Právě kvůli tomuto gigantu v oblasti elektronického obchodování se spotřebitelé brání dokončit online nákup, pokud jej nemohou dostat zdarma do dvou dnů nebo dříve.
Společnost Amazon se nyní chystá znovu změnit způsob elektronického obchodování poté, co oznámila, že rozšiřuje výhody svého věrnostního programu Prime na webové stránky třetích stran. Obchodníci, kteří využívají službu Fulfillment by Amazon (FBA), budou nyní moci nabízet všechny výhody členství v programu Prime zákazníkům na svých vlastních webových stránkách.
Program, který bude zpočátku pouze na pozvání, umožní prodejcům třetích stran na Amazonu nabízet svým zákazníkům nákupní zážitek Prime, aniž by museli navštívit Amazon. Všechny výhody programu Prime – rychlá a bezplatná doprava a vrácení zboží, pokladna s použitím platebních a přepravních možností Prime a aktualizace objednávek prostřednictvím Prime – budou dostupné prostřednictvím webových stránek zúčastněného prodejce.
Zdroj: Shutterstock
Společnost Amazon uvádí, že bude v průběhu roku pokračovat v zasílání pozvánek prodejcům k účasti a předpokládá, že nabídku nakonec rozšíří i na prodejce, kteří nemají pobočku společnosti Amazon nebo nevyužívají její služby plnění.
Obcházení soutěže
Nový program Buy with Prime využívá logistických schopností společnosti Amazon a zároveň snižuje obavy z rostoucích nákladů na členství. Ačkoli je předplatné Prime pro mnohé nepostradatelnou výhodou, s poplatky, které nyní stojí 139 dolarů ročně, může dojít k bodu, kdy před obnovením programu dojde k zaváhání.
I když v rámci služby Prime získáte filmy, hudbu, knihy a další služby, největším lákadlem je bezplatné dvoudenní doručení. Zákazníci, kteří nejsou intenzivními uživateli webu, mohou začít pochybovat, zda se jim stále vyplatí platit tento příplatek, zejména nyní, když má Walmart (WMT -0,68 %) životaschopnou alternativu ve svém programu Walmart+, který stojí pouze 99 dolarů ročně.
Zdroj: Reuters
Rozšíření služby Prime mimo uzavřený svět stránek Amazonu by však mohlo zákazníky přimět k tomu, aby zůstali, protože se jim otevírají další možnosti nakupování.
Skutečným přínosem pro Amazon je však otupení hrozby ze strany společnosti Shopify (SHOP -2,78 %), která se více vertikálně integrovala a pokračuje v budování vlastní platformy pro plnění a logistiku.
Síť Shopify Fulfillment Network nyní nabízí malým a středním podnikům způsob, jak účinně konkurovat společnosti Amazon, a to zavedením dvoudenní přepravy pro zákazníky obchodníka, zjednodušeného vracení zboží a skladování produktů.
Nákup s Prime stále představuje pro účastníky riziko. Stálou obavou je, že Amazon využije shromážděné údaje o nákupních zvyklostech zákazníků a obrátí je proti prodejci vývojem konkurenčních produktů. Nyní bude moci nejen získat přehled o nakupujících, kteří navštěvují výlohy na Amazon.com, ale bude moci pro tyto údaje sáhnout i na vlastní stránky prodejce třetí strany.
Zdroj: Gettyimages
Skutečný převratný vývoj tedy nemusí spočívat ani tak v tom, že Amazon rozšíří novou úroveň pohodlí a příležitostí pro zákazníky a obchodníky, ale spíše v tom, že využije své obrovské zdroje k proniknutí ke konkurenci a zachycení jejích vzorců provozu a transakcí mimo webové stránky.
Logistika jako služba by mohla být hlavní konkurenční hrozbou, které čelí maloobchodníci na Amazonu i mimo něj.
Právě kvůli tomuto gigantu v oblasti elektronického obchodování se spotřebitelé brání dokončit online nákup, pokud jej nemohou dostat zdarma do dvou dnů nebo dříve.Společnost Amazon se nyní chystá znovu změnit způsob elektronického obchodování poté, co oznámila, že rozšiřuje výhody svého věrnostního programu Prime na webové stránky třetích stran. Obchodníci, kteří využívají službu Fulfillment by Amazon , budou nyní moci nabízet všechny výhody členství v programu Prime zákazníkům na svých vlastních webových stránkách.Program, který bude zpočátku pouze na pozvání, umožní prodejcům třetích stran na Amazonu nabízet svým zákazníkům nákupní zážitek Prime, aniž by museli navštívit Amazon. Všechny výhody programu Prime – rychlá a bezplatná doprava a vrácení zboží, pokladna s použitím platebních a přepravních možností Prime a aktualizace objednávek prostřednictvím Prime – budou dostupné prostřednictvím webových stránek zúčastněného prodejce.Zdroj: ShutterstockSpolečnost Amazon uvádí, že bude v průběhu roku pokračovat v zasílání pozvánek prodejcům k účasti a předpokládá, že nabídku nakonec rozšíří i na prodejce, kteří nemají pobočku společnosti Amazon nebo nevyužívají její služby plnění.Obcházení soutěžeNový program Buy with Prime využívá logistických schopností společnosti Amazon a zároveň snižuje obavy z rostoucích nákladů na členství. Ačkoli je předplatné Prime pro mnohé nepostradatelnou výhodou, s poplatky, které nyní stojí 139 dolarů ročně, může dojít k bodu, kdy před obnovením programu dojde k zaváhání.I když v rámci služby Prime získáte filmy, hudbu, knihy a další služby, největším lákadlem je bezplatné dvoudenní doručení. Zákazníci, kteří nejsou intenzivními uživateli webu, mohou začít pochybovat, zda se jim stále vyplatí platit tento příplatek, zejména nyní, když má Walmart životaschopnou alternativu ve svém programu Walmart+, který stojí pouze 99 dolarů ročně.Zdroj: ReutersRozšíření služby Prime mimo uzavřený svět stránek Amazonu by však mohlo zákazníky přimět k tomu, aby zůstali, protože se jim otevírají další možnosti nakupování.Chcete využít této příležitosti?Skutečným přínosem pro Amazon je však otupení hrozby ze strany společnosti Shopify , která se více vertikálně integrovala a pokračuje v budování vlastní platformy pro plnění a logistiku.Síť Shopify Fulfillment Network nyní nabízí malým a středním podnikům způsob, jak účinně konkurovat společnosti Amazon, a to zavedením dvoudenní přepravy pro zákazníky obchodníka, zjednodušeného vracení zboží a skladování produktů.Nákup s Prime stále představuje pro účastníky riziko. Stálou obavou je, že Amazon využije shromážděné údaje o nákupních zvyklostech zákazníků a obrátí je proti prodejci vývojem konkurenčních produktů. Nyní bude moci nejen získat přehled o nakupujících, kteří navštěvují výlohy na Amazon.com, ale bude moci pro tyto údaje sáhnout i na vlastní stránky prodejce třetí strany.Zdroj: GettyimagesSkutečný převratný vývoj tedy nemusí spočívat ani tak v tom, že Amazon rozšíří novou úroveň pohodlí a příležitostí pro zákazníky a obchodníky, ale spíše v tom, že využije své obrovské zdroje k proniknutí ke konkurenci a zachycení jejích vzorců provozu a transakcí mimo webové stránky.Logistika jako služba by mohla být hlavní konkurenční hrozbou, které čelí maloobchodníci na Amazonu i mimo něj.