Zatímco čínská populace rychle stárne, analytici očekávají, že tento trend přibrzdí dvě události, které povzbudí více lidí k tomu, aby měli děti.
Jedním z nich je, že vzhledem k tomu, že vysoké náklady odrazují od porodů, vláda zavede nové daňové úlevy a peněžní dávky. Podle zprávy jsou náklady na výchovu dítěte v Číně nejvyšší na světě na základě procenta průměrného disponibilního příjmu.
Druhým důvodem je, že míra porodnosti se pravděpodobně zvýší, protože vliv Covidu slábne. Analytici uvedli, že španělská chřipka v letech 1918 až 1920 způsobila pokles míry porodnosti, která dosáhla svého minima zhruba půl roku po vrcholu pandemie.

„Vládní snahy o zadržení demografického tématu poklesu porodnosti urychleného COVIDem staví do centra pozornosti akcie spotřebitelů a vzdělávacích institucí,“ uvedli analytici. „Domníváme se, že prémiování pomůže udržet nebo rozšířit marže mnoha spotřebitelských akcií.“
Zde jsou některé z tipů na akcie společnosti Jefferies, které hrají na tento trend:
Kimberly-Clark
Americká společnost Kimberly-Clark vlastní mimo jiné plenky Huggies a kapesníky Kleenex.
Podle zprávy Jefferies zůstává klíčovým motorem růstu společnosti její dětský obchod v Číně. „Odhadujeme, že její dětský obchod v Číně tvoří vyšší, nízké jednociferné procento celosvětových tržeb společnosti.“
Společnost Kimberly-Clark ve své výroční zprávě za rok 2021 uvedla, že klesající porodnost na klíčových trzích, jako je Čína, tlačí na růst.
„Abychom pomohli zmírnit dopady poklesu porodnosti, usilujeme o růst prodeje na úrovni nebo před tempem růstu kategorie prostřednictvím inovací, prémiizace, plánů na budování silných značek a investic do digitálního marketingu v rámci naší růstové strategie Elevate and Expand,“ uvedla společnost.
Výsledky za první čtvrtletí budou zveřejněny 22. dubna.
Procter & Gamble
Čína a USA jsou dva největší a nejziskovější trhy společnosti Procter & Gamble, uvedla společnost ve své zprávě za fiskální rok 2021 s tím, že organické tržby vzrostly o 8 % v USA a o 12 % ve Velké Číně.
Velká Čína se na čistých tržbách podle regionů podílela 10 %, uvedla společnost.
„V rámci jejího čínského podnikání odhadujeme, že dětský obchod tvoří přibližně 15 % tržeb v regionu, což je nízké jednociferné procento globálních tržeb společnosti PG,“ uvádí se ve zprávě Jefferies.
Procter & Gamble vlastní značky dětských výrobků, jako jsou Luvs a Pampers. Další čtvrtletní výsledky by měla společnost zveřejnit 23. dubna.
Health and Happiness International
Skupina H&H Group, kótovaná na burze v Hongkongu, prodává výživové produkty pro děti, dospělé a domácí zvířata.
Podle zprávy Jefferies má společnost 45% expozici v kojenecké výživě a 4% expozici v ostatních pediatrických produktech.
„Klesající porodnost v Číně má za následek menší celkový trh a poptávku po produktech dětské výživy a péče ve srovnání s předchozími lety,“ uvedla generální ředitelka Laetitia Garnier ve zprávě o výsledcích hospodaření z 22. března.

„Abychom tuto situaci zmírnili, aktivně jsme rozšířili distribuci výrobků [kojeneckého mléka] do měst nižší úrovně a zaměřili jsme se na kategorie, jako je superprémiové kravské a kozí mléko IMF,“ uvedla.
V roce 2021 společnost H&H vykázala v segmentu kojenecké výživy a péče v pevninské Číně pokles o 10,8 % na srovnatelné bázi. Celkové tržby vzrostly o 3,2 % na 11,55 miliardy jüanů
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























