V nedávné epizodě pořadu The Colin Cowherd Podcast, který moderuje Colin Cowherd z Fox Sports, označil Cuban TikTok za „budoucnost sportovních médií“ a poznamenal, že algoritmy aplikace, které jsou poháněny umělou inteligencí, přizpůsobují své návrhy krátkému trvání pozornosti i osobním zájmům uživatelů.
„TikTok využívá umělou inteligenci k prezentaci věcí, které vás zajímají,“ řekl miliardář a majitel klubu Dallas Mavericks. „Pokud se mně a mému synovi líbí smeče Luky Dončiče, věci z NBA a psi, budeme dostávat proud těchto videí … To je budoucnost sportovních médií, protože naše šestnáctileté, dvanáctileté nebo patnáctileté dítě nedokážeme přimět, aby sedělo celý zápas.“
Cuban uvedl jako příklad baseball, sport s poměrně velkým množstvím mrtvého času mezi jednotlivými hrami. Navrhl, aby Major League Baseball vytvořila vlastní verzi TikToku „RedZone for MLB“ – s odkazem na kanál NFL Network „NFL RedZone“ -, kde by fanoušci mohli v reálném čase sledovat pouze odpaly, které se bezprostředně dotýkají jejich oblíbených týmů nebo hráčů.

Účet MLB na TikToku má 5 milionů sledujících, takže je poměrně populární. Loňská sezóna však stanovila nový rekord v délce průměrně nejdelšího devítiminutového zápasu: Podle kanceláře komisaře byl tento rekordní zápas dlouhý 3 hodiny, 10 minut a 7 sekund.
V posledních letech se liga více zaměřuje na „tempo hry“ a testuje několik iniciativ, jejichž cílem je zrychlit zápasy. Žádná z těchto iniciativ nezahrnovala prvek související s TikTokem – alespoň zatím ne.
Podle Cubana potenciální dopad této platformy sociálních médií přesahuje i oblast sportu. Všechny společnosti by se podle něj měly poučit z toho, jak TikTok využívá umělou inteligenci k oslovení své zákaznické základny – stejně jako se před desítkami let musely podniky přizpůsobit každodennímu používání počítačů.
„Existují dva typy společností: ty, které jsou v AI skvělé, a všechny ostatní,“ řekl Cuban. „A nemusíte být nutně skvělí v AI, abyste založili společnost, ale v určitém okamžiku jí budete muset porozumět. Je to jako v počátcích osobních počítačů. Nemuseli jste být dobří v PC, ale pomohlo vám to se sítěmi, pak s internetem, pak s mobilními telefony.“

Cubanův vlastní účet na TikToku, na kterém zveřejňuje převážně videa se svými dětmi nebo obsah související s pořadem „Shark Tank“ televize ABC, nasbíral téměř 660 000 sledujících. Cuban uvedl, že účet původně vytvořil, aby viděl, co sledují jeho děti, ale nyní aplikaci používá poněkud roztržitě, protože je „příliš jednoduchá na používání“.
„Teď TikTok používám, jako když běhám, jdu nebo jedu na kole,“ řekl. „Na TikToku si prostě procházím 30sekundové klipy, čas mi rychleji utíká a díky tomu lépe rozumím svým dětem.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky