Akcie se v prodlouženém obchodování propadly přibližně o 3 %.
Zde jsou výsledky:
Zisk na akcii (EPS): 24,62 USD na akcii oproti očekávaným 25,91 USD podle Refinitivu. Tržby: 68,01 miliardy USD oproti očekávaným 68,11 miliardy USD podle Refinitivu. Příjmy z reklamy na YouTube: 6,87 miliardy USD oproti očekávaným 7,51 miliardy USD, podle StreetAccount Příjmy z Google Cloud: 5,82 miliardy dolarů oproti očekávaným 5,76 miliardy dolarů podle StreetAccount Náklady na získávání návštěvnosti (TAC): 11,99 miliardy dolarů oproti očekávaným 11,69 miliardy dolarů podle StreetAccount.
Příjmy společnosti Google dosáhly 68,01 miliardy dolarů, což představuje 23% nárůst oproti stejnému období loňského roku. To je zpomalení oproti 34% růstu v prvním čtvrtletí roku 2021, kdy se ekonomika znovu otevírala po pandemii.
Zdroj: Thinkstock
Společnost vykázala za toto čtvrtletí příjmy z reklamy ve výši 54,66 miliardy dolarů – oproti 44,68 miliardy dolarů v předchozím roce.
Příjmy z reklamy na YouTube za čtvrtletí zaostaly za očekáváním analytiků. Videostránka těžila zejména z pandemie, kdy uživatelé byli především doma na svých zařízeních. Nedostatek přichází také v době, kdy TikTok získává rostoucí podíl na trhu s videem na sociálních sítích.
Finanční ředitelka Ruth Poratová v rámci hovoru s analytiky uvedla, že YouTube zaznamenal „mírný růst“ především v oblasti reklamy s přímou odezvou. Zpomalení podle ní odráží především náročné srovnání se silným prvním čtvrtletím roku 2021.
Generální ředitel Sundar Pichai na hovoru uvedl, že konkurent YouTube, služba TikTok s názvem Shorts, má nyní 30 miliard denních zhlédnutí, což je dvojnásobek počtu zhlédnutí v předchozím čtvrtletí a čtyřikrát více než před rokem.
Ve čtvrtletí vynikl cloudový byznys Googlu, který vzrostl o 44 % a překonal odhady, protože stále více velkých podniků přesouvá pracovní zátěž z vlastních datových center. Cloudová divize však stále prodělává, když vykázala provozní ztrátu 931 milionů dolarů oproti 974 milionům dolarů o rok dříve.
V průběhu čtvrtletí Google zastavil velkou část svých ruských operací kvůli invazi na Ukrajinu. Růst tržeb v evropském regionu, který zahrnuje také Blízký východ a Afriku, se v prvním čtvrtletí zpomalil na 19 % z 33 % o rok dříve.
Zdroj: Unsplash
Ostatní sázky společnosti Alphabet, které zahrnují její společnosti zabývající se vědami o živé přírodě a jednotku Waymo, která se zabývá samořízenými automobily, téměř zdvojnásobily příjmy oproti předchozímu roku ze 198 milionů dolarů na 440 milionů dolarů. Ztráta této jednotky se mírně zvýšila na 1,15 miliardy dolarů.
Náklady na získávání návštěvnosti (TAC), metrika, která ukazuje, kolik společnost platí jiným webovým stránkám za získání návštěvnosti, byly vyšší, než Wall Street očekávala, a to 11,99 miliardy dolarů.
Segment ostatních příjmů společnosti Google, který zahrnuje hardware, obchod Play Store a příjmy z nereklamního YouTube, zaznamenal 6,81 miliardy USD, což je o něco více než v předchozím roce.
Akcie společnosti Alphabet se od úterního závěru roku propadly o 18 %. Po skončení obchodování se akcie propadly na nejnižší hodnotu od května 2021.
Akcie se v prodlouženém obchodování propadly přibližně o 3 %.Zde jsou výsledky:Zisk na akcii : 24,62 USD na akcii oproti očekávaným 25,91 USD podle Refinitivu.Tržby: 68,01 miliardy USD oproti očekávaným 68,11 miliardy USD podle Refinitivu.Příjmy z reklamy na YouTube: 6,87 miliardy USD oproti očekávaným 7,51 miliardy USD, podle StreetAccountPříjmy z Google Cloud: 5,82 miliardy dolarů oproti očekávaným 5,76 miliardy dolarů podle StreetAccountNáklady na získávání návštěvnosti : 11,99 miliardy dolarů oproti očekávaným 11,69 miliardy dolarů podle StreetAccount.Příjmy společnosti Google dosáhly 68,01 miliardy dolarů, což představuje 23% nárůst oproti stejnému období loňského roku. To je zpomalení oproti 34% růstu v prvním čtvrtletí roku 2021, kdy se ekonomika znovu otevírala po pandemii.Zdroj: ThinkstockSpolečnost vykázala za toto čtvrtletí příjmy z reklamy ve výši 54,66 miliardy dolarů – oproti 44,68 miliardy dolarů v předchozím roce.Příjmy z reklamy na YouTube za čtvrtletí zaostaly za očekáváním analytiků. Videostránka těžila zejména z pandemie, kdy uživatelé byli především doma na svých zařízeních. Nedostatek přichází také v době, kdy TikTok získává rostoucí podíl na trhu s videem na sociálních sítích.Finanční ředitelka Ruth Poratová v rámci hovoru s analytiky uvedla, že YouTube zaznamenal „mírný růst“ především v oblasti reklamy s přímou odezvou. Zpomalení podle ní odráží především náročné srovnání se silným prvním čtvrtletím roku 2021.Chcete využít této příležitosti?Generální ředitel Sundar Pichai na hovoru uvedl, že konkurent YouTube, služba TikTok s názvem Shorts, má nyní 30 miliard denních zhlédnutí, což je dvojnásobek počtu zhlédnutí v předchozím čtvrtletí a čtyřikrát více než před rokem.Ve čtvrtletí vynikl cloudový byznys Googlu, který vzrostl o 44 % a překonal odhady, protože stále více velkých podniků přesouvá pracovní zátěž z vlastních datových center. Cloudová divize však stále prodělává, když vykázala provozní ztrátu 931 milionů dolarů oproti 974 milionům dolarů o rok dříve.V průběhu čtvrtletí Google zastavil velkou část svých ruských operací kvůli invazi na Ukrajinu. Růst tržeb v evropském regionu, který zahrnuje také Blízký východ a Afriku, se v prvním čtvrtletí zpomalil na 19 % z 33 % o rok dříve.Zdroj: UnsplashOstatní sázky společnosti Alphabet, které zahrnují její společnosti zabývající se vědami o živé přírodě a jednotku Waymo, která se zabývá samořízenými automobily, téměř zdvojnásobily příjmy oproti předchozímu roku ze 198 milionů dolarů na 440 milionů dolarů. Ztráta této jednotky se mírně zvýšila na 1,15 miliardy dolarů.Náklady na získávání návštěvnosti , metrika, která ukazuje, kolik společnost platí jiným webovým stránkám za získání návštěvnosti, byly vyšší, než Wall Street očekávala, a to 11,99 miliardy dolarů.Segment ostatních příjmů společnosti Google, který zahrnuje hardware, obchod Play Store a příjmy z nereklamního YouTube, zaznamenal 6,81 miliardy USD, což je o něco více než v předchozím roce.Akcie společnosti Alphabet se od úterního závěru roku propadly o 18 %. Po skončení obchodování se akcie propadly na nejnižší hodnotu od května 2021.