Přestože jsou elektromobily v kurzu, protože údajně změní budoucnost dopravy, na pódiu bude stát jen poměrně málo společností. Jednou z nich bude pravděpodobně začínající výrobce elektromobilů Lucid Group (NASDAQ:LCID). Je pravda, že akcie LCID mají letos velmi těžký start, ale klíčový fundamentální faktor – zaměření na bohaté spotřebitele – může být tím rozdílovým faktorem.
Zdroj: Lucidmotors
To neznamená, že by společnost Lucid nebyla bez rizik, protože to vůbec není pravda. Od počátku roku (YTD) se akcie LCID propadly o více než 52 %. A co hůř, byl to trvalý pokles, což znamená, že akcie Lucid se nepropadly na základě jediné události, jako je například špatná zpráva o příjmech. Tato dynamika naznačuje, že samotné odvětví je podezřelé.
Například král odvětví Tesla (NASDAQ:TSLA) se od začátku roku propadl o 16 %, zatímco společnost Blink Charging (NASDAQ:BLNK), která se zabývá infrastrukturou, se za stejné období propadla o více než 19 %. Přes všechny ty řeči o tom, že elektromobily jsou budoucností, se zdá, že Wall Street není připravena investovat prostředky do tohoto údajně bezvýznamného vývoje. V nejbližší době je to pro akcie LCID problematické.
Pokud však máte trpělivost, Lucid by mohl stát za zvážení. Na základě jejího obchodního profilu – opět se zaměřením na bohaté spotřebitele – by mohla mít dostatek času.
Zdroj: Lucidmotors.com
Přechod na elektrickou energii bude trvat déle, než si myslíte
V posledních několika letech se zastáncům elektromobilů dařilo skvěle odrážet kritiku tohoto odvětví. Například zatímco spotřebitelé zvažující přechod na automobilový pohon se stále mohou obávat obav z dojezdové vzdálenosti, zastánci tohoto odvětví upozorňují, že současné elektromobily mají dojezd téměř srovnatelný se spalovacími automobily.
Kromě toho, pokud máte elektromobil, který na jedno nabití ujede přes 200 km, většině lidí to bohatě stačí, protože díky domácímu nabíjení a rostoucímu počtu veřejných dobíjecích stanic je „tankování“ pohodlnější než kdykoli předtím.
Bod pro vás. Jediná kritika, o které pravděpodobně mluví jen málokdo – a na kterou podle mě zastánci elektromobilů nemají adekvátní odpověď – je časová složka. Jak jsem již dříve tvrdil, rychlost zavádění spalovacích automobilů a elektromobilů je zhruba stejná. Člověk by si to vzhledem k nesčetným vyspělým technologiím, které máme k dispozici, nemyslel. Dosavadní údaje však naznačují, že plná integrace elektromobilů je ještě daleko.
Jak dlouho? Pokud bychom extrapolovali současnou míru integrace, dosažení stejného bodu nasycení elektromobily, jakému se dnes těší spalovací automobily, by mohlo trvat několik desetiletí, do doby, kdy většina lidí, kteří čtou tento článek, už nebude naživu.
Shrneme-li výše uvedené, většina konkurentů v oblasti elektromobilů musí opustit své pětileté plány ve prospěch plánů na 20 nebo 30 let, ne-li déle. Jak ukázala míra integrace spalovacích automobilů, trvalo zhruba půl století od jejich maloobchodního uvedení do bodu, kdy příznivá finanční dynamika a úspory z rozsahu umožnily jejich nákup běžnými lidmi.
Zdroj: Getty Images
Nemyslím si však, že by se akcionáři LCID museli příliš obávat. Víte, společnost Lucid může začít prodávat své výrobky hned, jakmile jednotky vyjedou z továrny. Společnost Lucid se zaměřuje na bohaté, kteří si mohou dovolit, co chtějí.
V případě akcií LCID je to skutečně podobné jako v dobách, kdy se rodily automobily. Myslíte si, že střední třída stála fronty, aby vyměnila své koně za koňskou sílu? Ne, byli to zámožní spotřebitelé, kteří si mohou užívat výsady dopravy poháněné spalovacím motorem. I v tomto případě trvalo desítky let, než se velkoobjemovým konkurentům podařilo prorazit z hlediska masové integrace, kdy mohla mít automobil téměř každá domácnost.
V podstatě jsou akcie LCID protipólem lidí, kteří chtějí mluvit s manažerem. Společnost Lucid je na spotřebitelské frontě oblíbená, protože se stará pouze o ty, kteří si její vozy mohou dovolit. A protože skutečná cenová dostupnost elektromobilů bude trvat mnoho a mnoho let, má Lucid luxus času, který mnoho jeho konkurentů nemá.
Stále náročná koupě
Příběh zaměřený na spotřebitele samozřejmě neznamená, že akcie LCID jsou snadnou akvizicí. Není. Vnější okolnosti, jako je geopolitické dění, ekonomické obavy, rostoucí inflace a zhoršené problémy dodavatelského řetězce, poškodily celý automobilový průmysl, včetně elektromobilů.Ale pokud máte trpělivost, je možné, že akcie LCID dnes představují zajímavou slevu. Vzhledem k tomu, že společnost Lucid již upoutala pozornost lidí s vysokými příjmy, bude nakonec poměrně snadné zamířit dolů do příjmového spektra – jakmile to technologie a úspory z rozsahu ospravedlní. Stojí tedy za to, abyste ji měli v hledáčku.
Přestože jsou elektromobily v kurzu, protože údajně změní budoucnost dopravy, na pódiu bude stát jen poměrně málo společností. Jednou z nich bude pravděpodobně začínající výrobce elektromobilů Lucid Group . Je pravda, že akcie LCID mají letos velmi těžký start, ale klíčový fundamentální faktor – zaměření na bohaté spotřebitele – může být tím rozdílovým faktorem.Zdroj: Lucidmotors
To neznamená, že by společnost Lucid nebyla bez rizik, protože to vůbec není pravda. Od počátku roku se akcie LCID propadly o více než 52 %. A co hůř, byl to trvalý pokles, což znamená, že akcie Lucid se nepropadly na základě jediné události, jako je například špatná zpráva o příjmech. Tato dynamika naznačuje, že samotné odvětví je podezřelé.Například král odvětví Tesla se od začátku roku propadl o 16 %, zatímco společnost Blink Charging , která se zabývá infrastrukturou, se za stejné období propadla o více než 19 %. Přes všechny ty řeči o tom, že elektromobily jsou budoucností, se zdá, že Wall Street není připravena investovat prostředky do tohoto údajně bezvýznamného vývoje. V nejbližší době je to pro akcie LCID problematické.Pokud však máte trpělivost, Lucid by mohl stát za zvážení. Na základě jejího obchodního profilu – opět se zaměřením na bohaté spotřebitele – by mohla mít dostatek času.Zdroj: Lucidmotors.comV posledních několika letech se zastáncům elektromobilů dařilo skvěle odrážet kritiku tohoto odvětví. Například zatímco spotřebitelé zvažující přechod na automobilový pohon se stále mohou obávat obav z dojezdové vzdálenosti, zastánci tohoto odvětví upozorňují, že současné elektromobily mají dojezd téměř srovnatelný se spalovacími automobily.Chcete využít této příležitosti?Kromě toho, pokud máte elektromobil, který na jedno nabití ujede přes 200 km, většině lidí to bohatě stačí, protože díky domácímu nabíjení a rostoucímu počtu veřejných dobíjecích stanic je „tankování“ pohodlnější než kdykoli předtím.Bod pro vás. Jediná kritika, o které pravděpodobně mluví jen málokdo – a na kterou podle mě zastánci elektromobilů nemají adekvátní odpověď – je časová složka. Jak jsem již dříve tvrdil, rychlost zavádění spalovacích automobilů a elektromobilů je zhruba stejná. Člověk by si to vzhledem k nesčetným vyspělým technologiím, které máme k dispozici, nemyslel. Dosavadní údaje však naznačují, že plná integrace elektromobilů je ještě daleko.Jak dlouho? Pokud bychom extrapolovali současnou míru integrace, dosažení stejného bodu nasycení elektromobily, jakému se dnes těší spalovací automobily, by mohlo trvat několik desetiletí, do doby, kdy většina lidí, kteří čtou tento článek, už nebude naživu.Shrneme-li výše uvedené, většina konkurentů v oblasti elektromobilů musí opustit své pětileté plány ve prospěch plánů na 20 nebo 30 let, ne-li déle. Jak ukázala míra integrace spalovacích automobilů, trvalo zhruba půl století od jejich maloobchodního uvedení do bodu, kdy příznivá finanční dynamika a úspory z rozsahu umožnily jejich nákup běžnými lidmi.Zdroj: Getty ImagesNemyslím si však, že by se akcionáři LCID museli příliš obávat. Víte, společnost Lucid může začít prodávat své výrobky hned, jakmile jednotky vyjedou z továrny. Společnost Lucid se zaměřuje na bohaté, kteří si mohou dovolit, co chtějí.V případě akcií LCID je to skutečně podobné jako v dobách, kdy se rodily automobily. Myslíte si, že střední třída stála fronty, aby vyměnila své koně za koňskou sílu? Ne, byli to zámožní spotřebitelé, kteří si mohou užívat výsady dopravy poháněné spalovacím motorem. I v tomto případě trvalo desítky let, než se velkoobjemovým konkurentům podařilo prorazit z hlediska masové integrace, kdy mohla mít automobil téměř každá domácnost.V podstatě jsou akcie LCID protipólem lidí, kteří chtějí mluvit s manažerem. Společnost Lucid je na spotřebitelské frontě oblíbená, protože se stará pouze o ty, kteří si její vozy mohou dovolit. A protože skutečná cenová dostupnost elektromobilů bude trvat mnoho a mnoho let, má Lucid luxus času, který mnoho jeho konkurentů nemá.Příběh zaměřený na spotřebitele samozřejmě neznamená, že akcie LCID jsou snadnou akvizicí. Není. Vnější okolnosti, jako je geopolitické dění, ekonomické obavy, rostoucí inflace a zhoršené problémy dodavatelského řetězce, poškodily celý automobilový průmysl, včetně elektromobilů.Ale pokud máte trpělivost, je možné, že akcie LCID dnes představují zajímavou slevu. Vzhledem k tomu, že společnost Lucid již upoutala pozornost lidí s vysokými příjmy, bude nakonec poměrně snadné zamířit dolů do příjmového spektra – jakmile to technologie a úspory z rozsahu ospravedlní. Stojí tedy za to, abyste ji měli v hledáčku.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...