Ale tento jiný druh pomluv může být ve skutečnosti užitečný.
Jistým způsobem, jak lidi v kanceláři povzbudit, je začít větu slovy „Tak jsem slyšel, že…“. To, co následuje, je obvykle nějaký drb – v podstatě definovaný jako konverzace zahrnující zprávy o jiných lidech. (Tyto zprávy mohou být potvrzené nebo nepotvrzené. Potvrzené zprávy můžeme považovat za „zprávy“ a nepotvrzené za „fámy“).
Drby mají několik podob. Někdy se zaměřujeme na informace o osobním životě jiných lidí – o jejich vztazích, bojích, úspěších a životních událostech. Většinu lidí tento druh drbů neskonale fascinuje. Jako společenský druh jsme nastaveni tak, že naše kognitivní systémy vyhledávají informace o lidech v naší síti.
Tento druh drbů může lidi sbližovat nebo může vytvářet frakce. Když oslavujeme úspěchy jiných lidí a pozitivní životní události, stmelujeme naši komunitu. Když dáme členům týmu vědět o smutném zážitku v životě kolegy, může to vyvolat výlevy soucitu a snahu pomoci. To jsou zcela pozitivní způsoby využití drbů, které mohou zlepšit celkový pocit společenství.
Samozřejmě ne všechny drby mají tento pozitivní vliv. Příběhy, které se zaměřují na představení kolegy ve špatném světle, mohou podkopat pocit kamarádství. Mluvení o neúspěchu, který kolega zažil, s úmyslem podělit se o trochu špatného svědomí, posiluje pocit „my versus oni“. Navíc šíření pomluv, které jste o druhých slyšeli, může být značným problémem, pokud se tyto pomluvy ukáží jako nepravdivé. Platí jednoduché pravidlo, že pokud byste dané osobě nechtěli říct do očí osobní informace, které sdílíte s ostatními lidmi, pravděpodobně byste je neměli šířit.
Zdroj: unsplash
Druhý typ pomluv se týká zpráv a drbů o profesních věcech, které se dějí v kanceláři. Tyto drby jsou fascinující z jiného důvodu. Budoucnost je vždy do určité míry nejistá a nejistota vyvolává úzkost. Kdykoli máte informace, které vám pomohou lépe předvídat budoucnost, mohou tento stres snížit (i když pokud drby předpovídají problémy v budoucnosti, může to vyvolat jiný druh úzkosti).
Menší nebezpečí hrozí, když sdílíte potvrzené i nepotvrzené drby o fungování organizace. Podnikání zahrnuje spoustu strategického plánování a nelze plánovat, aniž byste tušili, co se chystá. Může být užitečné udělat si určitý kvalifikovaný odhad toho, co se pravděpodobně stane, abyste mohli vytvářet alternativy toho, co byste mohli dělat. Jedním ze zdrojů informací pro tyto odhady jsou fámy.
Kromě toho organizační drby obecně spadají do kategorie informací, které lidi stmelují. Společný pohled na svět, který získáte díky profesním drbům, umožňuje všem pracovat se souborem předpokladů, které mohou usnadnit diskuse o tom, jak řešit nadcházející problémy.
Nezapomeňte však, že drby jsou nepotvrzené zvěsti. Navzdory starému přísloví „Kde je kouř, tam je oheň“ (které naznačuje, že v každé fámě je vždy jádro pravdy), to, že spousta lidí sdílí nějaké drby, neznamená, že mají nějakou platnost. Jakkoli může být zdravé plánovat na základě zaslechnutých informací, nedělejte žádná významná rozhodnutí, dokud nebudete mít větší jistotu o tom, co bude následovat.
Zdroj: pixabay
Ale tento jiný druh pomluv může být ve skutečnosti užitečný.Jistým způsobem, jak lidi v kanceláři povzbudit, je začít větu slovy „Tak jsem slyšel, že…“. To, co následuje, je obvykle nějaký drb – v podstatě definovaný jako konverzace zahrnující zprávy o jiných lidech. .Drby mají několik podob. Někdy se zaměřujeme na informace o osobním životě jiných lidí – o jejich vztazích, bojích, úspěších a životních událostech. Většinu lidí tento druh drbů neskonale fascinuje. Jako společenský druh jsme nastaveni tak, že naše kognitivní systémy vyhledávají informace o lidech v naší síti.Tento druh drbů může lidi sbližovat nebo může vytvářet frakce. Když oslavujeme úspěchy jiných lidí a pozitivní životní události, stmelujeme naši komunitu. Když dáme členům týmu vědět o smutném zážitku v životě kolegy, může to vyvolat výlevy soucitu a snahu pomoci. To jsou zcela pozitivní způsoby využití drbů, které mohou zlepšit celkový pocit společenství.Samozřejmě ne všechny drby mají tento pozitivní vliv. Příběhy, které se zaměřují na představení kolegy ve špatném světle, mohou podkopat pocit kamarádství. Mluvení o neúspěchu, který kolega zažil, s úmyslem podělit se o trochu špatného svědomí, posiluje pocit „my versus oni“. Navíc šíření pomluv, které jste o druhých slyšeli, může být značným problémem, pokud se tyto pomluvy ukáží jako nepravdivé. Platí jednoduché pravidlo, že pokud byste dané osobě nechtěli říct do očí osobní informace, které sdílíte s ostatními lidmi, pravděpodobně byste je neměli šířit.Zdroj: unsplashDruhý typ pomluv se týká zpráv a drbů o profesních věcech, které se dějí v kanceláři. Tyto drby jsou fascinující z jiného důvodu. Budoucnost je vždy do určité míry nejistá a nejistota vyvolává úzkost. Kdykoli máte informace, které vám pomohou lépe předvídat budoucnost, mohou tento stres snížit .Menší nebezpečí hrozí, když sdílíte potvrzené i nepotvrzené drby o fungování organizace. Podnikání zahrnuje spoustu strategického plánování a nelze plánovat, aniž byste tušili, co se chystá. Může být užitečné udělat si určitý kvalifikovaný odhad toho, co se pravděpodobně stane, abyste mohli vytvářet alternativy toho, co byste mohli dělat. Jedním ze zdrojů informací pro tyto odhady jsou fámy.Chcete využít této příležitosti?Kromě toho organizační drby obecně spadají do kategorie informací, které lidi stmelují. Společný pohled na svět, který získáte díky profesním drbům, umožňuje všem pracovat se souborem předpokladů, které mohou usnadnit diskuse o tom, jak řešit nadcházející problémy.Nezapomeňte však, že drby jsou nepotvrzené zvěsti. Navzdory starému přísloví „Kde je kouř, tam je oheň“ , to, že spousta lidí sdílí nějaké drby, neznamená, že mají nějakou platnost. Jakkoli může být zdravé plánovat na základě zaslechnutých informací, nedělejte žádná významná rozhodnutí, dokud nebudete mít větší jistotu o tom, co bude následovat.Zdroj: pixabay