Ed Bastian uvedl, že krize způsobená koronavirem je v oblasti cestovního ruchu v podstatě zažehnána, protože poptávka po ní pohodlně převažuje nad dopady ruské války na Ukrajině.
Společnost Delta měla minulý týden dva nejrušnější dny z hlediska prodeje ve své téměř stoleté historii, zatímco severoatlantický trh byl zaplaven rezervacemi navzdory vypuknutí válečného konfliktu ve východní Evropě, uvedl Bastian v úterý na briefingu v Londýně.
„Lidé se rozhodli znovu začít cestovat,“ řekl. „A v posledních třech týdnech se vlády celého světa rozhodly, že je čas cestovat. Přecházíme do období, kdy tento virus spíše zvládáme, než abychom jím byli řízeni.“

Podle Bastiana ruská invaze nijak neoslabuje ochotu Američanů navštěvovat Evropu. „Když začala válka, zaznamenali jsme asi na týden malý výkyv, ale poptávka je silná.“
Generální ředitel byl rovněž optimistický, pokud jde o dopad války na ceny leteckého paliva, a uvedl, že ačkoli je zásah ze strany ropy „významný“, dopravci se museli s kerosinem na podobné úrovni vyrovnávat již dříve. Podle něj je touha po létání taková, že se náklady mohou promítnout do vyšších cen letenek.

„Stodolarové ceny ropy nejsou něčím, s čím bychom se již v minulosti nevypořádali,“ řekl. „Na začátku minulého desetiletí se cena ropy pohybovala v průměru nad 100 dolary za barel a leteckým společnostem se dařilo. Trvá jen nějakou dobu, než se dopad promítne do cenových systémů.“
Bastian uvedl, že zůstává skeptický ohledně přínosů zajišťování cen paliva poté, co společnost Delta v roce 2016 od této aktivity upustila po ztrátách, které v předchozích osmi letech dosáhly 4 miliard dolarů, když se snažila chránit před nárůstem cen.
„My se nezajišťujeme,“ řekl. „Přišel jsem při tom o spoustu peněz. Chápu, že pokud jste menší dopravce, musíte mít větší kontrolu nad riziky. Ale z dlouhodobého hlediska si nemyslím, že je to nutně zdravé. Dokážeme ustát skokové zvýšení spotřeby paliva.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky