Tento týden byl pro sektor elektromobilů plný novinek a společnost Lucid Motors (NASDAQ:LCID) byla jednou z hlavních hvězd. Akciím LCID nepřidala zpráva o tom, že uvádí na trh ještě luxusnější verzi svého současného sedanu, který má větší dojezd a vyšší výkon než jeho cílový konkurent, Model S Plaid společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA).
Svět elektromobilů je skvělým příkladem toho, čemu říkám „zkreslení inovátorů“. Mám tím na mysli to, že Elon Musk našel způsob, jak uvést elektromobily na trh, a nyní je on a jeho společnost plakátovým dítětem celého odvětví.
Zdroj: Lucidmotors
V jiných odvětvích jsme to už viděli. Viděli jsme to v technologiích při vzestupu bubliny dot-com, kdy byli generální ředitelé povýšeni do exaltovaného postavení. Tisk se jim věnuje a oni se stávají téměř nedotknutelnými, stejně jako jejich společnosti.
Musk si jistě zaslouží uznání za to, že zbořil bariéru pro elektromobily, kterou postavily nepředstavivé a zakrnělé velké automobilky. A SpaceX je dalším neuvěřitelným počinem při razení nové cesty v notoricky známém kapitálově náročném úsilí.
Svět se však mění a s ním i sektor elektromobilů.
Bohužel většina investorů se na elektromobily stále dívá optikou společnosti TSLA, jako by v případě, že se TSLA nedaří, bylo ohroženo celé odvětví.
To je zcela falešný příběh. Nicméně i přes vstup obrovských konkurentů do tohoto odvětví se nezdá, že by to zchladilo zápal analytiků TSLA a jejich zářná očekávání. Tržní kapitalizace společnosti TSLA přesahuje 1 bilion dolarů. V loňském roce prodala méně než milion vozů. A na zádech má obrovský terč ze strany nováčků a společností zvučných jmen s globálními dodavatelskými řetězci a servisními operacemi.
Zdroj: Lucidmotors.com
Navzdory tomu všemu – nemluvě o krizi dodavatelského řetězce v Číně – se její vůz neblíží k hlavnímu času. Jeho opožděné otevření továrny Gigafactory v Německu, kde je najata jen čtvrtina pracovníků, je zřejmě neuskutečnitelné. Když se v Číně kvůli poslednímu nárůstu Covid-19 zavřely továrny, objevily se v titulcích zprávy o společnosti Nio (NYSE:NIO).
Všechny tyto zprávy o Tesle by však neměly být považovány za zprávy také o společnosti Lucid.
Bohatí recesi spíše vidí, než pociťují
S tím, jak velké automobilky vstupují na trh, se mnohé z nich dívají dolů, aby přilákaly kupující, kteří nemají zájem nebo nejsou schopni utratit šestimístné částky za auto, aby si dojeli nakoupit.
Zdroj: Getty Images
Stejně tak TSLA.
Společnost LCID se však zaměřuje na úzce specializovaný produkt. Podle mnoha recenzí je kvalita konstrukce lepší než u TSLA. A jeho statistiky ho rozhodně staví před muskulaturní stroje. Jeho cílem je vyrábět kvalitní špičkové elektromobily. A také zajistit, aby se generální ředitel nechtěl dostat do sporu s Komisí pro cenné papíry a burzy, prezidentem Spojených států nebo akcionáři Twitteru (NYSE:TWTR).
Také tím, že se zaměřuje na bohatý trh, znamená, že jeho produkty jsou víceméně odolné vůči recesi. Pro začínající podnik není vhodná doba na to, aby šel dolů s nadějí, že rozšíří svou zákaznickou základnu. To mohou dělat větší automobilky, protože mají peníze a výrobní závody, které mohou přesouvat.
Akcie LCID, stejně jako většina nováčků, kteří mají skutečně dobrou šanci, pokud zůstanou soustředění, mají v této oblasti docela dobrou pozici. A vzhledem k tomu, že má hluboko do kapsy saúdské sponzory, může si dát na čas a stavět vzdušné zámky. Zatím si vede dobře.
A až Musk skončí vtažený do velké soudní bitvy s americkou vládou nebo uklouzne, protože se snažil žonglovat s řadou kapitálově náročných společností a zároveň byl nenapravitelným gadžou na sociálních sítích, poskytne konečně kyslík dalším výrobcům elektromobilů, kteří mají také dobré příběhy.
Tento týden byl pro sektor elektromobilů plný novinek a společnost Lucid Motors byla jednou z hlavních hvězd. Akciím LCID nepřidala zpráva o tom, že uvádí na trh ještě luxusnější verzi svého současného sedanu, který má větší dojezd a vyšší výkon než jeho cílový konkurent, Model S Plaid společnosti Tesla .Svět elektromobilů je skvělým příkladem toho, čemu říkám „zkreslení inovátorů“. Mám tím na mysli to, že Elon Musk našel způsob, jak uvést elektromobily na trh, a nyní je on a jeho společnost plakátovým dítětem celého odvětví.Zdroj: Lucidmotors
V jiných odvětvích jsme to už viděli. Viděli jsme to v technologiích při vzestupu bubliny dot-com, kdy byli generální ředitelé povýšeni do exaltovaného postavení. Tisk se jim věnuje a oni se stávají téměř nedotknutelnými, stejně jako jejich společnosti.Musk si jistě zaslouží uznání za to, že zbořil bariéru pro elektromobily, kterou postavily nepředstavivé a zakrnělé velké automobilky. A SpaceX je dalším neuvěřitelným počinem při razení nové cesty v notoricky známém kapitálově náročném úsilí.Svět se však mění a s ním i sektor elektromobilů.Bohužel většina investorů se na elektromobily stále dívá optikou společnosti TSLA, jako by v případě, že se TSLA nedaří, bylo ohroženo celé odvětví.Chcete využít této příležitosti?To je zcela falešný příběh. Nicméně i přes vstup obrovských konkurentů do tohoto odvětví se nezdá, že by to zchladilo zápal analytiků TSLA a jejich zářná očekávání. Tržní kapitalizace společnosti TSLA přesahuje 1 bilion dolarů. V loňském roce prodala méně než milion vozů. A na zádech má obrovský terč ze strany nováčků a společností zvučných jmen s globálními dodavatelskými řetězci a servisními operacemi.Zdroj: Lucidmotors.comNavzdory tomu všemu – nemluvě o krizi dodavatelského řetězce v Číně – se její vůz neblíží k hlavnímu času. Jeho opožděné otevření továrny Gigafactory v Německu, kde je najata jen čtvrtina pracovníků, je zřejmě neuskutečnitelné. Když se v Číně kvůli poslednímu nárůstu Covid-19 zavřely továrny, objevily se v titulcích zprávy o společnosti Nio .Všechny tyto zprávy o Tesle by však neměly být považovány za zprávy také o společnosti Lucid.S tím, jak velké automobilky vstupují na trh, se mnohé z nich dívají dolů, aby přilákaly kupující, kteří nemají zájem nebo nejsou schopni utratit šestimístné částky za auto, aby si dojeli nakoupit.Zdroj: Getty ImagesStejně tak TSLA.Společnost LCID se však zaměřuje na úzce specializovaný produkt. Podle mnoha recenzí je kvalita konstrukce lepší než u TSLA. A jeho statistiky ho rozhodně staví před muskulaturní stroje. Jeho cílem je vyrábět kvalitní špičkové elektromobily. A také zajistit, aby se generální ředitel nechtěl dostat do sporu s Komisí pro cenné papíry a burzy, prezidentem Spojených států nebo akcionáři Twitteru .Také tím, že se zaměřuje na bohatý trh, znamená, že jeho produkty jsou víceméně odolné vůči recesi. Pro začínající podnik není vhodná doba na to, aby šel dolů s nadějí, že rozšíří svou zákaznickou základnu. To mohou dělat větší automobilky, protože mají peníze a výrobní závody, které mohou přesouvat.Akcie LCID, stejně jako většina nováčků, kteří mají skutečně dobrou šanci, pokud zůstanou soustředění, mají v této oblasti docela dobrou pozici. A vzhledem k tomu, že má hluboko do kapsy saúdské sponzory, může si dát na čas a stavět vzdušné zámky. Zatím si vede dobře.A až Musk skončí vtažený do velké soudní bitvy s americkou vládou nebo uklouzne, protože se snažil žonglovat s řadou kapitálově náročných společností a zároveň byl nenapravitelným gadžou na sociálních sítích, poskytne konečně kyslík dalším výrobcům elektromobilů, kteří mají také dobré příběhy.