, že platforma je bezpečná pro děti. Společnost nabízí rodičům způsoby, jak své děti chránit. Rodiče mohou například nastavit omezení na propojeném účtu Roblox.
Platforma bude i nadále přitahovat více dětí. Nabízí pro ně bezpečné a zábavné místo. Roblox navíc vytváří platformu metaverza, která od svých uživatelů nevyžaduje, aby si kvůli účasti na ní kupovali drahý hardware. Naopak na trhu s PC hráči často očekávají grafické rozlišení 4K, nízkou latenci a vysoký výpočetní výkon. Za to se platí vysoká cena.
Konkurenti do metaverza investují velké prostředky. Například společnost Unity Software (NYSE:U) koupila společnost Weta, aby vývojářům poskytla ve hrách vizuální efekty na úrovni filmů. Společnost Microsoft (NASDAQ:MSFT) kupuje společnost Activision (NYSE:ATVI), aby konkurovala společnosti Meta Platforms (NASDAQ:FB), která se snaží prosadit v herním prostoru.
Zdroj: Getty Images
Bublina technologických akcií skončila koncem loňského roku, kdy vlády nepřímo vyhlásily konec pandemie. Společnosti odvolávají lidi zpět do kanceláří. Místo investic do cloudových řešení a modernizace síťové infrastruktury budou zaměstnavatelé investovat do hybridního pracovního prostředí.
Pracovníci si dříve ušetřili pár chvil na hraní her doma. Tentokrát budou trávit více času dojížděním do práce. Roste riziko, že Roblox a další herní firmy budou mít v roce 2022 méně aktivních uživatelů.
V roce 2021 se Roblox obchodoval v úzkém rozpětí a našel podporu na úrovni kolem 75 USD. V listopadu 2021 akcie RBLX prorazily, povzbuzeny extatickým nákupem akcií na burze Nasdaq. V roce 2022 se ukázalo, že tato párty neměla dlouhého trvání. Akcie společnosti Roblox jsou velmi daleko od svého 52týdenního maxima. Býčí sentiment pro metaverzi ustoupil pesimismu. Při hlubším pohledu na společnost Roblox může uživatelská základna její herní platformy ztratit dynamiku.Investoři doufají, že tato herní firma není módní záležitostí. Společnost v únoru vykázala silné údaje o zapojení uživatelů. A to i přes obtížné meziroční pandemické srovnání.Investoři dříve odměňovali společnost Roblox za její silné klíčové ukazatele. Navzdory čtvrtletním ztrátám a bez vidiny brzkého zisku její silné únorové metriky naznačují budoucí silný růst tržeb. Minulý měsíc Roblox vykázal denní počet aktivních uživatelů 55,1 milionu, což je meziroční nárůst o 28 %. Uživatelé strávili na platformě 3,8 miliardy hodin, což je o 21 % více než loni.Zdroj: roblox.comInvestoři musí zvážit některé obavy. Odhadovaný objem rezervací klesl o 2 až 4 % na 203 až 206 milionů dolarů. Průměrný počet rezervací na denního aktivního uživatele se navíc meziročně propadl o 24 % až 25 % na 3,68 až 3,74 USD. Roblox není sám, kdo hlásí slabší aktivitu. Společnost NPD Group oznámila, že tržby z prodeje videoher meziročně klesly o 6 % na 4,4 miliardy USD. Hráči utráceli za videoherní obsah méně. To zahrnuje předplatné a digitální i fyzické kopie.Postpandemické prostředí představuje pro Roblox a herní průmysl rostoucí riziko. Vlády přijímají politiku, která akceptuje osoby žijící s Covid-19. V případě endemického scénáře budou lidé trávit méně času vysedáváním na gauči a streamováním videí. Budou také hrát méně her na počítači, konzolích a mobilních zařízeních.V reakci na protivětry trhy snížily násobek poměru ceny k prodejům pro akcie RBLX. Investoři, kteří uvažují o akciích za dnešní ceny, mají menší rizika poklesu.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Getty ImagesMůže Roblox rozšířit svou platformu?Investoři do společnosti Roblox musí věřit, že platforma je bezpečná pro děti. Společnost nabízí rodičům způsoby, jak své děti chránit. Rodiče mohou například nastavit omezení na propojeném účtu Roblox.Platforma bude i nadále přitahovat více dětí. Nabízí pro ně bezpečné a zábavné místo. Roblox navíc vytváří platformu metaverza, která od svých uživatelů nevyžaduje, aby si kvůli účasti na ní kupovali drahý hardware. Naopak na trhu s PC hráči často očekávají grafické rozlišení 4K, nízkou latenci a vysoký výpočetní výkon. Za to se platí vysoká cena.Konkurenti do metaverza investují velké prostředky. Například společnost Unity Software koupila společnost Weta, aby vývojářům poskytla ve hrách vizuální efekty na úrovni filmů. Společnost Microsoft kupuje společnost Activision , aby konkurovala společnosti Meta Platforms , která se snaží prosadit v herním prostoru.Zdroj: Getty ImagesBublina technologických akcií skončila koncem loňského roku, kdy vlády nepřímo vyhlásily konec pandemie. Společnosti odvolávají lidi zpět do kanceláří. Místo investic do cloudových řešení a modernizace síťové infrastruktury budou zaměstnavatelé investovat do hybridního pracovního prostředí.Pracovníci si dříve ušetřili pár chvil na hraní her doma. Tentokrát budou trávit více času dojížděním do práce. Roste riziko, že Roblox a další herní firmy budou mít v roce 2022 méně aktivních uživatelů.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...