Pokud však jde o úspěch, strategické hledání mentorů a podporovatelů, kteří mohou obsadit určité pozice, může vaši kariéru změnit. Abyste dosáhli svých cílů a tužeb, musí být váš „tým snů“ v souladu s vaším posláním.
Lisa Skeete-Tatumová, zakladatelka a generální ředitelka technologické společnosti Landit, která se věnuje kariérnímu koučování pro firmy i jednotlivce, nazývá svůj tým „osobní správní radou“ a říká, že bez nich by její úspěch nebyl možný.
„Nebyla bych tam, kde jsem dnes, kdyby nebylo lidí, kteří ve mě věřili… kteří ve mně něco viděli a chopili se šance, kteří mi pomohli vidět věci, o nichž jsem ani nevěděla, že jsou možné,“ říká v rozhovoru pro CNBC Make It.
Zde je pět lidí, které podle Tatumové potřebuje každý ve svém osobním týmu snů:
Mentora

Většina lidí zná mentora, ať už osobního, nebo profesního, který jim pomáhá trénovat a formovat lepší verzi sebe sama. Podle Guideru, centra pro mentoring na pracovišti, jsou mentoři zodpovědní za to, že „vás seznámí s novými způsoby myšlení, zpochybní vaše omezující předpoklady, předají vám cenné životní lekce a mnoho dalšího“.
Při oslovování potenciálního mentora je však důležité umožnit, aby tento vztah vznikl organicky.
„Mnoho organizací a lidí si myslí, že musíte mít mentora, a mentoři jsou samozřejmě skvělí. Ale nikdo nechce, abyste k němu jen tak přišli a řekli: ‚Budeš mým mentorem‘, protože je to těžké,“ říká Tatumová.
Guider doporučuje pozvat potenciálního mentora na oběd nebo na virtuální rozhovor u kávy, abyste „pochytili jeho mozek“ o určitém tématu, na rozdíl od toho, abyste ho prostě požádali, aby tuto roli převzal. Plynulosti rozhovoru pomůže i to, když si připravíte doplňující otázky.
Sponzor

Mít člověka, který o vás může mluvit, je stejně důležité jako mít někoho, kdo s vámi mluví. Sponzor je někdo, kdo může mluvit o vašich silných stránkách a schopnostech, když tam nejste. Sponzoři již mají místo u stolu a zasazují se o to, abyste ho měli i vy. Tatumová se během své přednášky na TEDu v roce 2018 zabývala „efektem sponzora“ a zdůraznila kariérní výhody, které lidé se sponzory zaznamenali.
„Ti, kteří mají sponzory, získávají o 22-30 % větší výhodu, pokud jde o odměny a kariérní postup,“ podělila se o své poznatky. „A pokud jste barevný člověk, je to 65 %.“
Prostředník
Podle Tatumové je prostředník někdo, kdo „všechny zná a je schopen zvednout telefon ve váš prospěch“. Prostředníci využívají svou síť vztahů, zdrojů a moci vybudovanou díky dlouholetému působení v určitém oboru, aby vás zkontaktovali se správnými lidmi.
Při určování spojovatele určete někoho, kdo vždy ví, na koho se obrátit, abyste něco zařídili. Ujistěte se, že umí udržovat vztahy napříč různými obory a umí dobře seznamovat. Forbes doporučuje zvážit někoho, kdo má velké množství sledujících na platformách, jako je LinkedIn nebo Twitter, nebo někoho, kdo je zodpovědný za organizaci a plánování firemních akcí.

Odborník na problematiku
Představte si svého experta jako svůj osobní vyhledávač. Tento člověk má všechny odpovědi a je vždy ochoten vás zasvětit do informací, které můžete potřebovat k osobnímu nebo profesnímu vzestupu.
„Nemáme čas naučit se všechno, co potřebujeme vědět, takže kdo je ten člověk, který dokáže jít ve své oblasti odbornosti 5, 10, 15 otázek do hloubky a může se s vámi o své znalosti podělit,“ říká Tatumová.
Odborník je nejen znalý, ale i kvalifikovaný a má reálné zkušenosti, kterými může své informace podložit. Podle společnosti LinkedIn lze experty poznat podle toho, že jsou ochotni vytvářet pokyny pro ostatní, mají široký rozsah pověření a sami se vzdělávají a přizpůsobují.
Blízký přítel

Podle Tatumové má cesta k dosažení vašich cílů, ať už osobních nebo profesních, „extrémní vzestupy a pády“. Je důležité mít v zádech někoho, komu se můžete svěřit s přílivy a odlivy na cestě k tomu, abyste se stali tím, kým chcete být.
Blízký přítel by měl být někdo, komu můžete bez obav sdělit své pocity, aniž byste se obávali odsouzení. Vybudovali jste si s ním dlouhodobý vztah a věřte, že vás doprovodí v těžkých chvílích a oslaví vaše vítězství.
Ujistit se, že pěstujete vztahy se správnými lidmi, je klíčem k tomu, abyste se dostali na cestu k úspěchu.
„Pokud chcete pokročit, musíte se obklopit lidmi, kteří od vás mají vyšší očekávání než vy sami,“ říká Tatumová. „Naučte se kodifikovat svou síť a ujistěte se, že každý má svou roli.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky