i nadále využívá Rusko jako trasu dodavatelského řetězce, a to i poté, co oznámila, že pozastavila obchodování s touto zemí.
To, že gigant v oblasti stavebních strojů nadále využívá Rusko pro přepravu dílů a zařízení, vrhá nové světlo na již tak křehké globální dodavatelské řetězce. Ukazuje také, jak jsou Evropská unie a Čína závislé na přepravních trasách, které procházejí největším evropským státem podle rozlohy.
Interní dokument popisující logistické a dodavatelské aktivity společnosti Caterpillar, uvádí, že železniční přeprava společnosti přes Rusko mezi Evropou a Čínou funguje normálně. Společnost Caterpillar se začala více spoléhat na železniční přepravu přes Rusko v roce 2021, když se námořní přeprava stala mimořádně obtížnou a nákladnou.
Námořní přeprava výrobce se sídlem v Deerfieldu ve státě Illinois je přesměrována do evropských přístavů a evropští celníci pak zadržují veškerý tento náklad určený do Ruska ke kontrole, uvádí se v dokumentu. Veškerá letecká nákladní doprava do Ruska a na Ukrajinu byla pozastavena.
Mluvčí společnosti Caterpillar Rachel Pottsová se k tomu odmítla vyjádřit.
Zdroj: unsplash.com
Společnost 9. března uvedla, že pozastavila provoz ve svých výrobních závodech v Rusku. Z dokumentu společnosti však vyplývá, že přeprava přes tuto zemi nejenže nebyla zastavena, ale funguje jako důležitá zásobovací linka pro světového výrobce strojů.
Společnost přes Rusko přepravuje díly a hotové stroje mezi Evropou a Čínou. Většina z toho se uskutečňuje po železnici, uvedla osoba obeznámená se záležitostí.
Podle této osoby společnost Caterpillar přestala dodávat díly a stroje svým prodejcům po celé Ukrajině, když Rusko napadlo tuto zemi. Prozatím je vše, co je určeno pro Ukrajinu, skladováno ve skladu v Belgii, kde ukrajinští dealeři obvykle skladují přebytky, uvedla tato osoba.
Odhalení, že společnost Caterpillar nadále využívá Rusko jako tranzitní trasu, je významné vzhledem k tomu, že společnost Caterpillar obvykle neposkytuje mnoho podrobností o fyzické přepravě svého zboží v Evropě, Asii nebo jinde.
Dotčené díly a stroje se používají ve všech oblastech, od stavebnictví přes těžbu až po těžbu ropy a plynu. Jednou z obav společnosti, dodavatelů a investorů je, že Rusko by mohlo omezit železniční a silniční přístup k americkým a evropským společnostem. Další obavou je, že přísnější sankce by mohly společnost Caterpillar donutit používat nákladnější a okružní trasy.
Zdroj: unsplash.com
Globální krize dodavatelského řetězce, která vznikla v loňském roce, již podle této osoby donutila společnost Caterpillar přesunout značnou část své námořní přepravy mezi Asií a Evropou na železniční dopravu.
Vyšší náklady na dopravu by mohly být kompenzovány rostoucími cenami komodit, zejména průmyslových kovů, pokud těžební společnosti využijí dodatečné finanční prostředky na modernizaci stárnoucího vybavení. Těžební zařízení společnosti Caterpillar, která přinášejí obrovské ziskové marže, tvořila v loňském roce téměř pětinu tržeb.
Společnost Caterpillar vykázala v roce 2021 roční tržby ve výši zhruba 51 miliard USD, což je o více než 20 % více než v předchozím roce, kdy se ekonomiky znovu otevřely po pandemii. V lednu Andrew Bonfield, finanční ředitel společnosti Caterpillar, uvedl, že Čína představuje asi 5-10 % tržeb.
i nadále využívá Rusko jako trasu dodavatelského řetězce, a to i poté, co oznámila, že pozastavila obchodování s touto zemí.To, že gigant v oblasti stavebních strojů nadále využívá Rusko pro přepravu dílů a zařízení, vrhá nové světlo na již tak křehké globální dodavatelské řetězce. Ukazuje také, jak jsou Evropská unie a Čína závislé na přepravních trasách, které procházejí největším evropským státem podle rozlohy.Interní dokument popisující logistické a dodavatelské aktivity společnosti Caterpillar, uvádí, že železniční přeprava společnosti přes Rusko mezi Evropou a Čínou funguje normálně. Společnost Caterpillar se začala více spoléhat na železniční přepravu přes Rusko v roce 2021, když se námořní přeprava stala mimořádně obtížnou a nákladnou.Námořní přeprava výrobce se sídlem v Deerfieldu ve státě Illinois je přesměrována do evropských přístavů a evropští celníci pak zadržují veškerý tento náklad určený do Ruska ke kontrole, uvádí se v dokumentu. Veškerá letecká nákladní doprava do Ruska a na Ukrajinu byla pozastavena.Mluvčí společnosti Caterpillar Rachel Pottsová se k tomu odmítla vyjádřit.Zdroj: unsplash.comSpolečnost 9. března uvedla, že pozastavila provoz ve svých výrobních závodech v Rusku. Z dokumentu společnosti však vyplývá, že přeprava přes tuto zemi nejenže nebyla zastavena, ale funguje jako důležitá zásobovací linka pro světového výrobce strojů.Společnost přes Rusko přepravuje díly a hotové stroje mezi Evropou a Čínou. Většina z toho se uskutečňuje po železnici, uvedla osoba obeznámená se záležitostí.Chcete využít této příležitosti?Podle této osoby společnost Caterpillar přestala dodávat díly a stroje svým prodejcům po celé Ukrajině, když Rusko napadlo tuto zemi. Prozatím je vše, co je určeno pro Ukrajinu, skladováno ve skladu v Belgii, kde ukrajinští dealeři obvykle skladují přebytky, uvedla tato osoba.Odhalení, že společnost Caterpillar nadále využívá Rusko jako tranzitní trasu, je významné vzhledem k tomu, že společnost Caterpillar obvykle neposkytuje mnoho podrobností o fyzické přepravě svého zboží v Evropě, Asii nebo jinde. Dotčené díly a stroje se používají ve všech oblastech, od stavebnictví přes těžbu až po těžbu ropy a plynu. Jednou z obav společnosti, dodavatelů a investorů je, že Rusko by mohlo omezit železniční a silniční přístup k americkým a evropským společnostem. Další obavou je, že přísnější sankce by mohly společnost Caterpillar donutit používat nákladnější a okružní trasy.Zdroj: unsplash.com Globální krize dodavatelského řetězce, která vznikla v loňském roce, již podle této osoby donutila společnost Caterpillar přesunout značnou část své námořní přepravy mezi Asií a Evropou na železniční dopravu.Vyšší náklady na dopravu by mohly být kompenzovány rostoucími cenami komodit, zejména průmyslových kovů, pokud těžební společnosti využijí dodatečné finanční prostředky na modernizaci stárnoucího vybavení. Těžební zařízení společnosti Caterpillar, která přinášejí obrovské ziskové marže, tvořila v loňském roce téměř pětinu tržeb.Společnost Caterpillar vykázala v roce 2021 roční tržby ve výši zhruba 51 miliard USD, což je o více než 20 % více než v předchozím roce, kdy se ekonomiky znovu otevřely po pandemii. V lednu Andrew Bonfield, finanční ředitel společnosti Caterpillar, uvedl, že Čína představuje asi 5-10 % tržeb.