Ve fiskálním čtvrtletí končícím 30. listopadu 2021 klesly tržby společnosti Nike z regionu Velké Číny o 24 % bez započtení měnových změn, což vedlo ke stagnaci celkových meziročních tržeb.
Když se k tomu přidaly problémy s dodavatelským řetězcem a inflace vedoucí k vyšším nákladům na dopravu a suroviny, klesly akcie do poloviny března o 30 %. Spotřebitelé však zůstávají odolní a společnost se snaží kontrolovat, co může, což vedlo k tomu, že třetí fiskální čtvrtletí roku 2022 překonalo očekávání analytiků a znovu vzbudilo zájem investorů.
Zdroj: Unsplash
Společnost Nike ve své včera večer zveřejněné finanční zprávě překonala očekávání analytiků, pokud jde o tržby i zisk, a uvedla, že její prodeje v Číně se začaly zotavovat. Celkové tržby vzrostly o 8 % ve srovnání s předchozím rokem, částečně díky 22% nárůstu digitálních prodejů značky Nike. Obzvláště silné byly digitální tržby v severoamerické divizi, které vzrostly o 33 %.
Finanční ředitel společnosti Nike Matt Friend v konferenčním hovoru s investory uvedl
Maloobchodní prodeje o svátcích skončily na celém trhu silně a jarní maloobchodní prodeje jsou na skvělém začátku, k čemuž přispívá silná poptávka po výkonnostním pánském běhání, obuvi Air Jordan 1, klasické obuvi a našich oděvních fleecových franšízách.
Friend dodal optimistický výhled na příští fiskální rok společnosti. Narážel na problémy dodavatelského řetězce a další problémy, kterým v současné době čelí mnoho prodejců oděvů, a dodal: „Soustředíme se na to, co můžeme kontrolovat, zatímco existuje několik nových dynamik, které vytvářejí vyšší úroveň volatility.“
Zdroj: Unsplash
Společnost se zaměřila na kontrolu nákladů a ochranu marží. V posledním čtvrtletí se hrubá marže zvýšila o 100 bazických bodů na 46,6 %. To bylo v posledních devíti měsících konzistentní téma, protože společnost Nike zvyšovala tržby rychleji než náklady na prodej.
V prvních měsících pandemie se propadly tržby a zisky společnosti Nike. Ačkoli se cena jejích akcií v následujících obtížných měsících poměrně dobře držela, její ocenění měřené poměrem ceny k zisku (P/E) zůstalo zvýšené. Zdálo se, že investory konečně přestalo bavit čekat na to, až se ocenění společnosti letos vrátí do normálu, a akcie prudce klesly. Díky této korekci ceny akcií v kombinaci s rostoucími zisky se poměr P/E společnosti Nike nyní snížil na nejnižší úroveň od doby před dopady pandemie. Pro investory je proto vhodná doba, aby se znovu poohlédli po akciích Nike.
Ve fiskálním čtvrtletí končícím 30. listopadu 2021 klesly tržby společnosti Nike z regionu Velké Číny o 24 % bez započtení měnových změn, což vedlo ke stagnaci celkových meziročních tržeb.Když se k tomu přidaly problémy s dodavatelským řetězcem a inflace vedoucí k vyšším nákladům na dopravu a suroviny, klesly akcie do poloviny března o 30 %. Spotřebitelé však zůstávají odolní a společnost se snaží kontrolovat, co může, což vedlo k tomu, že třetí fiskální čtvrtletí roku 2022 překonalo očekávání analytiků a znovu vzbudilo zájem investorů.Zdroj: UnsplashSpolečnost Nike ve své včera večer zveřejněné finanční zprávě překonala očekávání analytiků, pokud jde o tržby i zisk, a uvedla, že její prodeje v Číně se začaly zotavovat. Celkové tržby vzrostly o 8 % ve srovnání s předchozím rokem, částečně díky 22% nárůstu digitálních prodejů značky Nike. Obzvláště silné byly digitální tržby v severoamerické divizi, které vzrostly o 33 %.Finanční ředitel společnosti Nike Matt Friend v konferenčním hovoru s investory uvedlMaloobchodní prodeje o svátcích skončily na celém trhu silně a jarní maloobchodní prodeje jsou na skvělém začátku, k čemuž přispívá silná poptávka po výkonnostním pánském běhání, obuvi Air Jordan 1, klasické obuvi a našich oděvních fleecových franšízách.Friend dodal optimistický výhled na příští fiskální rok společnosti. Narážel na problémy dodavatelského řetězce a další problémy, kterým v současné době čelí mnoho prodejců oděvů, a dodal: „Soustředíme se na to, co můžeme kontrolovat, zatímco existuje několik nových dynamik, které vytvářejí vyšší úroveň volatility.“Zdroj: UnsplashSpolečnost se zaměřila na kontrolu nákladů a ochranu marží. V posledním čtvrtletí se hrubá marže zvýšila o 100 bazických bodů na 46,6 %. To bylo v posledních devíti měsících konzistentní téma, protože společnost Nike zvyšovala tržby rychleji než náklady na prodej.Chcete využít této příležitosti?V prvních měsících pandemie se propadly tržby a zisky společnosti Nike. Ačkoli se cena jejích akcií v následujících obtížných měsících poměrně dobře držela, její ocenění měřené poměrem ceny k zisku zůstalo zvýšené. Zdálo se, že investory konečně přestalo bavit čekat na to, až se ocenění společnosti letos vrátí do normálu, a akcie prudce klesly. Díky této korekci ceny akcií v kombinaci s rostoucími zisky se poměr P/E společnosti Nike nyní snížil na nejnižší úroveň od doby před dopady pandemie. Pro investory je proto vhodná doba, aby se znovu poohlédli po akciích Nike.