Společnost Alphabet v prvním čtvrtletí nesplnila odhady na horní i dolní hranici, což její akcie v předobchodní fázi poslalo dolů. Obzvláště slabou oblastí byl pro technologického giganta YouTube, kde příjmy z reklamy z této odnože pro streamování videí výrazně zaostaly za očekáváním. Finanční ředitel společnosti varoval před dalším potenciálně slabým čtvrtletím.
Navzdory chybějícím výsledkům se analytici z Wall Street většinou drželi svých optimistických hodnocení společnosti Alphabet a v některých případech doporučovali využít poklesu akcií. Akcie ve středu před zahájením obchodování klesly o 2,6 %.
Zdroj: Getty Images
„Obávali jsme se, že akcie GOOGL, které zůstávají nejlepší značkou v oblasti digitální reklamy, zasáhne reset růstu a marží, a v 1. čtvrtletí jsme se dočkali záblesku, ale pravděpodobně ne plného dopadu,“ uvedl analytik Ross Sandler ze společnosti Barclays v poznámce klientům, v níž zopakoval své hodnocení overweight. „Navzdory těmto obavám má společnost GOOGL i nadále dobrou pozici, aby přečkala bouři, a my bychom se snažili selektivně přidávat do pozic při oslabení.“
Rostou obavy z toho, že TikTok přebírá podíl na reklamním trhu ostatním sociálním médiím a YouTube, ale analytici Wall Street zatím nebijí na poplach ohledně reklamního byznysu společnosti Google.
„Vyhledávání, YouTube a Cloud zůstávají platinovými franšízami a výhled zůstává v zásadě v souladu,“ uvedl Thomas Champion ze společnosti Piper Sandler. „Po čtvrtletí zůstává Google pravděpodobně nejlepším domem ve stále komplikovanějším okolí digitální reklamy.“ Champion rovněž potvrdil své doporučení „overweight“.
Široký obchodní model technologického giganta také znamená, že vyhledávání je jen jedním dílem skládačky a že síla je i jinde.
„V roce 2022 očekáváme smíšenější trendy, protože růst vyhledávání se zpomaluje a nábor/výkony se zvyšují,“ uvedl Justin Post z Bank of America ve své poznámce. „Nicméně oproti srovnatelným společnostem má Alphabet stabilnější podnikání, výhody umělé inteligence (AI)/strojového učení (ML) napříč produktovým zásobníkem (Performance Max pozitivní), značnou flexibilitu výdajů, [manažerský] tým, který pod novým generálním ředitelem dělá více pro akcionáře (tj. zpětné odkupy), a potenciální podporu ocenění.“
Post rovněž označil marže společnosti za „velký světlý bod“ v tomto čtvrtletí a potvrdil své nákupní hodnocení akcií.
I přesto, že si analytici z velké části ponechali svá býčí hodnocení, došlo k několika snížením cílových cen pro společnost Alphabet. Zde jsou některé z těchto pohybů:
Piper Sandler: na 2 900 USD z 3 475 USD Barclays: na 3 200 USD z 3 300 USD Wolfe Research: na 2 900 USD z 3 500 USD Bank of America: na 2 940 USD z 3 173 USD Wells Fargo: na 3 400 USD z 3 600 USD UBS: na 3 600 USD z 3 850 USD
Společnost Alphabet v prvním čtvrtletí nesplnila odhady na horní i dolní hranici, což její akcie v předobchodní fázi poslalo dolů. Obzvláště slabou oblastí byl pro technologického giganta YouTube, kde příjmy z reklamy z této odnože pro streamování videí výrazně zaostaly za očekáváním. Finanční ředitel společnosti varoval před dalším potenciálně slabým čtvrtletím.Navzdory chybějícím výsledkům se analytici z Wall Street většinou drželi svých optimistických hodnocení společnosti Alphabet a v některých případech doporučovali využít poklesu akcií. Akcie ve středu před zahájením obchodování klesly o 2,6 %.Zdroj: Getty Images„Obávali jsme se, že akcie GOOGL, které zůstávají nejlepší značkou v oblasti digitální reklamy, zasáhne reset růstu a marží, a v 1. čtvrtletí jsme se dočkali záblesku, ale pravděpodobně ne plného dopadu,“ uvedl analytik Ross Sandler ze společnosti Barclays v poznámce klientům, v níž zopakoval své hodnocení overweight. „Navzdory těmto obavám má společnost GOOGL i nadále dobrou pozici, aby přečkala bouři, a my bychom se snažili selektivně přidávat do pozic při oslabení.“Rostou obavy z toho, že TikTok přebírá podíl na reklamním trhu ostatním sociálním médiím a YouTube, ale analytici Wall Street zatím nebijí na poplach ohledně reklamního byznysu společnosti Google.„Vyhledávání, YouTube a Cloud zůstávají platinovými franšízami a výhled zůstává v zásadě v souladu,“ uvedl Thomas Champion ze společnosti Piper Sandler. „Po čtvrtletí zůstává Google pravděpodobně nejlepším domem ve stále komplikovanějším okolí digitální reklamy.“ Champion rovněž potvrdil své doporučení „overweight“.Široký obchodní model technologického giganta také znamená, že vyhledávání je jen jedním dílem skládačky a že síla je i jinde.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Unsplash„V roce 2022 očekáváme smíšenější trendy, protože růst vyhledávání se zpomaluje a nábor/výkony se zvyšují,“ uvedl Justin Post z Bank of America ve své poznámce. „Nicméně oproti srovnatelným společnostem má Alphabet stabilnější podnikání, výhody umělé inteligence /strojového učení napříč produktovým zásobníkem , značnou flexibilitu výdajů, [manažerský] tým, který pod novým generálním ředitelem dělá více pro akcionáře , a potenciální podporu ocenění.“Post rovněž označil marže společnosti za „velký světlý bod“ v tomto čtvrtletí a potvrdil své nákupní hodnocení akcií.I přesto, že si analytici z velké části ponechali svá býčí hodnocení, došlo k několika snížením cílových cen pro společnost Alphabet. Zde jsou některé z těchto pohybů:Piper Sandler: na 2 900 USD z 3 475 USDBarclays: na 3 200 USD z 3 300 USDWolfe Research: na 2 900 USD z 3 500 USDBank of America: na 2 940 USD z 3 173 USDWells Fargo: na 3 400 USD z 3 600 USDUBS: na 3 600 USD z 3 850 USD