Streamovací platforma 6. března stáhla své služby v Rusku po invazi na Ukrajinu. Firmy včetně JPMorgan a Truist odhadují – s odvoláním na zprávy The Information – že Netflix má v Rusku 1 až 2 miliony placených předplatitelů. Za čtvrté čtvrtletí roku 2021 vykázala společnost Netflix celkem 222 milionů placených účastníků.
Společnost JPMorgan snížila svůj odhad čistých dodatečných předplatitelů za první čtvrtletí na 1,5 milionu oproti předchozím 2,7 milionu. Firma rovněž snížila svůj odhad čistých přírůstků ve druhém čtvrtletí na 1,5 milionu z 1,7 milionu s odkazem na „určité přelévání dopadu Ruska“.
„Očekávání pro 1H22 jsou tlumená – jak by měla být – a to je před odstraněním 1-2 milionů předplatitelů v Rusku,“ uvedl Doug Anmuth ze společnosti JPMorgan ve čtvrteční poznámce.
Konsenzuální odhad Wall Street pro globální placené čisté přírůstky v prvním čtvrtletí je podle FactSet 2,84 milionu oproti 3,98 milionu v předchozím roce.

JPMorgan však vidí, že Netflix bude mít silnou druhou polovinu roku 2022. JPMorgan má pro Netflix rating overweight a cílovou cenu 605 USD, což znamená 73,9% nárůst oproti pondělní zavírací ceně.
Mezitím společnost Truist snížila cílovou cenu pro Netflix na 409 USD za akcii ze 470 USD poté, co do své analýzy zahrnula odebrání ruských zákazníků. Nová projekce je o 17,5 % vyšší než pondělní závěrečná hodnota. Společnost má na Netflixu doporučení držet.
Společnost Baird poznamenala, že válka na Ukrajině může mít dopad i na počet předplatitelů v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky. Evropa tvoří 33 % celosvětového počtu předplatitelů společnosti Netflix, zdůraznila společnost Baird. Baird má pro Netflix neutrální rating a cílovou cenu 420 USD, což znamená 20,7% nárůst.
„Zdůraznili bychom vyšší riziko odlivu zákazníků v regionu EMEA, druhém největším regionu společnosti, kvůli potenciálnímu tlaku na spotřebitelské výdaje spojenému s vyššími náklady na energie a širšími inflačními tlaky,“ uvedl ve čtvrtek William Power z Baird. „To by se mohlo ukázat jako přechodné, ale i tak by to mohlo zkalit výhled růstu počtu předplatitelů, který je klíčovým faktorem akcií.“

Netflix v lednu také zvýšil měsíční ceny pro předplatitele v USA a Kanadě, což by podle analytika společnosti Cowen Johna Blackledgeho mohlo „zvýšit krátkodobý odliv zákazníků“ společnosti. Cowen odhaduje, že čistý přírůstek předplatitelů v USA a Kanadě bude 63 000 oproti 448 000 v prvním čtvrtletí roku 2021.
Akcie Netflixu se v letošním roce potýkají s problémy, v roce 2022 klesly o 51,1 % oproti 8% poklesu indexu S&P 500′.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky