Zákazníci Lamborghini nyní čekají na vůz déle než 12 měsíců
Čekací doba na nové SUV nebo superauto značky Lamborghini je nyní delší než 12 měsíců, protože poptávka bohatých milovníků automobilů nevykazuje žádné známky zpomalení, uvedl ve středu pro CNBC šéf automobilky.
Navzdory nestabilním akciovým trhům a rostoucí ekonomické nejistotě je poptávka po Lamborghini „tak vysoká jako nikdy předtím“, řekl StephanWinkelmann, generální ředitel Lamborghini.
„Je to neuvěřitelné,“ řekl Winkelmann. „Je těžké udělat prognózu, co se bude dít, a pro zbytek roku 2022. Ale když mluvíme se zákazníky, mluvíme se všemi našimi vedoucími pracovníky, nevidíme žádné zpomalení, pokud jde o objednávky.“
Výsledkem je čekací listina, která nyní přesahuje 12 měsíců. Předpředloni byla typická čekací listina na Lamborghini šest až devět měsíců. Na otázku, kdy a zda vůbec se pořadník společnosti někdy vrátí do „normálu“, Winkelmann odpověděl, že poptávka po špičkových vozech se možná zásadně přenastavila na vyšší úroveň vzhledem k obrovskému množství bohatství vytvořeného v posledních dvou letech.
Zdroj: Lamborghini
„Vidíme, že na celém světě je stále více lidí, kteří si mohou koupit vůz, jako je ten náš,“ řekl. „Po pandemii se lidé chtěli odměnit. A máme tu trhy, které byly zaplaveny penězi. Myslím, že se nacházíme na velmi vysoké plošině. Nevím, jestli je to nový normál.“
Lamborghini se navíc stalo oblíbeným vozem mladých zbohatlíků, kteří své nově nabyté jmění získali z kryptoměn, akcií, technologických firem a dědictví. Podle Winkelmanna bude v roce 2025 70 % zákazníků Lamba mladších 40 let.
„Rozhodně jsme zaznamenali posun směrem k mnohem mladším zákazníkům,“ řekl.
Lamborghini loni vykázalo rekordní zisky a výrobu, k čemuž přispělo především SUV Urus. Tržby vzrostly o 19 % na 2,1 miliardy dolarů a dodala 8 405 vozů, což je o 13 % více než v roce 2020, včetně prodeje 5 021 modelů Urus, 2 586 Huracanů a 798 Aventadorů.
Winkelmann uvedl, že výrobu v letošním roce nezpomalily problémy s dodavatelským řetězcem, protože společnost dostává vysokou prioritu pro čipy a další díly od mateřské společnosti Volkswagen. Uvedl, že letošní výroba je na dobré cestě k tomu, aby byla ještě vyšší než loni.
Zdroj: Lamborghini
„Zlepšili jsme výrobu, takže věříme, že jsme produkci zlepšili,“ řekl. „Uvidíme. Ale určitě je to příležitost.“
Kvůli dlouhým čekacím lhůtám si někteří prodejci účtují od zákazníků pěti- a šestimístné přirážky, aby získali vozy, které jsou k dispozici dříve, a to buď díky odstoupení jiných zákazníků, nebo díky předváděcím modelům. Jeden kupující řekl CNBC, že zaplatil 100 000 dolarů, aby získal Urus do měsíce, místo aby čekal.
Winkelmann uvedl, že se společnost snaží hlídat cenové praktiky a zabránit „fantomovým objednávkám“ ze strany prodejců. Ale vzhledem k tomu, že ceny mnoha ojetých vozů Lambo nyní dosahují 140 % ceny nové cenovky, zůstává pokušení zisku pro prodejce, kteří mají nyní k dispozici vozy, silné.
„Nesdílíme názor nechat lidi platit více, než je cena na cenovce,“ řekl. „Když mluvíme s našimi partnery, našimi prodejci, vždy jasně vyjadřujeme svůj postoj.“
Navzdory nestabilním akciovým trhům a rostoucí ekonomické nejistotě je poptávka po Lamborghini „tak vysoká jako nikdy předtím“, řekl Stephan Winkelmann, generální ředitel Lamborghini.„Je to neuvěřitelné,“ řekl Winkelmann. „Je těžké udělat prognózu, co se bude dít, a pro zbytek roku 2022. Ale když mluvíme se zákazníky, mluvíme se všemi našimi vedoucími pracovníky, nevidíme žádné zpomalení, pokud jde o objednávky.“Výsledkem je čekací listina, která nyní přesahuje 12 měsíců. Předpředloni byla typická čekací listina na Lamborghini šest až devět měsíců. Na otázku, kdy a zda vůbec se pořadník společnosti někdy vrátí do „normálu“, Winkelmann odpověděl, že poptávka po špičkových vozech se možná zásadně přenastavila na vyšší úroveň vzhledem k obrovskému množství bohatství vytvořeného v posledních dvou letech.Zdroj: Lamborghini„Vidíme, že na celém světě je stále více lidí, kteří si mohou koupit vůz, jako je ten náš,“ řekl. „Po pandemii se lidé chtěli odměnit. A máme tu trhy, které byly zaplaveny penězi. Myslím, že se nacházíme na velmi vysoké plošině. Nevím, jestli je to nový normál.“Lamborghini se navíc stalo oblíbeným vozem mladých zbohatlíků, kteří své nově nabyté jmění získali z kryptoměn, akcií, technologických firem a dědictví. Podle Winkelmanna bude v roce 2025 70 % zákazníků Lamba mladších 40 let.„Rozhodně jsme zaznamenali posun směrem k mnohem mladším zákazníkům,“ řekl.Chcete využít této příležitosti?Lamborghini loni vykázalo rekordní zisky a výrobu, k čemuž přispělo především SUV Urus. Tržby vzrostly o 19 % na 2,1 miliardy dolarů a dodala 8 405 vozů, což je o 13 % více než v roce 2020, včetně prodeje 5 021 modelů Urus, 2 586 Huracanů a 798 Aventadorů.Winkelmann uvedl, že výrobu v letošním roce nezpomalily problémy s dodavatelským řetězcem, protože společnost dostává vysokou prioritu pro čipy a další díly od mateřské společnosti Volkswagen. Uvedl, že letošní výroba je na dobré cestě k tomu, aby byla ještě vyšší než loni.Zdroj: Lamborghini„Zlepšili jsme výrobu, takže věříme, že jsme produkci zlepšili,“ řekl. „Uvidíme. Ale určitě je to příležitost.“Kvůli dlouhým čekacím lhůtám si někteří prodejci účtují od zákazníků pěti- a šestimístné přirážky, aby získali vozy, které jsou k dispozici dříve, a to buď díky odstoupení jiných zákazníků, nebo díky předváděcím modelům. Jeden kupující řekl CNBC, že zaplatil 100 000 dolarů, aby získal Urus do měsíce, místo aby čekal.Winkelmann uvedl, že se společnost snaží hlídat cenové praktiky a zabránit „fantomovým objednávkám“ ze strany prodejců. Ale vzhledem k tomu, že ceny mnoha ojetých vozů Lambo nyní dosahují 140 % ceny nové cenovky, zůstává pokušení zisku pro prodejce, kteří mají nyní k dispozici vozy, silné.„Nesdílíme názor nechat lidi platit více, než je cena na cenovce,“ řekl. „Když mluvíme s našimi partnery, našimi prodejci, vždy jasně vyjadřujeme svůj postoj.“
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...