Je tento hotel zatím nejluxusnějším hotelem v Dubaji?
Prohlídka hotelu Atlantis Royal v hodnotě 1,4 miliardy dolarů odhaluje nadstandardní nemovitost ve městě, které je již nyní synonymem přepychu, a novou strategii cestovního ruchu v emirátu.
Na vrcholku dubajského ostrova Palm Jumeirah se objevila nová mohutná stavba. Kombinace hotelu a rezidence za 1,4 miliardy dolarů s názvem Atlantis Royal vznikala 14 let. Jeho cílem je zvýšit laťku luxusu v nejbohatším městě světa.
Stavba o 43 patrech a rozloze 87 097 metrů čtverečních stojí v sousedství svého ikonického příbuzného, hotelu Palm, a vypadá jako architektonická směs hry Jenga a Millenium Falcon. Jeho futuristické křivky a nebeské zahrady nabízejí ze 795 pokojů a 231 apartmánů nádherný výhled na Perský záliv.
Kdyby hoteliér sepsal seznam všech luxusních zařízení a vynásobil ho deseti, co se týče ambicí i množství – 92 bazénů, ano, venkovní křišťálové lustry, které se mění ve slunečníky, ano, 17 restaurací a barů od šéfkuchařů včetně Hestona Blumenthala a José Andrése, ano – vypadalo by to na papíře podobně jako v hotelu Royal. Realizace takového projektu však nebyla nijak náročná.
Stejně jako druhý Atlantis v Dubaji – který nemá žádnou spojitost s tím na Bahamách – začal Royal jako společný podnik developera Kerzner International Ltd., který vlastní značku One&Only Resorts, a investiční společnosti Istithmar World. Po vyčerpání finančních prostředků během světové finanční krize v roce 2008 zůstala nemovitost několik let ležet ladem.
Zdroj: Atlantis
Na pomoc přispěchala Investment Corp. of Dubai (ICD), státní investiční fond emirátu. Od roku 2016, kdy převzal výstavbu, považuje Atlantis Royal za základ celkové strategie rozvoje dubajské turistické scény, která se zaměřuje méně na rodiny a více na nezadané pařmeny. Zejména ve věkové skupině 25-44 let, kterou společnost Emirates Airlines v posledních letech sleduje jako rychle rostoucí demografickou skupinu, a to zejména od doby, kdy udeřil Covid-19.
Pandemická omezení pohybu pracovních sil a s tím spojená krize dodavatelského řetězce sužovaly a zdržovaly již tak drahou stavbu. Nyní, kdy se plánuje zahájit příjem rezervací ve třetím čtvrtletí roku 2022, vám přinášíme pohled zevnitř na to, čím by Royal mohl obohatit dubajskou nabídku, a to na základě exkluzivní prohlídky sybaritických excesů, na nichž se v současné době pracuje.
Cloud 22 může být dobrým místem, kde můžete začít svou cestu dobré místo. Jeho 90metrový střešní bazén se vznáší 22 pater nad obzorem. (Odtud název.) Je již vybaven sklolaminátovým dýdžejským pultem ve tvaru hlavy robota s červenými LED „žilkami“, které pulzují podle hudby, a každá ze 14 kabinek má vlastní akrylátový bazén. Dvouúrovňová kabina „VVIP“ má speciální bazén s akrylátovým dnem, který jako by se vznášel nad okrajem konstrukce.
Z úrovně země je snazší ocenit architekturu, která je širší než vysoká. Architektonická kancelář Kohn Pedersen Fox Associates z New Yorku, která navrhla územní plán manhattanské čtvrti Hudson Yards, má vypadat jako mrakodrap, který byl rozložen na vedle sebe ležící kousky, z nichž některé jsou propojeny šikmým futuristickým nebeským mostem.
Zdroj: Atlantis
Většina restaurací bude v přízemí, včetně pobočky Andrésova španělského tapas podniku Jaleo, klasického sushi od Nobu Matsuhisy a odnože experimentální vlajkové lodi Hestona Blumenthala v Londýně, Dinner. Další místa budou mít známější regionální jména, například Ariana’s Persian Kitchen, jejíž majitelka Ariana Bundyová má populární pořad o vaření, který se vysílá po celé Asii a na Blízkém východě. Nejvýše postaveným místem pro pití a tanec bude restaurace a salonek Ling Ling by Hakkasan s výhledem na Cloud 22.
V přízemí se nachází také největší soukromá pláž v Dubaji, dvoukilometrový úsek sladkého písku určený pouze pro hosty a obyvatele, který sahá až k původnímu resortu Atlantis. Jediný srovnatelný prostor se nachází v novém resortu Anantara World Islands; soukromá pláž o rozloze 2 000 m2 je přístupná pouze hostům ubytovaným v 70 pokojích a apartmánech.
Po večírku, zotavení
Požitkářství je jen jednou stranou mince, druhou je wellness. „Funkce nemovitostí zaměřené na emocionální a duchovní wellness, jako jsou prostory pro meditaci a masáže, jsou důležitější než kdy jindy,“ říká Timothy Kelly, výkonný viceprezident a generální ředitel společnosti Atlantis. Dodává, že pandemie vyvolala mezi cestovateli větší zájem o holistický wellness.
Wellness centrum o rozloze 3 000 metrů čtverečních nabízí šest místností „Hammam Sensorium“, kde bude typický zážitek z tureckých lázní vylepšen o aromatické obklady namíchané podle vašich preferencí. K dispozici jsou také solné jeskyně v korejském lázeňském stylu „haloterapie“ a sněhová sauna.
Zdroj: Atlantis
Typické pro dubajskou pohostinskou konkurenci je, že takové vymoženosti, jako jsou hypnoterapeutické procedury (k dispozici pro řešení čehokoli od nespavosti po úzkost), mají odlišit od povrchnějších kaviárových kosmetických procedur za 422 dolarů v „sedmihvězdičkovém“ Burj al Arab; zda jsou stejně relaxační jako obyčejná kvalitní masáž, se teprve ukáže.
Tlak na cestovní ruch v Dubaji
Ambice společnosti Atlantis Royal odrážejí ambice Dubaje. Šejk Mohammed bin Rašíd al-Maktúm, viceprezident a premiér SAE a vládce Dubaje, plánuje během příštích 20 let zdvojnásobit turistický ruch v Dubaji v naději, že se stane nejnavštěvovanějším městem na světě.
Pandemie Covid-19 některé z těchto ambicí zbrzdila. V roce 2021 Dubaj očekávala 27 milionů návštěvníků, ale viděla jich jen 7,28 milionu, ačkoli její hranice byly otevřeny po celý rok, Ani s pomocí výstavy Expo 2020, která začala v říjnu, se městu loni nepodařilo vyrovnat úroveň cestovního ruchu na úroveň roku 2019, natož ji překonat, jak se doufalo. Ve čtvrtém čtvrtletí Dubaj přivítala 3,4 milionu návštěvníků – 74 % toho, co město hostilo ve stejném období roku 2019.
Jedním z vysvětlení je pokles návštěvnosti Číny, která v roce 2019 představovala 989 000 z 16,7 milionu turistických návštěv města – pátého největšího zdrojového trhu návštěvníků. Čerstvější vráskou je pokles vysoce utrácejících ruských turistů, jejichž kupní síla se vypařila kvůli sankcím vyvolaným ruskou invazí na Ukrajinu. (SAE slouží jako prominentní útočiště pro některé nejbohatší Rusy).
Zdroj: Atlantis
Stříbrnou stránkou pro Atlantis Royal je, že může kompenzovat část zaostávajícího cestovního ruchu prodejem rezidencí, což pomůže získat zpět náklady na projekt ve výši 1,4 miliardy dolarů. Všechny byty ve věži, jejichž cena se pohybuje od 2 do 49 milionů dolarů, včetně nejdražší jednotky v Dubaji, se již prodaly. Realitní makléři hlásí zájem ze strany přílivu investorů do kryptoměn a podnikatelů v oblasti blockchainu, kteří chtějí založit obchod ve městě, které je ke kryptoměnám stále vstřícnější (šejk Mohammad prosazuje podporu tohoto odvětví prostřednictvím „svobodných zón“, které mohou licencovat a schvalovat kryptoměnové transakce a jsou laxní, pokud jde o daně).
Znalci odvětví tvrdí, že přírůstky, jako je Royal, jsou přesně to, co Dubaj potřebuje k dosažení svých vysokých cílů v oblasti cestovního ruchu. „Průmysl cestovního ruchu je v Dubaji mnohem větší než ropa a plyn,“ vysvětluje Kostas Nikolaidis, který se pro globální společnost STR zabývající se daty a poznatky z oblasti pohostinství zaměřuje na Blízký východ. „Ikonické hotely, jako je tento, nejenže posilují image destinace, ale často mohou také stimulovat novou poptávku.“
Na vrcholku dubajského ostrova Palm Jumeirah se objevila nová mohutná stavba. Kombinace hotelu a rezidence za 1,4 miliardy dolarů s názvem Atlantis Royal vznikala 14 let. Jeho cílem je zvýšit laťku luxusu v nejbohatším městě světa.Stavba o 43 patrech a rozloze 87 097 metrů čtverečních stojí v sousedství svého ikonického příbuzného, hotelu Palm, a vypadá jako architektonická směs hry Jenga a Millenium Falcon. Jeho futuristické křivky a nebeské zahrady nabízejí ze 795 pokojů a 231 apartmánů nádherný výhled na Perský záliv.Kdyby hoteliér sepsal seznam všech luxusních zařízení a vynásobil ho deseti, co se týče ambicí i množství – 92 bazénů, ano, venkovní křišťálové lustry, které se mění ve slunečníky, ano, 17 restaurací a barů od šéfkuchařů včetně Hestona Blumenthala a José Andrése, ano – vypadalo by to na papíře podobně jako v hotelu Royal. Realizace takového projektu však nebyla nijak náročná.Stejně jako druhý Atlantis v Dubaji – který nemá žádnou spojitost s tím na Bahamách – začal Royal jako společný podnik developera Kerzner International Ltd., který vlastní značku One&Only Resorts, a investiční společnosti Istithmar World. Po vyčerpání finančních prostředků během světové finanční krize v roce 2008 zůstala nemovitost několik let ležet ladem.Zdroj: AtlantisNa pomoc přispěchala Investment Corp. of Dubai , státní investiční fond emirátu. Od roku 2016, kdy převzal výstavbu, považuje Atlantis Royal za základ celkové strategie rozvoje dubajské turistické scény, která se zaměřuje méně na rodiny a více na nezadané pařmeny. Zejména ve věkové skupině 25-44 let, kterou společnost Emirates Airlines v posledních letech sleduje jako rychle rostoucí demografickou skupinu, a to zejména od doby, kdy udeřil Covid-19.Pandemická omezení pohybu pracovních sil a s tím spojená krize dodavatelského řetězce sužovaly a zdržovaly již tak drahou stavbu. Nyní, kdy se plánuje zahájit příjem rezervací ve třetím čtvrtletí roku 2022, vám přinášíme pohled zevnitř na to, čím by Royal mohl obohatit dubajskou nabídku, a to na základě exkluzivní prohlídky sybaritických excesů, na nichž se v současné době pracuje.Chcete využít této příležitosti?Nadstandardní vybaveníCloud 22 může být dobrým místem, kde můžete začít svou cestu dobré místo. Jeho 90metrový střešní bazén se vznáší 22 pater nad obzorem. Je již vybaven sklolaminátovým dýdžejským pultem ve tvaru hlavy robota s červenými LED „žilkami“, které pulzují podle hudby, a každá ze 14 kabinek má vlastní akrylátový bazén. Dvouúrovňová kabina „VVIP“ má speciální bazén s akrylátovým dnem, který jako by se vznášel nad okrajem konstrukce.Z úrovně země je snazší ocenit architekturu, která je širší než vysoká. Architektonická kancelář Kohn Pedersen Fox Associates z New Yorku, která navrhla územní plán manhattanské čtvrti Hudson Yards, má vypadat jako mrakodrap, který byl rozložen na vedle sebe ležící kousky, z nichž některé jsou propojeny šikmým futuristickým nebeským mostem.Zdroj: Atlantis Většina restaurací bude v přízemí, včetně pobočky Andrésova španělského tapas podniku Jaleo, klasického sushi od Nobu Matsuhisy a odnože experimentální vlajkové lodi Hestona Blumenthala v Londýně, Dinner. Další místa budou mít známější regionální jména, například Ariana’s Persian Kitchen, jejíž majitelka Ariana Bundyová má populární pořad o vaření, který se vysílá po celé Asii a na Blízkém východě. Nejvýše postaveným místem pro pití a tanec bude restaurace a salonek Ling Ling by Hakkasan s výhledem na Cloud 22.V přízemí se nachází také největší soukromá pláž v Dubaji, dvoukilometrový úsek sladkého písku určený pouze pro hosty a obyvatele, který sahá až k původnímu resortu Atlantis. Jediný srovnatelný prostor se nachází v novém resortu Anantara World Islands; soukromá pláž o rozloze 2 000 m2 je přístupná pouze hostům ubytovaným v 70 pokojích a apartmánech.Po večírku, zotaveníPožitkářství je jen jednou stranou mince, druhou je wellness. „Funkce nemovitostí zaměřené na emocionální a duchovní wellness, jako jsou prostory pro meditaci a masáže, jsou důležitější než kdy jindy,“ říká Timothy Kelly, výkonný viceprezident a generální ředitel společnosti Atlantis. Dodává, že pandemie vyvolala mezi cestovateli větší zájem o holistický wellness.Wellness centrum o rozloze 3 000 metrů čtverečních nabízí šest místností „Hammam Sensorium“, kde bude typický zážitek z tureckých lázní vylepšen o aromatické obklady namíchané podle vašich preferencí. K dispozici jsou také solné jeskyně v korejském lázeňském stylu „haloterapie“ a sněhová sauna.Zdroj: Atlantis Typické pro dubajskou pohostinskou konkurenci je, že takové vymoženosti, jako jsou hypnoterapeutické procedury , mají odlišit od povrchnějších kaviárových kosmetických procedur za 422 dolarů v „sedmihvězdičkovém“ Burj al Arab; zda jsou stejně relaxační jako obyčejná kvalitní masáž, se teprve ukáže.Ambice společnosti Atlantis Royal odrážejí ambice Dubaje. Šejk Mohammed bin Rašíd al-Maktúm, viceprezident a premiér SAE a vládce Dubaje, plánuje během příštích 20 let zdvojnásobit turistický ruch v Dubaji v naději, že se stane nejnavštěvovanějším městem na světě.Pandemie Covid-19 některé z těchto ambicí zbrzdila. V roce 2021 Dubaj očekávala 27 milionů návštěvníků, ale viděla jich jen 7,28 milionu, ačkoli její hranice byly otevřeny po celý rok, Ani s pomocí výstavy Expo 2020, která začala v říjnu, se městu loni nepodařilo vyrovnat úroveň cestovního ruchu na úroveň roku 2019, natož ji překonat, jak se doufalo. Ve čtvrtém čtvrtletí Dubaj přivítala 3,4 milionu návštěvníků – 74 % toho, co město hostilo ve stejném období roku 2019.Jedním z vysvětlení je pokles návštěvnosti Číny, která v roce 2019 představovala 989 000 z 16,7 milionu turistických návštěv města – pátého největšího zdrojového trhu návštěvníků. Čerstvější vráskou je pokles vysoce utrácejících ruských turistů, jejichž kupní síla se vypařila kvůli sankcím vyvolaným ruskou invazí na Ukrajinu. .Zdroj: Atlantis Stříbrnou stránkou pro Atlantis Royal je, že může kompenzovat část zaostávajícího cestovního ruchu prodejem rezidencí, což pomůže získat zpět náklady na projekt ve výši 1,4 miliardy dolarů. Všechny byty ve věži, jejichž cena se pohybuje od 2 do 49 milionů dolarů, včetně nejdražší jednotky v Dubaji, se již prodaly. Realitní makléři hlásí zájem ze strany přílivu investorů do kryptoměn a podnikatelů v oblasti blockchainu, kteří chtějí založit obchod ve městě, které je ke kryptoměnám stále vstřícnější .Znalci odvětví tvrdí, že přírůstky, jako je Royal, jsou přesně to, co Dubaj potřebuje k dosažení svých vysokých cílů v oblasti cestovního ruchu. „Průmysl cestovního ruchu je v Dubaji mnohem větší než ropa a plyn,“ vysvětluje Kostas Nikolaidis, který se pro globální společnost STR zabývající se daty a poznatky z oblasti pohostinství zaměřuje na Blízký východ. „Ikonické hotely, jako je tento, nejenže posilují image destinace, ale často mohou také stimulovat novou poptávku.“
Investiční banka KeyBanc Capital Markets obnovila pokrytí akcií technologického giganta Amazon a přidělila jim doporučení „nadvážit“ s cílovou cenou 300...