zvyšuje produkci kovu používaného k výrobě letadel v situaci, kdy se společnosti Boeing Co. a Airbus SE vyhýbají nákupům z Ruska, které je největším světovým dodavatelem.
Podle Hiromu Tomeby, manažera divize podnikového plánování, získala společnost Toho objednávky od zákazníků z amerického leteckého průmyslu, kteří hledají alternativy k ruským dodávkám. Byla požádána, aby jim do konce roku dodala 2 000 až 3 000 tun titanové houby, uvedl.
„Zákazníci nás požádali o rozšíření dodávek, protože se zřejmě obávají budoucích nákupů a chtěli si vytvořit zásoby,“ řekl Tomeba. Chtějí být připraveni na ohrožení kontinuity obchodu poté, co Boeing přestal nakupovat z Ruska, dodal.
Japonsko se ukázalo jako příjemce výhod, protože světový letecký průmysl se snaží přerušit vazby s ruskou společností VSMPO-Avisma Corp., největším světovým výrobcem titanu, který byl dříve hlavním zdrojem tohoto kovu pro Boeing a Airbus. Společnost Toho a její větší konkurent, společnost Osaka Titanium Technologies Co., patří mezi několik málo neruských dodavatelů tohoto kovu, na které se mohou kupující obracet. Mluvčí společnosti Osaka Titanium uvedl, že společnost neobdržela žádné další objednávky, a odmítl poskytnout další podrobnosti.
Společnost Boeing uvedla, že počátkem března zastavila nákupy z Ruska. Společnost Airbus, která nadále odebírá titan od společnosti VSMPO-Avisma, minulý měsíc uvedla, že bude hledat alternativní dodávky.

Americký výrobce letadel v odpovědi na otázky uvedl, že „má značné zásoby titanu, což je částečně důsledkem iniciativy, kterou jsme před několika lety přijali s cílem diverzifikovat naše globální zdroje“. „Budeme i nadále podnikat správné kroky k zajištění dlouhodobé kontinuity.“
Společnost Toho vyrábí titanovou houbu, polotovar, z něhož se následně vyrábí hotový kov, který se používá ve všech odvětvích od letadel až po zařízení na výrobu zkapalněného zemního plynu. Společnost využije dodatečnou kapacitu ve svém společném podniku v Saúdské Arábii, který byl otevřen v roce 2019, a bude dodávat stávající zásoby z Japonska, aby uspokojila nové objednávky, uvedl Tomeba.
Saúdská továrna dodává pouze zákazníkům, kteří nejsou leteckými společnostmi, ale pravděpodobně bude do konce dubna certifikována pro výrobu pro výrobce letadel, uvedl. V červnu zvýší svůj provozní výkon na 60 % kapacity ze současných 40 % a v září se bude snažit dostat na 70 % a v příštím roce ještě výše, uvedl Tomeba.
Společnost Boeing odebírala asi třetinu titanu od společnosti VSMPO-Avisma, zatímco Airbus měl od této ruské společnosti asi polovinu dodávek, než pandemie snížila poptávku po letadlech dlouhého doletu, uvedl minulý měsíc ve své poznámce Douglas Harned, analytik společnosti Sanford C. Bernstein & Co. Výrobci si před ruskou invazí na Ukrajinu vytvořili zásoby kovu, ale pokud současné podmínky přetrvají, mohl by v roce 2023 nastat jeho nedostatek, uvedl.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























