aJedním z nejlepších způsobů, jak na akciovém trhu dosáhnout nadprůměrných výnosů, je nakupovat kvalitní podniky za dobrou cenu a nechat je v průběhu času narůstat. Investoři často vynaloží velké úsilí, aby našli firmu, která se neosvědčila, ale má potenciál stát se v příštích letech desetinásobným nebo lepším investorem. Přesto se často ty nejlepší investice skrývají na první pohled.
Jedním z mých osobních oblíbených příkladů je, když společnost Berkshire Hathaway vedená Warrenem Buffettem začala v roce 2016 nakupovat akcie společnosti Apple. Apple byl mocný hráč a poměrně jasná investice. Přesto investoři akcie prodávali kvůli obavám, že Apple nebude schopen rozvíjet své služby i hardwarové podnikání a udržet si zákazníky v rámci svého ekosystému. Páni, jak se mýlili.
Od 16. května 2016, kdy společnost Berkshire začala Apple nakupovat, vzrostly akcie Applu o neuvěřitelných 644 %. Ačkoli rozhodně neočekávám, že akcie Starbucks ( SBUX -0,07 % ) nebo The Walt Disney Company vzrostou za necelých šest let více než šestinásobně, řekl bych, že obě společnosti mají silné značky a měly by být schopny růst i v následujících desetiletích. Zde je důvod:
Zdroj: Canva
Nápojový gigant
Jestli nás trh v posledních měsících něco naučil, pak to, že na ocenění záleží. A grafy ukazují, že Starbucks má nyní skvělou hodnotu.
Od vstupu na burzu před téměř 30 lety, 26. června 1992, se společnost jen zřídka obchoduje s poměrem P/E pod 20. V posledních letech se společnost obchoduje s poměrem P/E pod 20, což znamená, že se její hodnota pohybuje na úrovni 20 %. Ve skutečnosti byl desetiletý medián poměru P/E mezi 6. červnem 1992 a 6. červnem 2002 163,9. V následujícím desetiletém období činil medián poměru P/E 50,6. A dnes je desetiletý medián poměru P/E 31,5.
Uznáváme, že společnost Starbucks roste pomaleji než v minulosti, takže její poměr P/E si zaslouží stlačit. Ale vzhledem k tomu, že se její podnikání teprve začíná vzpamatovávat z pandemických potíží a nyní čelí novým protivětrům, můžete tvrdit, že zisky jsou jen zlomkem toho, co by mohly být v příštích letech.
Zdroj: Getty Images
Jedním z rizik, které stojí za to sledovat, je cenová síla společnosti Starbucks. Ještě se uvidí, kde bude hranice schopnosti Starbucksu zvyšovat ceny a přenášet dopady inflace na své zákazníky. Dovolím si však tvrdit, že Starbucks používá zvyšování cen jako krátkodobé řešení boje proti inflaci.
Většina dlouhodobého růstu bude pravděpodobně pocházet z objednávek typu „grab-and-go“, menších prodejen zaměřených na vyzvedávání a klasického modelu drive-through. Tento dlouhý rozjezd ve spojení se stabilní a rostoucí dividendou z něj nyní dělá přesvědčivou koupi. d poměry ceny a volného cash flow jsou v současné době všechny pod svými pětiletými mediány.
Mediální zázrak
Společnost Disney nemá tak nízké ocenění jako Starbucks. Ve skutečnosti vypadají její akcie na papíře dost draze. Mějte však na paměti, že Dům myší se stále zotavuje z pandemie. Počet případů COVID-19 klesá, což je skvělá zpráva. Často však zapomínáme, že ještě před několika měsíci byla situace mnohem horší. Společnost Disney v únoru zrušila povinnost používat masky a stále vyžaduje masky ve veřejné dopravě.
Argument medvěda pro společnost Disney má několik dobrých bodů. Nasycenost v oblasti streamingu spojená s nedostatkem odhodlání k obnovení dividendy není zrovna dobrým pohledem na akcie, které dříve vycházely vstříc dlouhodobým investorům s averzí k riziku.
Zdroj: Pexels
Kdybych si však mohl koupit a držet příštích 20 let jen jednu akcii, byla by to právě Disney. Podnikání parku se vrací a v tomto fiskálním roce by mohl velmi dobře vykázat rekordní výsledky. Disney+ doplňuje zábavní segment studia Disney. Celkově vzato se Disney stává silnější mediální společností, která dokáže využít větší hodnotu ze svého obsahu prostřednictvím instalací v zábavních parcích, zboží a dalších cest než ostatní streamovací firmy.
Společnost Disney by neměla mít problém přenést vyšší náklady na zákazníky a bojovat s inflací. Společnost uvedla, že výdaje na jednoho obyvatele byly v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2022 o 40 % vyšší než ve stejném období roku 2019, což naznačuje, že poptávka zákazníků je silná.
Zdroj: Shutterstock
Vybírat nyní společnost Disney může být nepopulární názor. Značka je však příliš silná a podnik má příliš velký růstový potenciál na to, aby byl nyní oceněn níže než při prvním spuštění služby Disney+ v listopadu 2019.
Základy zůstávají nedotčené
Starbucks a Disney jsou dva zcela odlišné podniky. Oba však mají silné značky a jsou lídry ve svých odvětvích. Zdá se, že problémy, kterým Starbucks a Disney čelí, se netýkají jejich hlavních činností – což je skvělá zpráva pro dlouhodobé investory.
Když jsou akcie ve výprodeji kvůli zdánlivě krátkodobým problémům, je to téměř vždy skvělá příležitost k nákupu. Starbucks zůstává nápojovým gigantem a Disney je mediálním zázrakem. Nezdá se, že by se tyto pozice měly v dohledné době změnit. Jestli něco, tak se v příštích desetiletích pravděpodobně jen posílí.
aJedním z nejlepších způsobů, jak na akciovém trhu dosáhnout nadprůměrných výnosů, je nakupovat kvalitní podniky za dobrou cenu a nechat je v průběhu času narůstat. Investoři často vynaloží velké úsilí, aby našli firmu, která se neosvědčila, ale má potenciál stát se v příštích letech desetinásobným nebo lepším investorem. Přesto se často ty nejlepší investice skrývají na první pohled.Jedním z mých osobních oblíbených příkladů je, když společnost Berkshire Hathaway vedená Warrenem Buffettem začala v roce 2016 nakupovat akcie společnosti Apple. Apple byl mocný hráč a poměrně jasná investice. Přesto investoři akcie prodávali kvůli obavám, že Apple nebude schopen rozvíjet své služby i hardwarové podnikání a udržet si zákazníky v rámci svého ekosystému. Páni, jak se mýlili.Od 16. května 2016, kdy společnost Berkshire začala Apple nakupovat, vzrostly akcie Applu o neuvěřitelných 644 %. Ačkoli rozhodně neočekávám, že akcie Starbucks nebo The Walt Disney Company vzrostou za necelých šest let více než šestinásobně, řekl bych, že obě společnosti mají silné značky a měly by být schopny růst i v následujících desetiletích. Zde je důvod:Zdroj: CanvaJestli nás trh v posledních měsících něco naučil, pak to, že na ocenění záleží. A grafy ukazují, že Starbucks má nyní skvělou hodnotu.Od vstupu na burzu před téměř 30 lety, 26. června 1992, se společnost jen zřídka obchoduje s poměrem P/E pod 20. V posledních letech se společnost obchoduje s poměrem P/E pod 20, což znamená, že se její hodnota pohybuje na úrovni 20 %. Ve skutečnosti byl desetiletý medián poměru P/E mezi 6. červnem 1992 a 6. červnem 2002 163,9. V následujícím desetiletém období činil medián poměru P/E 50,6. A dnes je desetiletý medián poměru P/E 31,5.Chcete využít této příležitosti?Uznáváme, že společnost Starbucks roste pomaleji než v minulosti, takže její poměr P/E si zaslouží stlačit. Ale vzhledem k tomu, že se její podnikání teprve začíná vzpamatovávat z pandemických potíží a nyní čelí novým protivětrům, můžete tvrdit, že zisky jsou jen zlomkem toho, co by mohly být v příštích letech.Zdroj: Getty ImagesJedním z rizik, které stojí za to sledovat, je cenová síla společnosti Starbucks. Ještě se uvidí, kde bude hranice schopnosti Starbucksu zvyšovat ceny a přenášet dopady inflace na své zákazníky. Dovolím si však tvrdit, že Starbucks používá zvyšování cen jako krátkodobé řešení boje proti inflaci.Většina dlouhodobého růstu bude pravděpodobně pocházet z objednávek typu „grab-and-go“, menších prodejen zaměřených na vyzvedávání a klasického modelu drive-through. Tento dlouhý rozjezd ve spojení se stabilní a rostoucí dividendou z něj nyní dělá přesvědčivou koupi. d poměry ceny a volného cash flow jsou v současné době všechny pod svými pětiletými mediány.Společnost Disney nemá tak nízké ocenění jako Starbucks. Ve skutečnosti vypadají její akcie na papíře dost draze. Mějte však na paměti, že Dům myší se stále zotavuje z pandemie. Počet případů COVID-19 klesá, což je skvělá zpráva. Často však zapomínáme, že ještě před několika měsíci byla situace mnohem horší. Společnost Disney v únoru zrušila povinnost používat masky a stále vyžaduje masky ve veřejné dopravě.Argument medvěda pro společnost Disney má několik dobrých bodů. Nasycenost v oblasti streamingu spojená s nedostatkem odhodlání k obnovení dividendy není zrovna dobrým pohledem na akcie, které dříve vycházely vstříc dlouhodobým investorům s averzí k riziku.Zdroj: PexelsKdybych si však mohl koupit a držet příštích 20 let jen jednu akcii, byla by to právě Disney. Podnikání parku se vrací a v tomto fiskálním roce by mohl velmi dobře vykázat rekordní výsledky. Disney+ doplňuje zábavní segment studia Disney. Celkově vzato se Disney stává silnější mediální společností, která dokáže využít větší hodnotu ze svého obsahu prostřednictvím instalací v zábavních parcích, zboží a dalších cest než ostatní streamovací firmy.Společnost Disney by neměla mít problém přenést vyšší náklady na zákazníky a bojovat s inflací. Společnost uvedla, že výdaje na jednoho obyvatele byly v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2022 o 40 % vyšší než ve stejném období roku 2019, což naznačuje, že poptávka zákazníků je silná.Zdroj: ShutterstockVybírat nyní společnost Disney může být nepopulární názor. Značka je však příliš silná a podnik má příliš velký růstový potenciál na to, aby byl nyní oceněn níže než při prvním spuštění služby Disney+ v listopadu 2019.Starbucks a Disney jsou dva zcela odlišné podniky. Oba však mají silné značky a jsou lídry ve svých odvětvích. Zdá se, že problémy, kterým Starbucks a Disney čelí, se netýkají jejich hlavních činností – což je skvělá zpráva pro dlouhodobé investory.Když jsou akcie ve výprodeji kvůli zdánlivě krátkodobým problémům, je to téměř vždy skvělá příležitost k nákupu. Starbucks zůstává nápojovým gigantem a Disney je mediálním zázrakem. Nezdá se, že by se tyto pozice měly v dohledné době změnit. Jestli něco, tak se v příštích desetiletích pravděpodobně jen posílí.