Ford Motor Co. (NYSE:F) se letos propadly o téměř 13 %, což představuje skvělou příležitost k nákupu pro důvtipné dlouhodobé investory.
Akcie F zažily v roce 2021 velkolepou jízdu, když vzrostly o 136 % a rok zakončily na 20,77 USD za akcii. V lednu cena akcií dále stoupala a dosáhla 52týdenního maxima 25,87 USD.
Širší oslabení trhu, přerušení výroby způsobené blokádami kamionů na americko-kanadské hranici a pokračující nedostatek polovodičů používaných ve vozidlech Ford se však v posledních týdnech spikly a stáhly akcie dolů. Od svého vrcholu v polovině ledna klesly akcie Fordu až o 33 %, ačkoli se v poslední době po několika pozitivních oznámeních společnosti odrazily ode dna.
Investoři s dlouhodobým časovým horizontem by měli využít nedávné volatility a pořídit si akcie F nyní, dokud se pohybují pod 20 dolary za akcii. Je nepravděpodobné, že by se akcie se slevou obchodovaly ještě dlouho.
Zdroj: Unsplash
Reorganizace podniku
Akcie F vzrostly 2. března o 8 % poté, co společnost oznámila, že odděluje své aktivity v oblasti elektromobilů a spalovacích motorů do samostatných provozních jednotek v rámci společnosti. V prohlášení Ford uvedl, že tento krok pomůže zefektivnit rychle rostoucí podnikání v oblasti elektromobilů a maximalizovat zisky.
Jedná se o podobnou strategii, jakou Ford uplatňuje při provozování své divize užitkových vozů Ford Pro v rámci strategie generálního ředitele (CEO) Jima Farleyho, jednoduše nazvané jako Ford+.
Oddělení těchto operací, ale jejich zachování v rámci podniku, je napůl cesty k uklidnění analytiků z Wall Street, kteří tlačí na starší automobilky, jako je Ford, aby vyčlenily své jednotky elektromobilů a získaly tak hodnotu, kterou investoři v současné době dávají malým, neprověřeným začínajícím podnikům v oblasti elektromobilů.
Po rozdělení se divize elektromobilů Fordu bude jmenovat „Ford Model e“. Tradiční provozy automobilky budou známé jako „Ford Blue“. Ford uvedl, že „budou fungovat jako samostatné podniky, ale budou sdílet příslušné technologie a osvědčené postupy, aby využily rozsahu a dosáhly provozních zlepšení“.
Detroitská společnost uvedla, že od roku 2023 bude finanční výsledky obou oddělených jednotek i Fordu+ rozdělovat, což investorům umožní větší transparentnost celého provozu. Soudě podle toho, že akcie F po zprávě o rozdělení podniků poskočily o 8 % výše, lze říci, že investoři plánovanou reorganizaci společnosti schvalují.
Zdroj: Unsplash
Agresivní cíle
Současně s oznámením reorganizace společnost Ford také upravila své cíle v oblasti výroby elektromobilů a uvedla, že nyní plánuje do roku 2026 vyrábět více než dva miliony elektromobilů ročně a dosahovat 10% upravené marže provozního zisku.
Tyto revidované cíle jsou mnohem agresivnější než ty předchozí. V loňském roce dosáhla společnost upraveného provozního zisku 7,3 % a prodala přibližně 64 000 elektromobilů, především crossoveru Mustang Mach E. Farley uvedl, že ke zvýšení marže na 10 % plánuje společnost snížit strukturální náklady o 3 miliardy dolarů, a to především v jednotce spalovacích motorů.
Tato strategie je podobná strategii, kterou již dříve oznámil detroitský konkurent Fordu, společnost General Motors (NYSE:GM), která na začátku tohoto roku uvedla, že do roku 2025 plánuje vyrábět dva miliony elektromobilů ročně, a přichází v době, kdy Farley veřejně prohlásil, že Ford chce sesadit společnost Tesla (NASDAQ:TSLA) z pozice předního světového výrobce elektromobilů.
Pokud může některý z vedoucích pracovníků dosáhnout tak vysokých cílů, bude to pravděpodobně Farley, jehož plán na změnu společnosti Ford začíná přinášet dividendy. V rámci plánu Ford+ se společnost zaměřila na elektromobily a jejím cílem je, aby do roku 2030 tvořily 40 % celosvětového prodeje elektromobily. Aby toho dosáhl, investuje Ford 30 miliard dolarů do konstrukce, technologie a výroby elektromobilů.
Zdroj: Unsplash
Ford Motor Co. se letos propadly o téměř 13 %, což představuje skvělou příležitost k nákupu pro důvtipné dlouhodobé investory.Akcie F zažily v roce 2021 velkolepou jízdu, když vzrostly o 136 % a rok zakončily na 20,77 USD za akcii. V lednu cena akcií dále stoupala a dosáhla 52týdenního maxima 25,87 USD.Širší oslabení trhu, přerušení výroby způsobené blokádami kamionů na americko-kanadské hranici a pokračující nedostatek polovodičů používaných ve vozidlech Ford se však v posledních týdnech spikly a stáhly akcie dolů. Od svého vrcholu v polovině ledna klesly akcie Fordu až o 33 %, ačkoli se v poslední době po několika pozitivních oznámeních společnosti odrazily ode dna.Investoři s dlouhodobým časovým horizontem by měli využít nedávné volatility a pořídit si akcie F nyní, dokud se pohybují pod 20 dolary za akcii. Je nepravděpodobné, že by se akcie se slevou obchodovaly ještě dlouho.Zdroj: UnsplashReorganizace podnikuAkcie F vzrostly 2. března o 8 % poté, co společnost oznámila, že odděluje své aktivity v oblasti elektromobilů a spalovacích motorů do samostatných provozních jednotek v rámci společnosti. V prohlášení Ford uvedl, že tento krok pomůže zefektivnit rychle rostoucí podnikání v oblasti elektromobilů a maximalizovat zisky.Chcete využít této příležitosti?Jedná se o podobnou strategii, jakou Ford uplatňuje při provozování své divize užitkových vozů Ford Pro v rámci strategie generálního ředitele Jima Farleyho, jednoduše nazvané jako Ford+.Oddělení těchto operací, ale jejich zachování v rámci podniku, je napůl cesty k uklidnění analytiků z Wall Street, kteří tlačí na starší automobilky, jako je Ford, aby vyčlenily své jednotky elektromobilů a získaly tak hodnotu, kterou investoři v současné době dávají malým, neprověřeným začínajícím podnikům v oblasti elektromobilů.Po rozdělení se divize elektromobilů Fordu bude jmenovat „Ford Model e“. Tradiční provozy automobilky budou známé jako „Ford Blue“. Ford uvedl, že „budou fungovat jako samostatné podniky, ale budou sdílet příslušné technologie a osvědčené postupy, aby využily rozsahu a dosáhly provozních zlepšení“.Detroitská společnost uvedla, že od roku 2023 bude finanční výsledky obou oddělených jednotek i Fordu+ rozdělovat, což investorům umožní větší transparentnost celého provozu. Soudě podle toho, že akcie F po zprávě o rozdělení podniků poskočily o 8 % výše, lze říci, že investoři plánovanou reorganizaci společnosti schvalují.Zdroj: UnsplashAgresivní cíleSoučasně s oznámením reorganizace společnost Ford také upravila své cíle v oblasti výroby elektromobilů a uvedla, že nyní plánuje do roku 2026 vyrábět více než dva miliony elektromobilů ročně a dosahovat 10% upravené marže provozního zisku.Tyto revidované cíle jsou mnohem agresivnější než ty předchozí. V loňském roce dosáhla společnost upraveného provozního zisku 7,3 % a prodala přibližně 64 000 elektromobilů, především crossoveru Mustang Mach E. Farley uvedl, že ke zvýšení marže na 10 % plánuje společnost snížit strukturální náklady o 3 miliardy dolarů, a to především v jednotce spalovacích motorů.Tato strategie je podobná strategii, kterou již dříve oznámil detroitský konkurent Fordu, společnost General Motors , která na začátku tohoto roku uvedla, že do roku 2025 plánuje vyrábět dva miliony elektromobilů ročně, a přichází v době, kdy Farley veřejně prohlásil, že Ford chce sesadit společnost Tesla z pozice předního světového výrobce elektromobilů.Pokud může některý z vedoucích pracovníků dosáhnout tak vysokých cílů, bude to pravděpodobně Farley, jehož plán na změnu společnosti Ford začíná přinášet dividendy. V rámci plánu Ford+ se společnost zaměřila na elektromobily a jejím cílem je, aby do roku 2030 tvořily 40 % celosvětového prodeje elektromobily. Aby toho dosáhl, investuje Ford 30 miliard dolarů do konstrukce, technologie a výroby elektromobilů.Zdroj: Unsplash