ChargePoint čeká, až se trh dostane do správné kondice
Akcie společnosti ChargePoint (NASDAQ:CHPT) představují síť pro nabíjení elektromobilů, která v roce 2020 vstoupila na burzu prostřednictvím účelové akviziční společnosti (SPAC).
Koncem roku 2020 akcie rychle vzrostly na více než 46 dolarů za kus. Nicméně 12. dubna 2022 otevřely na úrovni 16,50 USD.
Společnost ChargePoint vyvinula velkou část svého podnikání v posledním desetiletí, a to se zařízeními na 240 voltů. To je dobré pro vaši sušičku na prádlo, ale dobití baterie elektromobilu s tímto napětím trvá celou noc. Trh se přesouvá k zařízením s napětím 480 V, které ChargePoint nazývá „DC Fast“.
Dokonce ani obchod s rychlým stejnosměrným proudem se nepohybuje rychle. Je to proto, že Tesla (NASDAQ:TSLA) má stále většinu tohoto byznysu a má vlastní nabíjecí síť. ChargePoint sází na trh, který zatím neexistuje.
Zdroj: Chargepoint
Jak jsem psal o General Motors (NYSE:GM) před dohodou s Hondou (OTCMKTS:HNDAF), americký trh s elektromobily se dnes věnuje luxusu. To neplatí o vyspělejších trzích s elektromobily, jako je Čína, kde se prodávají elektromobily za méně než 20 000 dolarů.
V Chevroletech je mnohem více peněz než v Cadillacích. GM to ví. Díky její dohodě s Hondou se platforma Ultium stane základem pro elektromobily střední třídy obou společností. Bohužel první takové vozy se objeví až v roce 2027.
Do té doby budeme my, kupci automobilů střední třídy, odkázáni na hybridy, jako je Toyota (NYSE:TM) Prius, nebo na nedostatečně výkonné vozy, jako je Nissan (OTCMKTS:NSANY) Leaf. Volkswagen (OTCMKTS:VWAGY) má zajímavou modelovou řadu, která se dobře prodává v Evropě, spolu se sítí nabíjecích stanic nazvanou Electrify America. Jeho hlavním americkým elektromobilem pro rok 2022 však zůstává I.D. Buzz, verze jeho starého mikrobusu.
Pro ChargePoint to znamená, že trh, kterému se věnuje, zatím neexistuje. Za tři měsíce končící v lednu měla společnost tržby jen 80 milionů dolarů, za celý fiskální rok 242 milionů dolarů. V záhlaví přitom uvedla naději, že v letošním roce uskuteční obchody za 450 až 500 milionů dolarů. To by však stále znamenalo drahou akcii, jejíž tržní kapitalizace na začátku obchodování 12. dubna činila 5,6 miliardy dolarů.
Jak dlouho čekat na akcie CHPT
V lednu bylo jasné, že ChargePoint bude potřebovat více hotovosti. Na konci toho měsíce měla pouhých 315 milionů dolarů.
Nedávno získala 300 milionů dolarů od společnosti Antara Capital, a to ve formě konvertibilních pětiletých dluhopisů s 3,5% úrokovou sazbou nebo akcií oceněných s 30% prémií k jejich tržní ceně. Při současném tempu ztrát to stačí na to, aby se udržel v chodu až do poloviny roku 2024.
ChargePoint doufá, že do té doby bude trh vypadat úplně jinak. Možná se najdou miliony majitelů domů, kteří si budou chtít koupit její 240voltové zařízení. Možná se najdou i čerpací stanice, které budou chtít instalovat jeho zařízení DC Fast. Problémem je čas. Nabíjení auta na 480 voltů trvá půl hodiny a zákazníci potřebují něco dělat. Až Buc-ee’s zavede elektrické nabíjení, poznáte, že se trh obrátil.
Koncem roku 2020 akcie rychle vzrostly na více než 46 dolarů za kus. Nicméně 12. dubna 2022 otevřely na úrovni 16,50 USD.Společnost ChargePoint vyvinula velkou část svého podnikání v posledním desetiletí, a to se zařízeními na 240 voltů. To je dobré pro vaši sušičku na prádlo, ale dobití baterie elektromobilu s tímto napětím trvá celou noc. Trh se přesouvá k zařízením s napětím 480 V, které ChargePoint nazývá „DC Fast“.Dokonce ani obchod s rychlým stejnosměrným proudem se nepohybuje rychle. Je to proto, že Tesla má stále většinu tohoto byznysu a má vlastní nabíjecí síť. ChargePoint sází na trh, který zatím neexistuje.Zdroj: ChargepointJak jsem psal o General Motors před dohodou s Hondou , americký trh s elektromobily se dnes věnuje luxusu. To neplatí o vyspělejších trzích s elektromobily, jako je Čína, kde se prodávají elektromobily za méně než 20 000 dolarů.V Chevroletech je mnohem více peněz než v Cadillacích. GM to ví. Díky její dohodě s Hondou se platforma Ultium stane základem pro elektromobily střední třídy obou společností. Bohužel první takové vozy se objeví až v roce 2027.Do té doby budeme my, kupci automobilů střední třídy, odkázáni na hybridy, jako je Toyota Prius, nebo na nedostatečně výkonné vozy, jako je Nissan Leaf. Volkswagen má zajímavou modelovou řadu, která se dobře prodává v Evropě, spolu se sítí nabíjecích stanic nazvanou Electrify America. Jeho hlavním americkým elektromobilem pro rok 2022 však zůstává I.D. Buzz, verze jeho starého mikrobusu.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: ShutterstockPro ChargePoint to znamená, že trh, kterému se věnuje, zatím neexistuje. Za tři měsíce končící v lednu měla společnost tržby jen 80 milionů dolarů, za celý fiskální rok 242 milionů dolarů. V záhlaví přitom uvedla naději, že v letošním roce uskuteční obchody za 450 až 500 milionů dolarů. To by však stále znamenalo drahou akcii, jejíž tržní kapitalizace na začátku obchodování 12. dubna činila 5,6 miliardy dolarů.V lednu bylo jasné, že ChargePoint bude potřebovat více hotovosti. Na konci toho měsíce měla pouhých 315 milionů dolarů.Nedávno získala 300 milionů dolarů od společnosti Antara Capital, a to ve formě konvertibilních pětiletých dluhopisů s 3,5% úrokovou sazbou nebo akcií oceněných s 30% prémií k jejich tržní ceně. Při současném tempu ztrát to stačí na to, aby se udržel v chodu až do poloviny roku 2024.ChargePoint doufá, že do té doby bude trh vypadat úplně jinak. Možná se najdou miliony majitelů domů, kteří si budou chtít koupit její 240voltové zařízení. Možná se najdou i čerpací stanice, které budou chtít instalovat jeho zařízení DC Fast. Problémem je čas. Nabíjení auta na 480 voltů trvá půl hodiny a zákazníci potřebují něco dělat. Až Buc-ee’s zavede elektrické nabíjení, poznáte, že se trh obrátil.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...