Ironií je, že se to na společnosti příliš neprojevilo. Během roku 2021 se jí podařilo vykázat 61% růst. Problémem je, že ztráty se téměř zdvojnásobily. Omezit ztráty znamená omezit růst.
Společnost Twilio se tak ocitla mezi dvěma trhy: Trh s jejími komunikačními API stále roste. Trh pro její akcie se nadále zmenšuje.
Zdá se, že vedení společnosti bude 4. května, kdy budou zveřejněny výsledky za první čtvrtletí, hledat střední cestu. Ztráty se odhadují na přibližně 175 milionů dolarů nebo 99 centů na akcii. Tržby se očekávají ve výši 835 milionů dolarů, což je o něco méně než prosincových 842 milionů dolarů, ale stále o 42 % více než v loňském roce.
Bude to stačit k nalákání investorů?

Cash flow je král
Hodně záleží na tom, jak dopadne provozní cash flow v březnové čtvrtletní zprávě. Ten byl v první polovině roku 2021 kladný, ale v druhé polovině roku záporný, což je doba, kdy akcie vypadly z postele.
Akcie Twilio měly otevřít 19. dubna na 132,50 USD/akcii. To je tržní kapitalizace něco málo přes 24 miliard dolarů při tržbách za rok 2021 ve výši 2,84 miliardy dolarů. Před rokem by růstová akcie prodávaná za 8,5násobek tržeb byla levná. Tohle není minulý rok. Od loňského roku touto dobou ztratila společnost Twilio více než 64 % své hodnoty. Na svém vrcholu v únoru 2021 to byla akcie za 440 USD/akcii. Ještě loni v červenci uzavírala na ceně přes 400 USD.
Pokud vás propad zastihl, nebyli jste sami. Zdá se, že stejně překvapeni jsou i analytici. Z 26 analytiků, které uvádí Tipranks, všichni kromě jednoho radí zákazníkům nakupovat. Dokonce i nejnižší roční cílová cena je téměř dvojnásobná oproti současné ceně, a to 240 USD/akcii.
Pokud se objeví dobré zprávy o peněžních tocích, mohly by akcie Twilio rychle vzrůst.

Dobré zprávy pro akcie TWLO
Pro společnost Twilio by mohly přijít další dobré zprávy.
Změny v oblasti ochrany osobních údajů, které provedly velké technologické společnosti, kladou důraz na využívání dat, která již společnosti o zákaznících shromažďují. Když Twilio na vrcholu pandemie koupilo společnost Segment, koupilo platformu zákaznických dat
Je to asi takto. Původní hodnota rozhraní API společnosti Twilio byla založena na úspoře peněz a přesunu všech kontaktů do centralizovaného internetového systému. Ale to, co se dělo na všech těch chatech, e-mailech a hovorech na podporu, může společnostem hodně napovědět o tom, co by zákazníci mohli chtít. Vzhledem k tomu, že používají pouze vlastní údaje o zákaznících, neměly by nastat žádné problémy s ochranou osobních údajů. Společnost Segment tak uvedla Twilio na rostoucí trh.
Služba kontaktního centra Flex, která spojuje všechny chaty se zákazníky do jednoho datového úložiště, znamená ještě více dat pro CDP a větší hodnotu z používání služby Twilio.

Skandál
Nad společností visí jeden mrak, který však zvenčí vypadá velmi malý.
Je to skandál s obchodováním zasvěcených osob. Někteří inženýři společnosti před rokem viděli, že přicházejí dobré zprávy, a vydělali na tom milion dolarů, když s nimi obchodovali s přáteli a rodinou. Inženýři čelí obvinění, které může jednoho z nich dostat na 45 let do vězení.
Rozsah a povaha skandálu jsou varováním pro všechny pracovníky v oblasti technologií. Společnosti dávají zaměstnancům omezená okna, ve kterých mohou obchodovat. Kdyby pracovníci tato okna využili, přišli by o peníze. Neobchodujte mimo tato okna. Nepoužívejte jako základ pro své obchody ani to, co víte vy a co ostatní nevědí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























