března během odpoledního obchodování propadly o 3 %.
Její tržby meziročně vzrostly o 9 % na 4,26 miliardy dolarů, což překonalo odhady analytiků o 20 milionů dolarů. Na očištěném základě, který nezahrnuje týden navíc v předchozím čtvrtletí a měnové vlivy, vzrostly tržby o 17 %. Její upravený čistý zisk vzrostl o 6 % na 1,6 miliardy dolarů, tj. 3,37 dolaru na akcii, což překonalo očekávání analytiků o tři centy.
Výhled společnosti Adobe na druhé čtvrtletí však ve velké míře zaostal za prognózami Wall Street. Očekává, že její tržby meziročně vzrostou o 13 % a že upravený zisk na akcii (EPS) vzroste o 9 %. Analytici očekávali, že její tržby vzrostou o 15 % a očištěný zisk na akcii o 11 %.
Zdroj: Unsplash
Vyvolává toto mírnější vedení obavy o budoucnost společnosti Adobe? Nebo by investoři měli stále kupovat její akcie, které za poslední čtyři měsíce ztratily zhruba 30 % své hodnoty, protože inflace, vyšší úrokové sazby a další makroekonomické faktory vyvolaly ústup ke konzervativnějším investicím?
Jak rychle roste společnost Adobe?
Ve fiskálním roce 2021 vzrostly tržby společnosti Adobe o 23 % na 15,79 miliardy dolarů. Její divize Digital Media, pod kterou spadají kreativní a dokumentové cloudy, zvýšila své tržby o 25 % na 11,52 miliardy USD. Její příjmy z divize Digital Experience, která pochází z cloudových služeb zaměřených na podniky, vzrostly o 24 % na 3,87 miliardy USD.
Proto upravený růst příjmů společnosti Adobe v prvním čtvrtletí ve výši 17 % představuje pomalejší začátek roku. Na upraveném základě vzrostly její příjmy z digitálních médií o 17 % na 3,11 miliardy dolarů, včetně 16% nárůstu příjmů z kreativních produktů (2,55 miliardy dolarů) a 26% nárůstu příjmů z dokumentů (562 milionů dolarů), protože příjmy z Digital Experience vzrostly o 20 % na 1,06 miliardy dolarů.
Hrubá marže společnosti Adobe také meziročně klesla o 60 bazických bodů na 88,0 %, zatímco provozní marže se snížila o deset bazických bodů na 37,1 %. Společnost tyto poklesy přičítá především nerovnoměrným srovnáním svých výdajů na cestování a zařízení v průběhu pandemie, nikoliv jakýmkoliv dlouhodobějším problémům.
V reakci na ruskou invazi na Ukrajinu společnost Adobe nedávno ukončila své podnikání v Rusku a Bělorusku. Očekává, že tento odchod sníží její roční příjmy o přibližně 75 milionů dolarů, což však představuje pouze asi 0,4 % jejích letošních plánovaných příjmů.
Zdá se, že společnost Adobe usiluje o růst
Předpokládaný 13% růst tržeb společnosti Adobe ve druhém čtvrtletí naznačuje, že zpomalení bude pokračovat i při zavádění nových produktů. Společnost se během konferenčního hovoru k tomuto zpomalení přímo nevyjádřila, ale uvedení nového produktu na trh a zvýšení cen naznačují, že by mohla čelit tvrdší konkurenci.
Zdroj: Unsplash
Nejprve společnost Adobe opakovaně zdůraznila nedávné uvedení služby Creative Cloud Express, nové webové a mobilní verze své stěžejní platformy, která je určena studentům, influencerům sociálních médií a malým podnikům.
Společnost Adobe očekává, že nová služba rozšíří její ekosystém i mimo hlavní trh profesionálních návrhářů a mediálních profesionálů, ale medvědi si pravděpodobně myslí, že nová služba je jen jedenáctou hodinou, kdy se snaží rozšířit svůj příkop proti bezplatným nástrojům pro úpravu fotografií a videa.
Za druhé, společnost Adobe plánuje zvýšit ceny pro některé zákazníky služby Creative Cloud, což je první úprava cen od roku 2017. Býci si toto zvýšení cen mohou vykládat jako demonstraci cenové síly společnosti Adobe, ale medvědi budou tvrdit, že se společnost Adobe snaží vytěžit více příjmů od svých stávajících zákazníků, aby kompenzovala pomalejší růst počtu nových zákazníků.
Zdroj: Unsplash
Stabilní růst s přiměřeným oceněním
Společnost Adobe očekává, že uvedení nových produktů na trh a cenové úrovně přinesou ve druhé polovině roku silnější vítr do plachet.
Analytici očekávají, že její příjmy ve fiskálním roce 2022 vzrostou o 14 % na 17,9 miliardy dolarů a v roce 2023 o 15 % na 20,6 miliardy dolarů. Očekávají, že upravený zisk na akcii vzroste v roce 2022 o 10 % a v roce 2023 o dalších 18 %.
Na základě těchto očekávání se společnost Adobe obchoduje na 30násobku budoucích zisků a 12násobku letošních tržeb. Pro srovnání, společnost Salesforce ( CRM 1,36 % ) – která konkuruje některým částem podnikání společnosti Adobe v oblasti digitálních zkušeností – roste rychleji, ale obchoduje se za sedminásobek letošních tržeb.
Ocenění společnosti Adobe je v porovnání s mírou růstu a srovnatelnými společnostmi poněkud vysoké, ale stálost předplatného na bázi cloudu, široké přijetí jejích standardních mediálních nástrojů a stabilní zisky ospravedlňují tuto mírnou přirážku. Společnost také očekává, že její probíhající zpětné odkupy zvýší v tomto roce zisk na akcii v průměru o dva centy za čtvrtletí.
Zdroj: Unsplash
Růst společnosti Adobe se v letošním roce pravděpodobně zmírní, ale v dohledné budoucnosti by měla zůstat solidní technologickou akcií. Osobně se domnívám, že její nové produkty jsou důkazem neustálých inovací a že poslední zvýšení cen Creative Cloud naznačuje, že má na trhu softwaru pro digitální média stále dostatečnou cenovou sílu. Investoři by prostě měli ignorovat krátkodobé protivětry, koupit akcie a zaměřit se na jejich dlouhodobý růstový potenciál.
března během odpoledního obchodování propadly o 3 %.Její tržby meziročně vzrostly o 9 % na 4,26 miliardy dolarů, což překonalo odhady analytiků o 20 milionů dolarů. Na očištěném základě, který nezahrnuje týden navíc v předchozím čtvrtletí a měnové vlivy, vzrostly tržby o 17 %. Její upravený čistý zisk vzrostl o 6 % na 1,6 miliardy dolarů, tj. 3,37 dolaru na akcii, což překonalo očekávání analytiků o tři centy.Výhled společnosti Adobe na druhé čtvrtletí však ve velké míře zaostal za prognózami Wall Street. Očekává, že její tržby meziročně vzrostou o 13 % a že upravený zisk na akcii vzroste o 9 %. Analytici očekávali, že její tržby vzrostou o 15 % a očištěný zisk na akcii o 11 %.Zdroj: UnsplashVyvolává toto mírnější vedení obavy o budoucnost společnosti Adobe? Nebo by investoři měli stále kupovat její akcie, které za poslední čtyři měsíce ztratily zhruba 30 % své hodnoty, protože inflace, vyšší úrokové sazby a další makroekonomické faktory vyvolaly ústup ke konzervativnějším investicím?Jak rychle roste společnost Adobe?Ve fiskálním roce 2021 vzrostly tržby společnosti Adobe o 23 % na 15,79 miliardy dolarů. Její divize Digital Media, pod kterou spadají kreativní a dokumentové cloudy, zvýšila své tržby o 25 % na 11,52 miliardy USD. Její příjmy z divize Digital Experience, která pochází z cloudových služeb zaměřených na podniky, vzrostly o 24 % na 3,87 miliardy USD.Proto upravený růst příjmů společnosti Adobe v prvním čtvrtletí ve výši 17 % představuje pomalejší začátek roku. Na upraveném základě vzrostly její příjmy z digitálních médií o 17 % na 3,11 miliardy dolarů, včetně 16% nárůstu příjmů z kreativních produktů a 26% nárůstu příjmů z dokumentů , protože příjmy z Digital Experience vzrostly o 20 % na 1,06 miliardy dolarů.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashHrubá marže společnosti Adobe také meziročně klesla o 60 bazických bodů na 88,0 %, zatímco provozní marže se snížila o deset bazických bodů na 37,1 %. Společnost tyto poklesy přičítá především nerovnoměrným srovnáním svých výdajů na cestování a zařízení v průběhu pandemie, nikoliv jakýmkoliv dlouhodobějším problémům.V reakci na ruskou invazi na Ukrajinu společnost Adobe nedávno ukončila své podnikání v Rusku a Bělorusku. Očekává, že tento odchod sníží její roční příjmy o přibližně 75 milionů dolarů, což však představuje pouze asi 0,4 % jejích letošních plánovaných příjmů.Zdá se, že společnost Adobe usiluje o růstPředpokládaný 13% růst tržeb společnosti Adobe ve druhém čtvrtletí naznačuje, že zpomalení bude pokračovat i při zavádění nových produktů. Společnost se během konferenčního hovoru k tomuto zpomalení přímo nevyjádřila, ale uvedení nového produktu na trh a zvýšení cen naznačují, že by mohla čelit tvrdší konkurenci.Zdroj: UnsplashNejprve společnost Adobe opakovaně zdůraznila nedávné uvedení služby Creative Cloud Express, nové webové a mobilní verze své stěžejní platformy, která je určena studentům, influencerům sociálních médií a malým podnikům.Společnost Adobe očekává, že nová služba rozšíří její ekosystém i mimo hlavní trh profesionálních návrhářů a mediálních profesionálů, ale medvědi si pravděpodobně myslí, že nová služba je jen jedenáctou hodinou, kdy se snaží rozšířit svůj příkop proti bezplatným nástrojům pro úpravu fotografií a videa.Za druhé, společnost Adobe plánuje zvýšit ceny pro některé zákazníky služby Creative Cloud, což je první úprava cen od roku 2017. Býci si toto zvýšení cen mohou vykládat jako demonstraci cenové síly společnosti Adobe, ale medvědi budou tvrdit, že se společnost Adobe snaží vytěžit více příjmů od svých stávajících zákazníků, aby kompenzovala pomalejší růst počtu nových zákazníků.Zdroj: UnsplashStabilní růst s přiměřeným oceněnímSpolečnost Adobe očekává, že uvedení nových produktů na trh a cenové úrovně přinesou ve druhé polovině roku silnější vítr do plachet.Analytici očekávají, že její příjmy ve fiskálním roce 2022 vzrostou o 14 % na 17,9 miliardy dolarů a v roce 2023 o 15 % na 20,6 miliardy dolarů. Očekávají, že upravený zisk na akcii vzroste v roce 2022 o 10 % a v roce 2023 o dalších 18 %.Na základě těchto očekávání se společnost Adobe obchoduje na 30násobku budoucích zisků a 12násobku letošních tržeb. Pro srovnání, společnost Salesforce – která konkuruje některým částem podnikání společnosti Adobe v oblasti digitálních zkušeností – roste rychleji, ale obchoduje se za sedminásobek letošních tržeb.Ocenění společnosti Adobe je v porovnání s mírou růstu a srovnatelnými společnostmi poněkud vysoké, ale stálost předplatného na bázi cloudu, široké přijetí jejích standardních mediálních nástrojů a stabilní zisky ospravedlňují tuto mírnou přirážku. Společnost také očekává, že její probíhající zpětné odkupy zvýší v tomto roce zisk na akcii v průměru o dva centy za čtvrtletí.Zdroj: UnsplashRůst společnosti Adobe se v letošním roce pravděpodobně zmírní, ale v dohledné budoucnosti by měla zůstat solidní technologickou akcií. Osobně se domnívám, že její nové produkty jsou důkazem neustálých inovací a že poslední zvýšení cen Creative Cloud naznačuje, že má na trhu softwaru pro digitální média stále dostatečnou cenovou sílu. Investoři by prostě měli ignorovat krátkodobé protivětry, koupit akcie a zaměřit se na jejich dlouhodobý růstový potenciál.