Akcie nadějného výrobce elektromobilů Nikola (NASDAQ:NKLA) se v uplynulém roce dramaticky propadly. Společnost byla pod drobnohledem úřadů kvůli zjevně nepravdivým informacím, které poskytla investorům. Po distancování se od svých zakladatelů a generálního ředitele však akcie NKLA vypadají na návrat. Očekává se, že výroba a dodávky nákladních automobilů v letošním roce výrazně vzrostou, což naznačuje, že výrazný propad ceny je do značné míry nezasloužený.
Trh s elektromobily je v posledních letech v plném proudu, na trh přicházejí nové startupy prostřednictvím transakcí s účelovými akvizičními společnostmi (SPAC). SPAC poskytly několika společnostem možnost získat pro své plány masivní kapitál.
Nejinak tomu bylo i v případě společnosti Nikola, která vstoupila na burzu prostřednictvím fúze se společností SPAC VectoIQ Acquisition. Akcie NKLA vystřelily v červnu 2020 na nejvyšší hodnotu téměř 94 dolarů, ale od té doby jejich hodnota soustavně klesá.
Po dokončení řízení s Komisí pro cenné papíry (SEC) může nyní společnost Nikola konečně pokročit ve svých programech a obnovit svou pověst. Zdá se, že se vzchopí, aby mohla dodat neuvěřitelný produkt a využít některé obrovské příležitosti, které ji čekají.
Zdroj: Pixabay
Plány společnosti Nikola na výrobu a dodávky
Společnost Nikola zapnula přídavné trysky při rozšiřování své příjmové základny. Ve čtvrtém čtvrtletí zahájila Nikola dodávky svých bateriových elektromobilů Tre (BEV) a očekává, že výrazně zvýší výrobu ve své továrně v Coolidge.
Kromě toho zahájila pilotní provoz s pivovarnickým gigantem Anheuser-Busch (NYSE:BUD) pro svá elektrická vozidla s palivovými články Tre (FCEV) v rámci distribuční sítě pivovaru v jižní Kalifornii.
Nedávno podepsala dopisy o záměru (LOI) se třemi různými společnostmi, což by mohl být začátek nového dlouhodobého partnerství. První z těchto LOI byl podepsán v prosinci loňského roku se společností Heniff Transportation, která se specializuje na přepravu kapalných býků, a to na dodávku 100 nákladních vozidel. Deset nákladních vozů Nikola Tre bude dodáno v první polovině letošního roku a dalších 90 bude následovat po úspěšné integraci.
Zdroj: Unsplash
Podobně v lednu podepsala společnost Nikola několik LOI se společnostmi Saia LTL Freight a Covenant Logistics. Stejně jako v případě dohody se společností Heniff dodá Nikola společnosti Saia LTL 100 nákladních vozidel Tre, přičemž 25 z nich bude dodáno během testovacího období. Se společností Covenant dodá Nikola 10 svých nákladních vozidel Tre a 40 vozidel Tre FCEV. Dodávky budou pravděpodobně zahájeny ve druhém čtvrtletí tohoto roku.
Zdroj: Pixabay
Nedávná oznámení společnosti Nikola byla velmi pozitivní a naznačují, že má k dispozici konkurenceschopné produkty. Její výsledky za čtvrté čtvrtletí vykázaly upravenou ztrátu EBITDA ve výši 90,4 milionu USD, zatímco konsensus byl 134 milionů USD. Navíc díky laserovému zaměření na tvorbu příjmů v letošním roce se toto číslo ještě sníží.
Společnost má několik milníků, kterých chce v letošním roce dosáhnout. Zaprvé plánuje dodat svým zákazníkům 300 až 500 vozů Tre BEV. Při vysoké ceně 270 000 dolarů by mohl potenciálně vygenerovat 81 milionů dolarů na spodní hranici plánu.
Akcie nadějného výrobce elektromobilů Nikola se v uplynulém roce dramaticky propadly. Společnost byla pod drobnohledem úřadů kvůli zjevně nepravdivým informacím, které poskytla investorům. Po distancování se od svých zakladatelů a generálního ředitele však akcie NKLA vypadají na návrat. Očekává se, že výroba a dodávky nákladních automobilů v letošním roce výrazně vzrostou, což naznačuje, že výrazný propad ceny je do značné míry nezasloužený.Trh s elektromobily je v posledních letech v plném proudu, na trh přicházejí nové startupy prostřednictvím transakcí s účelovými akvizičními společnostmi . SPAC poskytly několika společnostem možnost získat pro své plány masivní kapitál.Nejinak tomu bylo i v případě společnosti Nikola, která vstoupila na burzu prostřednictvím fúze se společností SPAC VectoIQ Acquisition. Akcie NKLA vystřelily v červnu 2020 na nejvyšší hodnotu téměř 94 dolarů, ale od té doby jejich hodnota soustavně klesá.Po dokončení řízení s Komisí pro cenné papíry může nyní společnost Nikola konečně pokročit ve svých programech a obnovit svou pověst. Zdá se, že se vzchopí, aby mohla dodat neuvěřitelný produkt a využít některé obrovské příležitosti, které ji čekají.Zdroj: PixabayPlány společnosti Nikola na výrobu a dodávkySpolečnost Nikola zapnula přídavné trysky při rozšiřování své příjmové základny. Ve čtvrtém čtvrtletí zahájila Nikola dodávky svých bateriových elektromobilů Tre a očekává, že výrazně zvýší výrobu ve své továrně v Coolidge.Chcete využít této příležitosti?Kromě toho zahájila pilotní provoz s pivovarnickým gigantem Anheuser-Busch pro svá elektrická vozidla s palivovými články Tre v rámci distribuční sítě pivovaru v jižní Kalifornii.Nedávno podepsala dopisy o záměru se třemi různými společnostmi, což by mohl být začátek nového dlouhodobého partnerství. První z těchto LOI byl podepsán v prosinci loňského roku se společností Heniff Transportation, která se specializuje na přepravu kapalných býků, a to na dodávku 100 nákladních vozidel. Deset nákladních vozů Nikola Tre bude dodáno v první polovině letošního roku a dalších 90 bude následovat po úspěšné integraci.Zdroj: UnsplashPodobně v lednu podepsala společnost Nikola několik LOI se společnostmi Saia LTL Freight a Covenant Logistics. Stejně jako v případě dohody se společností Heniff dodá Nikola společnosti Saia LTL 100 nákladních vozidel Tre, přičemž 25 z nich bude dodáno během testovacího období. Se společností Covenant dodá Nikola 10 svých nákladních vozidel Tre a 40 vozidel Tre FCEV. Dodávky budou pravděpodobně zahájeny ve druhém čtvrtletí tohoto roku.Zdroj: PixabayNedávná oznámení společnosti Nikola byla velmi pozitivní a naznačují, že má k dispozici konkurenceschopné produkty. Její výsledky za čtvrté čtvrtletí vykázaly upravenou ztrátu EBITDA ve výši 90,4 milionu USD, zatímco konsensus byl 134 milionů USD. Navíc díky laserovému zaměření na tvorbu příjmů v letošním roce se toto číslo ještě sníží.Společnost má několik milníků, kterých chce v letošním roce dosáhnout. Zaprvé plánuje dodat svým zákazníkům 300 až 500 vozů Tre BEV. Při vysoké ceně 270 000 dolarů by mohl potenciálně vygenerovat 81 milionů dolarů na spodní hranici plánu.