Jen stěží se najde investor, který by o Netflixu nevěděl. Tento průkopník v oblasti streamování si získal pozornost díky svým pozoruhodným výsledkům v průběhu let. Pokud máte zájem investovat do Netflixu, bylo by rozumné si o něm vytvořit více než jen obecné povědomí.
Zkušení investoři totiž pravděpodobně vědí alespoň tyto tři zásadní věci o společnosti Netflix: Dosáhla obrovského počtu předplatitelů. Růst počtu předplatitelů se zpomaluje. Obchodní model přináší vynikající úspory z rozsahu. Podívejme se na jednotlivé faktory blíže níže.

Netflix se chlubí obrovským počtem předplatitelů
Průkopník v oblasti streamovaného obsahu je nespornou jedničkou v oboru. Netflix k 31. prosinci 2021 nashromáždil 222 milionů předplatitelů streamování. To bylo o 8,9 % více než ve stejném období předchozího roku. Tento celkový počet jí stačí k tomu, aby si zajistila pohodlný náskok. Žádný jiný poskytovatel nemá více než 200 milionů předplatitelů streamování.
Přírůstky zákazníků prudce vzrostly na počátku pandemie, kdy se miliardy lidí snažily zůstat co nejvíce doma, aby se nenakazily COVID-19. Jen v roce 2020 přilákal Netflix více než 36 milionů nových předplatitelů.
Růst počtu předplatitelů se zpomaluje
Není překvapením, že dynamika získaná na počátku pandemie se zpomaluje. Miliardy lidí se nechaly očkovat proti COVID-19 a světové vlády zmírňují omezení podnikání, což lidem umožňuje vrátit se do určité míry k životnímu stylu před pandemií. V důsledku toho klesá poptávka po domácí zábavě.
Několik mediálních společností si mezitím uvědomilo, jakou hodnotu má nabídka streamovacích služeb pro své zákazníky v době pandemie, a spustilo jednu vlastní. Po téměř deseti letech, kdy Netflix neměl velkou konkurenci, nyní čelí mnoha soupeřům s hlubokými kapsami. Aby toho nebylo málo, většina nových účastníků nabízí své služby za nižší ceny než Netflix.

Obchodní model společnosti Netflix je postaven na efektivním škálování
Obchodní model společnosti Netflix je postaven tak, aby využíval úspory z rozsahu. Na výrobu filmu může vynaložit 100 milionů dolarů, ale pokud se na film podívá 25 milionů lidí nebo 50 milionů lidí, nebude to Netflix stát o mnoho více peněz. Tímto způsobem se příspěvek každého dalšího předplatitele k příjmům výrazněji promítne do výsledku hospodaření. To samozřejmě až poté, co dosáhne dostatečně velkého rozsahu, aby se mu vrátily náklady na tvorbu a nákup obsahu a další výdaje, které musí vynaložit na provoz podniku.
Efektivitu Netflixu z rozsahu asi nejlépe demonstruje pohled na jeho provozní marži, která se od roku 2016 do roku 2021 zvýšila ze 4,3 % na 20,9 %. Za stejnou dobu vzrostly příjmy z 8,8 miliardy dolarů na 29,7 miliardy dolarů. Investoři se mohou těšit na další růst marží společnosti Netflix, která staví na své obrovské základně předplatitelů a příjmů.

Naštěstí nebo bohužel, podle toho, zda jste akcionáři nebo potenciální investoři, se trh více zaměřil na zpomalující se růst počtu předplatitelů Netflixu, což v lednu 2022 poslalo cenu akcií o 46 % níže, než byla její maxima z loňského roku. Pro potenciální investory je to příležitost získat akcie tohoto vynikajícího podniku za výhodnou cenu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky