Společnost Apple tentokrát na Oscarech Netflix neporazila
Historie si bude nedělní oscarový ceremoniál pamatovat, investoři rychle zjišťovali, které filmové studio nebo streamovací služba jsou spojeny s největšími vítězi.
Společnost Netflix ( NFLX -1,33 % ) měla mezi deseti snímky, které se na 94. ročníku udílení cen Akademie ucházely o hlavní trofej pro nejlepší film, nejen jeden – ale rovnou dva, ale filmy Síla psa a Nevzhlížej propadly.
Vítězem poslední kategorie se stal film CODA o dospívání jediného slyšícího člena neslyšící rodiny. Od loňského léta byl k dispozici výhradně na prémiových streamovacích službách společnosti Apple ( AAPL -0,71 % ) – Apple TV+. Snadno se vypráví, že Apple porazil Netflix s jeho jediným příspěvkem v této kategorii, ale to není spravedlivé hodnocení. Obě platformy byly včera večer vítězi.
Oscara získává…
Než se začneme příliš zabývat výroční slavností filmového průmyslu, zdůrazněme, že Netflix – a stejně tak i Apple – se mnohem více spoléhají na televizní pořady než na filmy, aby zaujali své diváky. Film je jednorázová divácká událost. Seriálový hit se sleduje po delší dobu a další sezóny následují.
Zdroj: Gettyimages
Opravdu si myslíte, že Apple TV+ získá s CODA více předplatitelů své služby než s Tedem Lassem? Dokážete jmenovat jediný původní film Netflixu, který měl větší vliv na úspěch jeho platformy než některé z jeho hitů včetně Stranger Things, Bridgerton, Squid Game a Money Heist?
Zdá se, že ocenění Emmy mají v televizním světě větší váhu než Oscary, ale i tak je velký rozdíl mezi tím, co se líbí kritikům, a tím, po čem touží diváci.
Pokud jste neviděli mnoho nebo dokonce žádný z filmů nominovaných v kategorii Nejlepší film, nejste sami. Žádný z filmů mezi tuctem nejvýdělečnějších domácích kinematografií roku 2021 se do výběru nedostal. Kromě Duny žádný z dalších snímků nepřekonal hranici 40 milionů dolarů na domácích tržbách.
Umělecká povaha mnoha nominovaných filmů a snadná dostupnost streamování ve většině případů znamená, že jediným skutečným poraženým byl provozovatel multiplexu. Nevidíte však příliš mnoho provozovatelů kin, kteří by si stěžovali na nedostatek blockbusterů mezi filmy nominovanými na Oscara. Měli k dispozici bohatou úrodu superhrdinských a akčních filmů, které přilákaly velké množství diváků, i když se jim členové filmové akademie vyhýbali mimo kategorie speciálních efektů a střihu zvuku.
Netflix bude v pořádku. The Power of the Dog získal ocenění v prestižní kategorii režie. Nicméně i kdyby filmy Netflixu odešly s prázdnou – nebo dokonce nebyly nominovány vůbec -, s firmou to nijak nepohne. Na konci prosince měla tato přední světová služba prémiových videí 221,8 milionu platících předplatitelů a podle jejího výhledu by měla do konce prvního čtvrtletí, které skončí koncem tohoto týdne, překročit 224 milionů účtů.
Nikdo není blízko tomu, aby sesadil Netflix z pozice lídra v oblasti streamovacích služeb. Za posledních osm let šestkrát zvýšila ceny za svůj standardní tarif – za tu dobu se zvýšily o 94 % – a předplatitelé se nezalekli. Nepotřebuje mít přehled o tom, co oceňuje 10 000 filmových kritiků, pokud má roky k dispozici údaje o tom, co chce jeho mainstreamové publikum v daný večer sledovat.
Zdroj: Getty Images
Apple TV+ si zaslouží klobouk dolů za to, že se dostala do čela, ale mezi předními streamovacími službami nenajdete poraženého, když úspěch a popularita jsou vždy cennější než to, který nezávislý program se v daném roce dostane na vrchol.
Společnost Netflix měla mezi deseti snímky, které se na 94. ročníku udílení cen Akademie ucházely o hlavní trofej pro nejlepší film, nejen jeden – ale rovnou dva, ale filmy Síla psa a Nevzhlížej propadly.Vítězem poslední kategorie se stal film CODA o dospívání jediného slyšícího člena neslyšící rodiny. Od loňského léta byl k dispozici výhradně na prémiových streamovacích službách společnosti Apple – Apple TV+. Snadno se vypráví, že Apple porazil Netflix s jeho jediným příspěvkem v této kategorii, ale to není spravedlivé hodnocení. Obě platformy byly včera večer vítězi.Oscara získává…Než se začneme příliš zabývat výroční slavností filmového průmyslu, zdůrazněme, že Netflix – a stejně tak i Apple – se mnohem více spoléhají na televizní pořady než na filmy, aby zaujali své diváky. Film je jednorázová divácká událost. Seriálový hit se sleduje po delší dobu a další sezóny následují.Zdroj: GettyimagesOpravdu si myslíte, že Apple TV+ získá s CODA více předplatitelů své služby než s Tedem Lassem? Dokážete jmenovat jediný původní film Netflixu, který měl větší vliv na úspěch jeho platformy než některé z jeho hitů včetně Stranger Things, Bridgerton, Squid Game a Money Heist?Zdá se, že ocenění Emmy mají v televizním světě větší váhu než Oscary, ale i tak je velký rozdíl mezi tím, co se líbí kritikům, a tím, po čem touží diváci.Pokud jste neviděli mnoho nebo dokonce žádný z filmů nominovaných v kategorii Nejlepší film, nejste sami. Žádný z filmů mezi tuctem nejvýdělečnějších domácích kinematografií roku 2021 se do výběru nedostal. Kromě Duny žádný z dalších snímků nepřekonal hranici 40 milionů dolarů na domácích tržbách.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: ShutterstockUmělecká povaha mnoha nominovaných filmů a snadná dostupnost streamování ve většině případů znamená, že jediným skutečným poraženým byl provozovatel multiplexu. Nevidíte však příliš mnoho provozovatelů kin, kteří by si stěžovali na nedostatek blockbusterů mezi filmy nominovanými na Oscara. Měli k dispozici bohatou úrodu superhrdinských a akčních filmů, které přilákaly velké množství diváků, i když se jim členové filmové akademie vyhýbali mimo kategorie speciálních efektů a střihu zvuku.Netflix bude v pořádku. The Power of the Dog získal ocenění v prestižní kategorii režie. Nicméně i kdyby filmy Netflixu odešly s prázdnou – nebo dokonce nebyly nominovány vůbec -, s firmou to nijak nepohne. Na konci prosince měla tato přední světová služba prémiových videí 221,8 milionu platících předplatitelů a podle jejího výhledu by měla do konce prvního čtvrtletí, které skončí koncem tohoto týdne, překročit 224 milionů účtů.Nikdo není blízko tomu, aby sesadil Netflix z pozice lídra v oblasti streamovacích služeb. Za posledních osm let šestkrát zvýšila ceny za svůj standardní tarif – za tu dobu se zvýšily o 94 % – a předplatitelé se nezalekli. Nepotřebuje mít přehled o tom, co oceňuje 10 000 filmových kritiků, pokud má roky k dispozici údaje o tom, co chce jeho mainstreamové publikum v daný večer sledovat.Zdroj: Getty ImagesApple TV+ si zaslouží klobouk dolů za to, že se dostala do čela, ale mezi předními streamovacími službami nenajdete poraženého, když úspěch a popularita jsou vždy cennější než to, který nezávislý program se v daném roce dostane na vrchol.